Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 00:35
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venusvexation
Finns de sidorna fortfarande kvar? Skulle vara kul om du kunde länka.
Du syftar på Facebook-grupperna? Sök och du skall finna, sök tex på "övergivet".
Citera
2018-11-20, 20:08
  #986
Medlem
Måste väl vara helt kört nu med tanke på nya Slussen va? Fan, minns back in the days vad spännande det var att smyga omkring där nere i gångarna...
Citera
2019-01-05, 20:02
  #987
Medlem
Ingen som har bilder filmer från Slussen?
Citera
2019-01-27, 11:37
  #988
Medlem
nikerunnings avatar
Kan inte se bilderna..
Citera
2019-03-24, 03:09
  #989
Medlem
Jag fanns med redan 2002 och 2003 på den tiden Flashback anordnade UE-träffar! Ni kan hitta mina posts långt tillbaka i tiden!

Jag har varit på de flesta ställen så fråga på, men som ni säger. Mkt är nu borta.... Slussen är definitivt borta! Bokstavligen....

Kvar att besöka är de ännu mer hemliga utrymmena som t.ex under Slottet, under Riksdagen, Sagerska och annat. men lycka till att komma ner där om man inte vill sitta 24 h i häkte
Citera
2019-03-31, 19:43
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Jag fanns med redan 2002 och 2003 på den tiden Flashback anordnade UE-träffar! Ni kan hitta mina posts långt tillbaka i tiden!

Jag har varit på de flesta ställen så fråga på, men som ni säger. Mkt är nu borta.... Slussen är definitivt borta! Bokstavligen....

Kvar att besöka är de ännu mer hemliga utrymmena som t.ex under Slottet, under Riksdagen, Sagerska och annat. men lycka till att komma ner där om man inte vill sitta 24 h i häkte

Spökis?
Citera
2019-05-28, 11:36
  #991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseTM1
Ingen som har bilder filmer från Slussen?

Gula gången lär kunna skådas i tillräckligt gamla avsnitt av TV5serien Tunnelbanan ...
Citera
2019-07-22, 21:33
  #992
Medlem
Lain-Couberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseTM1
Ingen som har bilder filmer från Slussen?

Lite sent svar men pga personlig slussennostalgi så tipsar jag om denna med ue kingz. Dom e Bla i Valvet och Akaytemplet, allt är borta nu.

Vila i frid gamla dammiga slussen, länge leve nya slussen.

https://www.youtube.com/watch?v=_rkPVU84WzU
Citera
2019-10-08, 21:04
  #993
Medlem
mr-blackwells avatar
Kolingsborg 2019, snart ska hela rasket rivas.....

https://postimg.cc/PPJbD2wv
Citera
2020-02-07, 13:17
  #994
Medlem
AnonymeEkonomens avatar
Har läst så otroligt mycket om just UE scenen kring slussen och det känns otroligt tråkigt att de rivit allt som har funnits där nere. Jag har själv aldrig varit där nere men jag önskar att jag visste om UE innan så jag kunde ha tagit mig ner för att kunna stå ovanför tunnelbanan och se när tågen lämnar perrongen.

1. Finns det någon som har bilder eller filmer dokumenterade från tiden då det fortfarande gick att ta sig ner i tunnlarna? Skulle gärna ta del av detta då jag finner det otroligt intressant!

2. Har de verkligen rivit allt eller finns det fortfarande en möjlighet att uppleva / se en liten del av slussens forntida UE scen?

Ni får gärna skicka iväg ett PM till mig ifall ni inte vill ta det i tråden!
Citera
2020-02-08, 18:38
  #995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymeEkonomen
Har läst så otroligt mycket om just UE scenen kring slussen och det känns otroligt tråkigt att de rivit allt som har funnits där nere. Jag har själv aldrig varit där nere men jag önskar att jag visste om UE innan så jag kunde ha tagit mig ner för att kunna stå ovanför tunnelbanan och se när tågen lämnar perrongen.

1. Finns det någon som har bilder eller filmer dokumenterade från tiden då det fortfarande gick att ta sig ner i tunnlarna? Skulle gärna ta del av detta då jag finner det otroligt intressant!

2. Har de verkligen rivit allt eller finns det fortfarande en möjlighet att uppleva / se en liten del av slussens forntida UE scen?

Ni får gärna skicka iväg ett PM till mig ifall ni inte vill ta det i tråden!

1. Du borde kunna hitta en del om du söker och letar lite här på forumet.

2. Nej allt är inte rivet. Däremot är det antagligen väldigt svårt att komma in i de delar som fortfarande finns kvar, om du inte är behörig.
Citera
2020-02-10, 09:50
  #996
Medlem
vitaminpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-blackwell
Kolingsborg 2019, snart ska hela rasket rivas.....

https://postimg.cc/PPJbD2wv
Någon som kan förklara vad det är man ser på bilderna? Vad har detta varit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback