2023-05-29, 05:44
Medlem
Forfittningens avatar
Coronapandemin orsakade en explosion av "tvärsäkra röster" inom den alternativa eller oppositionella sfären. Många av dessa bestod i personer som, för att uttrycka det milt, saknade informationsfilter och istället kastade ur sig utsagor, tillsynes utan grund.

En vanlig sådan utsaga var att Ivermektin ska användas som botemedel mot "covid". Namn som Stew Peters, Mike Adams, Dr. Zelenko, Dr. Buttar och många fler var eller är alla förespråkare av Ivermektin som botemedel mot "covid". Inte sällan skedde detta som ett led i deras egen försäljning. "Världens säkraste medicin", "ta gärna i förebyggande syfte" sas det.

En av de intressantare rösterna inom den alternativa sfären, pseudonymen Tim Truth, har under en längre tid snöat in på att Ivermektin istället för att vara ett botemedel mot "covid" (vad nu det ens är) i själva verket är ett farligt gift, särskilt vid överdriven och långvarig konsumtion.

Utan att själv vara särskilt insatt i teknikaliteterna kring Ivermektin anser jag det vara en intressant hypotes som "passar" med avfolkningsagendan. Alla dessa coviddissidenter i behov av intäkter och helt utan filter utgjorde ett enkelt offer för Big Pharma att exploatera i syfte att sprida vidare en "motsatt" lögn.

När man tänker efter är det ganska briljant. I och med detta kunde covid, som mest troligt är en ren fantasiprodukt (tänk The Wire säsong 5 med den påhittade seriemördaren), användas både för att lura i de godtrogna giftigt vaccin och för att lura i de obstinata utan filter giftiga och fertilitetshämmande piller.

Vad tror ni, kära medkonspiratörer? Ligger det något i det eller utgör detta ytterligare ett utplacerat villospår
Senast redigerad av Forfittningen 2023-05-29 kl. 06:12.
Citera
2023-05-29, 06:18
Medlem
Forfittningens avatar
Finns många studier som visar på att Ivermektin är giftigt. Här är en som noterar en kraftig ökning av ivermektinförgiftning under 2021: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2114907
Citera
2023-05-29, 06:27
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forfittningen
Finns många studier som visar på att Ivermektin är giftigt. Här är en som noterar en kraftig ökning av ivermektinförgiftning under 2021: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2114907
Många antivaxxers propagerade för att ta det under pandemin.
Inga snillen. Bara underkända idioter.

Samlingstråden om ivermektin av foliehattarna.
https://www.flashback.org/t3328844
Senast redigerad av Conjuring 2023-05-29 kl. 06:30.
Citera
2023-05-29, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Många antivaxxers propagerade för att ta det under pandemin.
Inga snillen. Bara underkända idioter.

Samlingstråden om ivermektin av foliehattarna.
https://www.flashback.org/t3328844
Nu har vi ju facit, för de absolut flesta var det bästa att inte ta någonting, varken obeprövade vaccin eller andra galenskaper som ivermektin.

Att kalla de som var skeptiska mot massvaccineringen för foliehattar och antivaxxers får dig att framstå som väldigt osmart.
Citera
2023-05-29, 10:22
Medlem
Entekopps avatar
Är nog inte farligare än alvedon vilket många blir förgiftade av precis som alla andra piller. Förespråkar inte att man ska ta ivermectin, men inte heller att man ska ta något annat. Biverkningar av mediciner är trots allt en av dom vanligaste dödsorsakerna nuförtiden(vanligt bruk ej överdos).
Citera
2023-05-29, 12:37
Medlem
Ivermektin vs corona vaccinet ungefär som att jämföra en besprutad morot med genmodifierad morot.
Senast redigerad av Askedaskeda 2023-05-29 kl. 12:42.
Citera
2023-05-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Biverkningar av mediciner är trots allt en av dom vanligaste dödsorsakerna nuförtiden(vanligt bruk ej överdos).
Och vad har du för stöd för detta påstående? Var god och länka källa! Varför gjorde du inte det från början? Nedan har vi länk till Socialstyrelsens redovisning av statistik relaterat till dödsorsaker. Här får man en väldigt annorlunda bild.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2022-6-8020.pdf
Citera
2023-05-29, 20:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forfittningen
Coronapandemin orsakade en explosion av "tvärsäkra röster" inom den alternativa eller oppositionella sfären. Många av dessa bestod i personer som, för att uttrycka det milt, saknade informationsfilter och istället kastade ur sig utsagor, tillsynes utan grund.

En vanlig sådan utsaga var att Ivermektin ska användas som botemedel mot "covid". Namn som Stew Peters, Mike Adams, Dr. Zelenko, Dr. Buttar och många fler var eller är alla förespråkare av Ivermektin som botemedel mot "covid". Inte sällan skedde detta som ett led i deras egen försäljning. "Världens säkraste medicin", "ta gärna i förebyggande syfte" sas det.

En av de intressantare rösterna inom den alternativa sfären, pseudonymen Tim Truth, har under en längre tid snöat in på att Ivermektin istället för att vara ett botemedel mot "covid" (vad nu det ens är) i själva verket är ett farligt gift, särskilt vid överdriven och långvarig konsumtion.

Utan att själv vara särskilt insatt i teknikaliteterna kring Ivermektin anser jag det vara en intressant hypotes som "passar" med avfolkningsagendan. Alla dessa coviddissidenter i behov av intäkter och helt utan filter utgjorde ett enkelt offer för Big Pharma att exploatera i syfte att sprida vidare en "motsatt" lögn.

När man tänker efter är det ganska briljant. I och med detta kunde covid, som mest troligt är en ren fantasiprodukt (tänk The Wire säsong 5 med den påhittade seriemördaren), användas både för att lura i de godtrogna giftigt vaccin och för att lura i de obstinata utan filter giftiga och fertilitetshämmande piller.

Vad tror ni, kära medkonspiratörer? Ligger det något i det eller utgör detta ytterligare ett utplacerat villospår

Ett symtom man kan få, som jag läst om, är att man förstör sina fötter, hur det fungerar vet jag inte men det var en användare här på flashback som upplyste mig om det då hon själv fått svåra biverkningar i fötterna av just ivermectin. Själv var jag hos hudläkaren som påtalade att jag har lite rosacea på näsan (sökte för annat) och skrev ut ivermectinkräm till mig., har inte använt den än men ska, rosacea vill jag inte ha.
Citera
2023-06-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DecolonizeEurope
Och vad har du för stöd för detta påstående? Var god och länka källa! Varför gjorde du inte det från början? Nedan har vi länk till Socialstyrelsens redovisning av statistik relaterat till dödsorsaker. Här får man en väldigt annorlunda bild.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2022-6-8020.pdf

Har också stött på det påståendet nyligen. Dr. Aseem Malhotra talar ofta om det, finns många intervjuer med honom på Youtube där han alltid citerar källor. Han talar dock om övermedicinering/felmedicinering + biverkningar tror jag som en samlad orsak som utgör 3:e högsta dödsorsaken. Huruvida det är globalt eller bara i England låter jag det vara osagt.
Citera
2023-06-01, 07:18
Medlem
-Tesla-s avatar
Vatten är också giftigt i för stora mängder.
De flesta läkemedel har bieffekter eller är rent skadliga om de används i för stora doser.

Hur mycket av det nämnda måste man inta innan det räknas som giftigt?
Citera
2023-06-03, 07:01
Medlem
Ingen verkar förstå att vetenskapen/forskningen har blivit kapad. Även om man ska förska vara så positiv som möjligt så har den åtminstone blivit inkompetent. Vi kan alltså inte kasta runt och hänvisa till olika "peer-reviewed" publikationer, tyvärr.

Gällande Ivermectin så finns det otaligt många publikationer, ja, "vetenskapliga" som hävdar det motsatta till OP. Så vem ska man tro?
Citera
2023-06-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszkivan
Har också stött på det påståendet nyligen. Dr. Aseem Malhotra talar ofta om det, finns många intervjuer med honom på Youtube där han alltid citerar källor. Han talar dock om övermedicinering/felmedicinering + biverkningar tror jag som en samlad orsak som utgör 3:e högsta dödsorsaken. Huruvida det är globalt eller bara i England låter jag det vara osagt.
"Talar om"!!! Det här är inget man pratar sig fram till. Svaret på frågan om vad folk dör av finns i statistik. Vart är den statistiken publicerad. Var god och länka till statistik som visar att läkemedel ligger bakom en så stor andel av dödsfallen som du påstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in