Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-06-08, 23:11
  #49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
https://www.youtube.com/watch?v=ZSj7QsHRxHQ
https://www.youtube.com/watch?v=f18b9aCaEgk
https://www.theguardian.com/world/20...ech-spacecraft

Jag tror knappast att USA har fångat riktiga UFOs men intervjun var onekligen intressant. Däremot tyder analysen på att han inte talar helt sanning, eller så är han väldigt stressad.. vilket också är rimligt med tanke på att han eventuellt kommer placeras i samma fack som diverse hönshjärnor och foliehattar efter att intervjun släppts..

Sedan kan man ju inte förneka att det framkommit en del underliga rapporter och filmsnuttar från bl.a. US airforce mm..

Så om att är ploj, vad är syftet med att låtsas att man har ufon..men ändå inte.. Skrämma Ryssland..Kina??

Vad tror ni?

Jösses vilken lögnare.
Det satt rätt långt inne att medge att de har "dead bodies", och han kunde inte säga det rent ut, han klarade bara av att medge det via ett flummigt "it's true".
Orkade inte se skiten till slut, men jag gissar att han inte heller senare påstod att han själv med egna ögon sett vare sig någon av farkosterna eller de döda kropparna, hans enda källa är väl dessa icke namngivna personer who confided in him.
Citera
2023-06-08, 23:11
  #50
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du skulle tycka det var helt naturligt om du tittade upp på sommarvinden och fick syn på ett moderskepp från zeta reticuli eller liknande?

Det skulle inte jag.
Jag menar att du försöker använda begreppet ”Naturlig” som ett slagträ motsvarande tex ”Alla förstår att..” eller ”Självklart är det så att…”

Ovant att se ett moderskepp men knappast onaturligt även om det kan te sig så utifrån en persons uppfattningsrymd.
Citera
2023-06-08, 23:19
  #51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Jag menar att du försöker använda begreppet ”Naturlig” som ett slagträ motsvarande tex ”Alla förstår att..” eller ”Självklart är det så att…
Haha, oj vad du övertolkar.
Först fick man inte använda ”foliehatt” , sen fick man inte säga ”konspirationsteoretiker” - jag har slutat med båda till 99% men inte fan tänker jag sluta använda ordet naturlig för att lättkränkta miffon inte ska bli ledsna - sorry.
Citera
2023-06-08, 23:22
  #52
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Haha, oj vad du övertolkar.
Först fick man inte använda ”foliehatt” , sen fick man inte säga ”konspirationsteoretiker” - jag har slutat med båda till 99% men inte fan tänker jag sluta använda ordet naturlig för att lättkränkta miffon inte ska bli ledsna - sorry.

Kränkt o kränkt! Kallar du en gaffel för sked också?
Citera
2023-06-08, 23:29
  #53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Kränkt o kränkt! Kallar du en gaffel för sked också?

Nej jag kallar den naturligtvis för hen tills jag vet vilket bestick den vill definiera sig som.

Gå och lägg dig nu - du har nog tramsat klart för ikväll.
Citera
2023-06-09, 00:42
  #54
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
https://www.youtube.com/watch?v=ZSj7QsHRxHQ
https://www.youtube.com/watch?v=f18b9aCaEgk
https://www.theguardian.com/world/20...ech-spacecraft

Jag tror knappast att USA har fångat riktiga UFOs men intervjun var onekligen intressant. Däremot tyder analysen på att han inte talar helt sanning, eller så är han väldigt stressad.. vilket också är rimligt med tanke på att han eventuellt kommer placeras i samma fack som diverse hönshjärnor och foliehattar efter att intervjun släppts..

Sedan kan man ju inte förneka att det framkommit en del underliga rapporter och filmsnuttar från bl.a. US airforce mm..

Så om att är ploj, vad är syftet med att låtsas att man har ufon..men ändå inte.. Skrämma Ryssland..Kina??

Vad tror ni?


Vad är oddset för att dessa aliens är Pro Israel?
Citera
2023-06-09, 17:31
  #55
Avstängd
"sometimes you recover a body" säger han.

Så ibland är rumdskeppet som krashat helt tomt eller?
Var har då rymdgubbarna farit?
Har dom gått rakt ut i skogen och är nu vilse i amerikas vildmark?
Har dom teleporterat sin kropp till ett annat solsystem eller har dom kanske simmat till havets botten och väntar på hjälp från kompisarna?

Är serriösa frågor så jag driver inte.
Citera
2023-06-09, 22:11
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Visst finns det liv därute. Men med tanke på universums storlek och livslängd måste det vara så osannolikt att liv finns i närheten samtidigt som oss att det nästan är omöjligt.

Universum är 13,7 miljarder år gammalt och vi uppfann glödlampan för 150 år sedan.

Hur många år tar det för en civilisation att utveckla farkoster som kan färdas nära ljusets hastighet i tusentals ljusår eller t.o.m. genom maskhål eller vränga tid och rum? 1000 år? 100 000år? Hur många civilisationer hade överlevt 100 000 år i universum?

Det finns typ 400 miljarder stjärnor i Vintergatan och lika många galaxer i observerbara universum. Men det är storleken, tiden och distanserna som är problemet möjligheterna att uppleva annat liv. Om två galaxer skulle krocka med varandra så skulle det inte ens bli några kollisioner pga avstånden.

Tänk att du har en enorm sandstrand där 13 miljarder år motsvarar en människas livslängd. En handfull slumpvis utvalda sandkorn har bakterier på sig. Efter dagar av utveckling kan bakterierna ta sig till sandkornet bredvid. Hur stor chans skulle det vara att dessa olika bakterier möts? Föreställ sedan att du ökar avståndet mellan alla sandkorn med flera meter och att enskilda bakterier bara lever i några sekunder. Det är på den nivån.

Någon annan civilisation kan ha uppfunnit glödlampan för 150 miljoner år sedan.
Det kan ju även finnas varelser där ute som kan bli tusentals år gamla, en sköldpadda kan bli 250 år gammal som exempel.
Citera
2023-06-10, 11:04
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Någon annan civilisation kan ha uppfunnit glödlampan för 150 miljoner år sedan.
Det kan ju även finnas varelser där ute som kan bli tusentals år gamla, en sköldpadda kan bli 250 år gammal som exempel.

Ja och det har förmodligen redan hänt att olika civilisationer har uppfunnit glödlampor av olika slag tusentals ggr om.

Men att det skulle hända just inom loppet av våran extremt minimala tid på 13 miljarder år i närheten och att någon skulle hitta vårat sandkorn i den stora sandstranden är helt orimligt.
__________________
Senast redigerad av redlineoffside 2023-06-10 kl. 11:34.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback