2023-07-29, 23:59
Medlem
Film som påstås visa hur en ensam rysk stridsvagn, med hjälp av artilleri och några pv-robot-system, håller stånd emot och slår ut åtta ukrainska pansarfordon som framrycker.

https://t.me/the_Right_People/20850

Vid något tillfälle så ställer sig de ukrainska fordonen tätt och sida vid sida så att ett enda skott med pilprojektil från en stridsvagn hade kunnat blåsa rakt igenom tre fordon. Tyvärr blev det inget sånt skott. Det hade varit riktigt spektakulärt. Alla fordonen blev dock tydligen utslagna, så slutet gott, allting gott.
2023-07-30, 00:12
Medlem
Ukrainska styrkor hämtar sina döda bland diverse utslagna fordon. Jag tror inte det är från samma ställe som där den ryska stridsvagnen och dess vänner bekämpade åtta fordon i inlägget ovan, men vem vet, eftersom man ser en utslagen ukrainsk stridsvagn och flera skrotade Maxxpro, vilket var samma typ av fordon som i den filmen.

https://t.me/the_Right_People/20827

Imorgon är det väl dags igen för ett nytt gäng att genomföra ett likadant anfall på samma plats...
2023-07-30, 01:37
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Film som påstås visa hur en ensam rysk stridsvagn, med hjälp av artilleri och några pv-robot-system, håller stånd emot och slår ut åtta ukrainska pansarfordon som framrycker.

https://t.me/the_Right_People/20850

Vid något tillfälle så ställer sig de ukrainska fordonen tätt och sida vid sida så att ett enda skott med pilprojektil från en stridsvagn hade kunnat blåsa rakt igenom tre fordon. Tyvärr blev det inget sånt skott. Det hade varit riktigt spektakulärt. Alla fordonen blev dock tydligen utslagna, så slutet gott, allting gott.
Filmat med en Nokia 3310! Helt ärligt, när ska ni fattiga ryssar skaffa riktiga videokameror?
2023-07-30, 06:36
Medlem
Av allt att döma är det precis samma händelse i början av offensiven när ett antal fordon körde ut i ett minfält. Vevat om och om igen och påstås visa nya händelser… ”ett kompani” sure.

Bara ryssar går på det där eftersom de inte har tillgång till fria medier och straffas om de säger sanningen. På Oryx framgår det som kan bekräftas, minus mörkertal.
2023-07-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Filmat med en Nokia 3310! Helt ärligt, när ska ni fattiga ryssar skaffa riktiga videokameror?

Haha. Jag är som sagt inte ryss, men jag håller med om att det oftast är bättre bildkvalitet på filmerna från andra sidan. Nästan allt görs ju sedan länge i Kina så jag förstår inte riktigt varför.
2023-07-30, 08:58
Medlem
Citat:
Haha. Jag är som sagt inte ryss, men jag håller med om att det oftast är bättre bildkvalitet på filmerna från andra sidan. Nästan allt görs ju sedan länge i Kina så jag förstår inte riktigt varför.

Ja, UNDRAR vad det beror på då…
2023-07-30, 09:10
Avslutad
"Nu ska Ukriana ta Krim"
RT propaganda kanalen säger att alla drönare som gick mot Krim sköts ner.
Offensiven nu ska vi ta Krim går sådär kan man tro.

"All of Kiev’s drones were either downed by air defenses or neutralized by electronic warfare, the Defense Ministry has said
Russian forces have intercepted a Ukrainian attack on the Crimean peninsula involving 25 drones, the Defense Ministry in Moscow has said, adding that the raid caused no casualties or destruction."
2023-07-30, 09:28
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Av allt att döma är det precis samma händelse i början av offensiven när ett antal fordon körde ut i ett minfält. Vevat om och om igen och påstås visa nya händelser… ”ett kompani” sure.

Bara ryssar går på det där eftersom de inte har tillgång till fria medier och straffas om de säger sanningen. På Oryx framgår det som kan bekräftas, minus mörkertal.

Ja, det är riktigt tröttsamt. I en annan tråd här i Ukraina-forumet fick en annan av ryssvännerna för sig att ukrainska styrkor skulle sälja sin utrustning till ryssen. Det är såklart skrattretande befängt men jag tror inte dessa ”debattörer” är intresserade av en seriös debatt utan bara vill skapa oreda och förvirring.

Är oryx fortfarande igång förresten? Sa inte killen bakom det att han skulle lägga ner?
2023-07-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Det sägs att Ukraina fortfarande inte går för fullt i motoffensiven.
Mellan 12 och 17 fullt utrustade brigader väntar på att rycka in i augusti.
Spännande om detta stämmer.
Hänvisas till denna video:

https://www.youtube.com/watch?v=8bYT72DmNM4&t=8s

Men det är för mkt ryska där och vet inte på vems sida dessa snubbar är.

Men det har dom väl sagt länge nu.. i fredags började den andra vågen av counteroffensiven och hela frontlinjen kollapsa och alla Ukraina vällde in bakom ryska försvarslinjen.. ser man på kartan som uppdaterades inatt ser jag ingen skillnad från i torsdags.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375

Antar att dom börjar känna sig desperata nu... därför dom bomba Moskva i morse! Counteroffesiven går dåligt.
2023-07-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99

Samma anfall har ibland filmats ur flera olika vinklar. Detta framgår ofta av texten. Det är intressant att se händelseförloppet ur flera vinklar. Sen är det ju så att olika händelser på olika platser ändå ofta ser likadana ut. Pansarfordon, artilleripjäser m.m. av samma modeller som sprängs i luften på nåt fält, gång på gång, gör det svårt att hålla reda på och se skillnad på alltihop.
2023-07-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, det är riktigt tröttsamt. I en annan tråd här i Ukraina-forumet fick en annan av ryssvännerna för sig att ukrainska styrkor skulle sälja sin utrustning till ryssen. Det är såklart skrattretande befängt men jag tror inte dessa ”debattörer” är intresserade av en seriös debatt utan bara vill skapa oreda och förvirring.

Är oryx fortfarande igång förresten? Sa inte killen bakom det att han skulle lägga ner?

Jag har inte läst om just dettta men denna typ av hejdlös korruption är ju annars det som präglar det ukrainska samhället och regimen i Kiev mer än något annat. Detta har ju alla pro-ukrainska utländska frivilliga vittnat om. Ryska styrkor och befälhavare har i tidigare krig också ägnat sig åt sånt, så det vore inte alls förvånande om det händer i Ukraina.
2023-07-30, 10:31
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Jag har inte läst om just dettta men denna typ av hejdlös korruption är ju annars det som präglar det ukrainska samhället och regimen i Kiev mer än något annat. Detta har ju alla pro-ukrainska utländska frivilliga vittnat om. Ryska styrkor och befälhavare har i tidigare krig också ägnat sig åt sånt, så det vore inte alls förvånande om det händer i Ukraina.
Personen du citerade kallade det - jag citerar - "skrattretande befängt".
Du kallar det "inte alls förvånande".
Du ser inte diskrepansen här va? Ring din korrupta husse och få ditt beröm, var sedan tyst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in