Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
Är det inte en större mängd blod upp mot ”muränden” av patkeringsplatsen?
Något underligt med likfyndet håller jag ändå med om att det är. Skottlossning vid 02, en misstänkt gripen men ändå är det en förbipasserande som hittar BO först vid 6-tiden. Stämmer detta?
Nu var det såpass mörkt plus att gatljuset kom från baksidan av muren, vilket gör att det var väldigt svårt att se exakt hur där såg ut. Men blodet på marken syntes tydligt, och är enligt mina erfarenheter blod från huvudet (mer som "kristallolja" till utseendet).
Så min gissning är att den avlidne låg med huvudet mot kameran och fötterna mot muren. Och troligen är skjuten med minst ett skott i huvudet.
Hade mannen blivit skjuten i huvudet på fyndplatsen, och marken ej rengjorts, hade blodet haft en tjock och krämig konsistens med både ljusröda och mörkröda tjocka strängar, plus den oljiga substansen.
Men, då hade räddningstjänsten redan varit där och spolat rent marken innan polisen avetablerat avspärrningarna.
Allmänheten hade aldrig kunnat komma dit och mötas en tjock och kladdig smet av delvis torkat blod på marken mellan sina bilar.
Jag tror alltså att mannen blivit skjuten på en annan plats, men tagit sig själv, eller blivit transporterad till parkeringen där han hittades.