• 1
  • 2
2023-06-01, 10:26
Medlem
01 juni 06:16, Misshandel, Borås
En kvinna i 55-årsåldern kontaktar polis och uppger att hon fått påhälsning av oseriösa hantverkare, så kallade asfaltsläggare.

Det ska inte vara första gången de är där, och när hon åter tackar nej till deras tjänster uppger hon att en man ger henne ett slag i ansiktet. Han kör sedan från platsen.

Polis har varit på plats hos kvinnan för att inhämta uppgifter. En anmälan gällande misshandel har upprättats.

Text av
Jens AnderssonPublicerad
01 juni 08:58

https://polisen.se/aktuellt/handelse...shandel-boras/
Citera
2023-06-01, 10:30
Medlem
Troligt att irländaren bara nitade kärringen utan anledning.. hon har troligtvis hetsat mot honom också och leker sedan oskyldig
Citera
2023-06-01, 10:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Brukar det inte vara zigenare från England, som kommer till Sverige ungefär vid den här tiden på året?
Citera
2023-06-01, 10:35
Medlem
Irländska zigenare i farten igen, ett säkert sommartecken.
Citera
2023-06-01, 10:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabjonte
Troligt att irländaren bara nitade kärringen utan anledning.. hon har troligtvis hetsat mot honom också och leker sedan oskyldig

Det är inte irländare. Det är pikeys, "vita" zigenare.
Citera
2023-06-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är inte irländare. Det är pikeys, "vita" zigenare.

Whatever de är irländska zigenare iaf
Citera
2023-06-01, 10:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Finska zigenare är lika mycket finnar. De har sitt ursprung i Indien, kastlösa.
Citera
2023-06-01, 10:49
Medlem
Stormpiskares avatar
Hade besök av asfaltsläggare på ett företag jag då arbetade hos, och det var ett helvete att få dem (honom) att förstå att jag inte ansvarade för parkeringen som tillhörde företaget vi hyrde av.

Nästan så jag hade lust att låta dem asfaltera.
Citera
2023-06-01, 11:37
Medlem
Var det inte nånstans, där man slagit läger som dom yngre bilburna tag tag i saken, samlade hop sig och åkte till deras husvagnar och dängde skiten ur dom.

Dom var ju på dom äldre i byn så alla hade väl nån kär och blev förbannade.

Så som alla borde göra när polisen bara åker dit för att prata med vänder hemåt utan att göra ett skit. På riktigt tror att här duger dialog. husbilar fulla med diverse stöldgods från trakten.

Och dom få poliser som vill göra skillnad blir trakasserade inifrån myndigheten så man har lärt sig att hålla käften och jamsa med. när väl myndigheten får upp ögonen och utfärdar någon husrannsakan så har patrasket redan packat och dratt vidare.
Även en ren mardröm för markägare som per lag har skyldighet att röja upp.

Har vart ute för att plocka bär "lite för centralt" nära bönder och småhusägare, blir ofta kontrollerad av markägare som är oroliga vad man är för folk. Men jag brukar heja och berätta vart jag kommer ifrån och att jag flyttat ner till staden för att jobba och i dag bara vill plocka bär så vänder dom skiner upp och säger att jag får lov på deras mark, får stanna så länge jag vill och dom talar om vart det är bäst dessutom.

Dom är livrädda för att få ett jätteläger med dom där zigenare eller irländare.

folk i trakten borde bara storma som japanska bin mot jättegeting. Fram med påkar och huva, in och bara dunka ner alla över 16. Dra om ni inte vill möta oss i morgon och då blir vi fler och det är värre.. Full trakassering till dom dratt, dom ska inte kunna sova så för en massa jävla liv runt.

Polisen kommer inte göra att skit det är ett som är säkert.
Citera
2023-06-01, 12:02
Medlem
Citat:

Fel Zigenare är en ras med ett vist utseende som du kan känna igen, dom kommer från Indien och det kan man också ana på dom flesta.
Förmodligen någon som hänt för tusen år sen.

Dom irländska resande är nog såna som inte duger till något och därför kastats ut. Försörjer sig på lite ströjobb men dom är ju som sagt totalt odugliga och kan inte något så det dom gör är att tvinga på sig folk för att utföra något där dom förstör.

Såg bilder på en där dom tvingade sig på en gammal tant och var påstridiga, Rev den fungerande trappen och byggde en ny som bara bestod av lösa lättbetongblock och det tog dom 80k för.

Såg en annan där dom bara målade asfalten men skulle ta betalt för ny asfalt.

Allt dumpas i närmsta glänt i närheten.

Ta aldrig mot hjälp av dessa luffare.
Citera
2023-06-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Fel Zigenare är en ras med ett vist utseende som du kan känna igen, dom kommer från Indien och det kan man också ana på dom flesta.
Förmodligen någon som hänt för tusen år sen.

Dom irländska resande är nog såna som inte duger till något och därför kastats ut. Försörjer sig på lite ströjobb men dom är ju som sagt totalt odugliga och kan inte något så det dom gör är att tvinga på sig folk för att utföra något där dom förstör.

Såg bilder på en där dom tvingade sig på en gammal tant och var påstridiga, Rev den fungerande trappen och byggde en ny som bara bestod av lösa lättbetongblock och det tog dom 80k för.

Såg en annan där dom bara målade asfalten men skulle ta betalt för ny asfalt.

Allt dumpas i närmsta glänt i närheten.

Ta aldrig mot hjälp av dessa luffare.

I Stockholm är dom kända för att dom asfalterar sent på EM vid 5-6 tiden och på morgonen efter
vaknar villaägaren och ser att på natten har någon skyfflat upp asfalten igen.
Man får betala 6-7.000 kr för att "få låna" asfalten några timmar
Citera
2023-06-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
I Stockholm är dom kända för att dom asfalterar sent på EM vid 5-6 tiden och på morgonen efter
vaknar villaägaren och ser att på natten har någon skyfflat upp asfalten igen.
Man får betala 6-7.000 kr för att "få låna" asfalten några timmar

Wow haha. Ja är man så "kreativa" så är det ju förvånade att man inte använder sin kapacitet till att göra något som alla blir glad av i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in