Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Exakt. Visst är det en generationsfråga men jag är förvånad att så många inte tar det där steget över till att göra så. Särskilt som de gärna påpekar hur trevligt, kul och gott det är. Nu är det inte så att precis alla vi känner inte bjuder men alldeles för många för att vi inte ska reagera. Även när det gäller "vanliga" parmiddagar så är det flera som aldrig själva bjuder. Då är det nån form av knytis istället. Som sagt så är det ju ingen förlustaffär om man gör det ibland och sen själv blir bjuden. Så jag undrar hur de resonerar egentligen. Det borde finnas fler som dem eller har vi stött på jordens snåljåpar?
Tja, min frus styvfar är god för 10+ Miljoner och det mesta han bjudit min frus morsa (i o f s en jävla hagga, så jag förstår honom till viss del) på är en dagens för 65 spänn, så många rikingar är rejält snåla. Samme kille snor också mat från frukostbufféer när han bor på hotell för att slippa köpa lunch, han skröt t.ex. om hur han på ett hotell knyckt en hel bayonneskinka och 25 skivor gravad lax.
Själv lever jag efter devisen att jag hellre lever upp mina pengar än har mest på bankkortet när jag dör så jag håller helt med dig.