Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-01, 09:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu

Skogomeanstalten har våldtäktsdömda och pedofiler; dom tillhör inga ligor som vill besöka dom eller försöka frita

Det stämmer dock inte helt. Pga den höga beläggningen på svenska fängelser så finns det även personer som är dömda för t.ex. narkotikaförsäljning etc på skogome. Det är helt enkelt tillgången till platser som avgör.
Citera
2023-06-01, 09:21
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det inte en större mängd blod upp mot ”muränden” av patkeringsplatsen?

Något underligt med likfyndet håller jag ändå med om att det är. Skottlossning vid 02, en misstänkt gripen men ändå är det en förbipasserande som hittar BO först vid 6-tiden. Stämmer detta?

Nu var det såpass mörkt plus att gatljuset kom från baksidan av muren, vilket gör att det var väldigt svårt att se exakt hur där såg ut. Men blodet på marken syntes tydligt, och är enligt mina erfarenheter blod från huvudet (mer som "kristallolja" till utseendet).

Så min gissning är att den avlidne låg med huvudet mot kameran och fötterna mot muren. Och troligen är skjuten med minst ett skott i huvudet.

Hade mannen blivit skjuten i huvudet på fyndplatsen, och marken ej rengjorts, hade blodet haft en tjock och krämig konsistens med både ljusröda och mörkröda tjocka strängar, plus den oljiga substansen.

Men, då hade räddningstjänsten redan varit där och spolat rent marken innan polisen avetablerat avspärrningarna.

Allmänheten hade aldrig kunnat komma dit och mötas en tjock och kladdig smet av delvis torkat blod på marken mellan sina bilar.

Jag tror alltså att mannen blivit skjuten på en annan plats, men tagit sig själv, eller blivit transporterad till parkeringen där han hittades.
Citera
2023-06-01, 09:25
Medlem
DjesitiBs avatar
Citat:
Vem är 70-åringen i så fall?

EDIT: Är dom här Kassem också Mhallami eller är dom Araber?

K*ssem familjen är araber/libaneser.
Citera
2023-06-01, 09:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Nu var det såpass mörkt plus att gatljuset kom från baksidan av muren, vilket gör att det var väldigt svårt att se exakt hur där såg ut. Men blodet på marken syntes tydligt, och är enligt mina erfarenheter blod från huvudet (mer som "kristallolja" till utseendet).

Så min gissning är att den avlidne låg med huvudet mot kameran och fötterna mot muren. Och troligen är skjuten med minst ett skott i huvudet.

Hade mannen blivit skjuten i huvudet på fyndplatsen, och marken ej rengjorts, hade blodet haft en tjock och krämig konsistens med både ljusröda och mörkröda tjocka strängar, plus den oljiga substansen.

Men, då hade räddningstjänsten redan varit där och spolat rent marken innan polisen avetablerat avspärrningarna.

Allmänheten hade aldrig kunnat komma dit och mötas en tjock och kladdig smet av delvis torkat blod på marken mellan sina bilar.

Jag tror alltså att mannen blivit skjuten på en annan plats, men tagit sig själv, eller blivit transporterad till parkeringen där han hittades.

Jo tidslinjen är förvirrande, om han låg döende på en parkeringsplats, hur kunde polisen inte hitta honom på fyra timmar? Och till slut hittar någon på väg till bil eller morgonbuss BO, då är redan MGM gripen och vapnet hittat, mycket förvirrande…
Citera
2023-06-01, 09:27
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjesitiB
K*ssem familjen är araber/libaneser.

Libaneser är väl vad dom flesta Mhallami kallar sig? Internt Mhallamikrig, jag tror inte Kassem ska räkna med vinst mot Angeredspacket åtminstone…
Citera
2023-06-01, 10:44
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Libaneser är väl vad dom flesta Mhallami kallar sig? Internt Mhallamikrig, jag tror inte Kassem ska räkna med vinst mot Angeredspacket åtminstone…

Kompis du verkar inte riktigt förstå att kriminella skiter fullständigt i vilken släkt du tillhör?

En kula tränger sig igenom tony montana om det så behövs, vilken värld lever du i?

Syftar du på @li kh@n? Dem är f*cking drängar?
Citera
2023-06-01, 11:27
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Kompis du verkar inte riktigt förstå att kriminella skiter fullständigt i vilken släkt du tillhör?

En kula tränger sig igenom tony montana om det så behövs, vilken värld lever du i?

Syftar du på @li kh@n? Dem är f*cking drängar?

Jag syftar på att jag inte alls tror att Kassem är jättemäktiga och farliga. Det är ett gäng inavlade psykopater i dom allra flesta ligor.

Dessutom är det underligt att ingen har namnet på den skjutna i Malmö om alla ”vet” att det inte är nån som stod Ali nära.
Citera
2023-06-01, 11:50
Medlem
b00b00s avatar
Hur kom Ali Khan-klanen in i detta?

Dom är väl ändå hyggligt uträknade idag?
Och nu när kommunen bl.a jobbar för att få det jävla skräpet vräkt så får vi hoppas att de sitter i någon husvagn ute på slätten sen.
Citera
2023-06-01, 12:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag syftar på att jag inte alls tror att Kassem är jättemäktiga och farliga. Det är ett gäng inavlade psykopater i dom allra flesta ligor.

Dessutom är det underligt att ingen har namnet på den skjutna i Malmö om alla ”vet” att det inte är nån som stod Ali nära.
kan omöjligt vara en slump att det skjuts i den trappuppgång Ali är skriven i, dagen efter han är död.

Är det en annan gubbe som skjutits så har GM tagit fel person men dådet var menat för Alis familj 100 %
Citera
2023-06-01, 12:10
Medlem
HanifBalis avatar
70 åringen som sköts är det kopplat hit eller?
Citera
2023-06-01, 12:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanamn
Alla är ute och cyklar. Har sett BO flera gånger då jag bor i samma trapp hus och han har ingen koppling till gängkriminalitet, dock så vet jag att han och hans tjej köpte Tram från polen och att tullen gjort en husrannsakan och båda blev dömda förra veckan till 2-3 års fängelse men dem har inte hunnit checka in hos anstalten ännu.

Min teori är att det har någonting med Tram paketet att göra. Artikeln nedan gäller BO:

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/misstanken-ostraffat-par-hade-knarkcentral-i-bostaden-i-backa-1.96255353

Citat:
Ursprungligen postat av Storanamn
Gärningsmannen är från Malmö, BO är från Gbg. Min teori är att BO lånade pengar, köpte 48000 tabletter som han tänkt sälja men polisen tar honom istället och kvar blir han med en stor skuld som han inte kan betala och gärningsmannen skjuter honom.

Folk skjuter ju folk för 1000 spänn så varför ska inte det kunna hända ifall det handlar om flera hundra tuSen.
Ganska säker denna snubbe (storanamn) tagit miste på vem som är GM och BO i detta fall.

Så om infon annars är korrekt här ovan så kan det vara storanamns granne och tjej som är MGM OCH Ali var där för att indriva nån knarkskuld innan de åkte i fängelse men de dödade honom istället. (en teori)
Citera
2023-06-01, 12:22
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Efter att ha sett platsen och hur marken där den avlidne anträffades ser ut, drar jag slutsatsen att skjutningen INTE ägt rum där kroppen anträffades. Utan någon annanstans.

Och att den avlidne antingen tagit sig från platsen där denne blev skjuten. Eller, att någon transporterat den avlidne till fyndplatsen.

Men jag tror inte att han dog här, med tanke på den relativt begränsade mängden blod på marken där han hittades.

Hade skjutningen ägt rum på parkeringsplatsen, hade blodmängden varit betydligt mer omfattande än den är på mina båda bilder.

Bild av parkeringplatsen där den avlidne anträffades.
Närbild på parkeringsruta 37 där den avlidne anträffades.
Tack, ser ut som han typ dumpats ut ur en bil. Om teorin jag nämnde ovan stämmer kan det vara att MGM mötte upp Ali som krävde in en skuld, han hotar dom men dom skjuter och sen tar med han i bilen o dumpar honom på parkeringsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in