2023-06-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Naturligtvis inte. T-shirt är ett underplagg. Det är lika korkat att gå runt i T-shirt som att gå i bara kalsongerna.

Så då är din stilreferens 1920-1945. Intressant för oss som lever i ett samhälle 2023. Pajas.
Eller du kanske anser att även skjortan är ett underplagg? (dvs före 1920).

Du pratar om att passa in i ett samhälle 2023 men refererar till samhället för drygt 100 år sen. Lite gulligt är det.
Citera
2023-06-21, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Så då är din stilreferens 1920-1945. Intressant för oss som lever i ett samhälle 2023. Pajas.
Eller du kanske anser att även skjortan är ett underplagg? (dvs före 1920).

Du pratar om att passa in i ett samhälle 2023 men refererar till samhället för drygt 100 år sen. Lite gulligt är det.

Den användaren har verkligen en förlegad syn på vad som anses vara acceptabel klädsel. Faktum är att det mesta är acceptabelt idag, regeln är det finns inga regler, med vissa undantag förstås.
Citera
2023-07-21, 13:53
Medlem
Min uppfattning är att folk på kontinenten tycker att det är svinkallt under +25 grader
Man ser vissa med täckjackor och vinterskor när det är 20 grader varmt
Det är hur vi uppfattar värme och köld som är väldigt olika

Byggarbetare, brevbärare, folk som rör sig i sitt jobb, föredrar lättare kläder när det är varmt.
Av praktiska skäl och för att förenkla arbetsbördan helt enkelt
På kontor brukar ha AC. Man kanske träffar viktiga kunder mm. Där kan jag förstå kritiken
Citera
2023-07-21, 16:27
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Min uppfattning är att folk på kontinenten tycker att det är svinkallt under +25 grader
Man ser vissa med täckjackor och vinterskor när det är 20 grader varmt
Det är hur vi uppfattar värme och köld som är väldigt olika

Byggarbetare, brevbärare, folk som rör sig i sitt jobb, föredrar lättare kläder när det är varmt.
Av praktiska skäl och för att förenkla arbetsbördan helt enkelt
På kontor brukar ha AC. Man kanske träffar viktiga kunder mm. Där kan jag förstå kritiken

Kroppen har en adaptiv förmåga och folk som är vana vid värme tycker +20 är svinkallt ,tar veckor och ändra detta - därför blir många förkylda/får munsår när tempen sjunker 10 grader över en dag mot kvällen.

Mitt på vintern med -10 hela tiden är det inget problem , det är den hastiga förändringen , dock finns problemet kvar mellan inomhus/utomhus kvar men det är mindre hos vältränade och lite tunnare klädda
Citera
2025-10-29, 19:46
Medlem
upplaenningens avatar
Som barn är det ok att man har kortbyxor, när du blir vuxen ska du inte ha det om du inte är en dåre.
Citera
2025-10-29, 21:00
Medlem
christer-ulfbaages avatar
För att det är luftigt och fräscht.
Hygieniskt.
Bär dem in i november
Citera
2025-10-30, 00:16
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Som barn är det ok att man har kortbyxor, när du blir vuxen ska du inte ha det om du inte är en dåre.

Det låter inte så snällt att tvinga på barnen plagg som inte är bra. Tycker man att det är bra med kortbyxor, så kan man väl ha dem själv lika gärna som att man unnar sina barn att vara bekvämt klädda. Det verkar jättekonstigt om någon som inte tycker att kortbyxor är bra väljer att klä sina barn i dessa.
Citera
2025-10-30, 00:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Badar du ofta i långbyxor?
Citera
2025-10-30, 00:25
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Badar du ofta i långbyxor?

Nu ska vi skilja på en promenad på stan och sol och bad på stranden.
Citera
2025-10-30, 01:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nu ska vi skilja på en promenad på stan och sol och bad på stranden.

Om jag går runt i shorts i byn nära stranden är det märkligt?
Citera
2025-10-30, 01:30
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om jag går runt i shorts i byn nära stranden är det märkligt?

Ja, som vuxen man är det det.
Citera
2025-10-30, 01:35
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ja, som vuxen man är det det.

Men om det finns någon nackdel med att ha kortbyxor så skall väl inte barn behöva gå runt i dem heller? Och är det bra att ha kortbyxor så är det väl lika bra när man är 50 som när man är 5?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in