Citat:
Ursprungligen postat av
MaarekStele
Förnekar du att muslimerna utrotar alla som inte är muslimer så som Kosovoalbanerna gjorde mot serberna?
Hoppas verkligen inte du är svensk som enablar muslimers folkmord av ditt eget folk.
Jag är inte Serb, jag är riktigt svensk ngt du inte är. Det ser man på din brottshistorik bl a.
Så du ger med dig nu, Kosovo tillhörde Serbien men de hade inte "kontroll". Fakta är att Kosovo ursprunligen var serbiskt. Det vet du själv innerst inne, det ser man på ditt ordval.
- Jag fattar inte varför muppar som du, väljer att ha en åsikt kring Balkan men framförallt forna Jugoslavien när kunnandet snuddar på noll. Men låt oss tänka historia, låt oss tänka som du gör i det här fallet...
* Danmark ägde stora delar av Sverige en gång i tiden (1200talet bland annat). Ska vi lämna tillbaka dem delarna till Danmark nu? Enligt ditt resonemang gällande Kosovo-Serbien så bör man det.
* Norge var en del av Sverige . Detta så sent som för 100+ år sedan. Dags att erövra Norge igen? Vi skiter i deras vilja, liksom. Vi bara går in och tar över hela Norge. Deras oljeresurser kan komma att bli rätt så användbara.
Jag nämnde i mitt förra inlägg och jag gör det igen:
Serbien VILL INTE HA FRED MED SINA GRANNLÄNDER. Att vara ett problembarn i EU gör att Serbien håvar in EU pengar och dyra EU -projekt (som högst troligen kommer även från den svenska skattekistan) för att hålla sig lugn. Samtidigt som Vucic använder konflikterna med sina grannländer som medel för att hålla sig kvar vid makten.
Intressant sen att du "som svensk" tycker att Serbien och serberna har rätt även denna gång. Just svensk och serbisk kultur borde verkligen inte "slå gnistor" när dem rör vid varandra. Rysk och serbisk "nationalism" lider av samma diagnos. Sverige står just nu bönar och ber om att få komma med i Nato. Man har gjort sig beroende av självaste och "demokratiska" Turkiet för att släppas in. Vilket är en skam. Och orsaken till detta stavas: Ryssland.
Nu förstår jag att du är lite förståndshandikappad och stirrar blind på alla dem krig som skedde under 90-talet med serberna i huvudrollen under alla dessa krig. Men min fråga är:
Borde inte åtminstone Ryssarna ge den gemene svensken tillräckligt med smakprov på hur det är att ha Serbien som granne?
Ett helt hav mellan Ryssland och Sverige. Ändå söker man skydd hos NATO.
Du kan inte resonera med en reptil. Fråga bara Ukraina.