Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-20, 17:45
  #1
Medlem
Hej!

Jag är lite inne på att köpa en trevlig bil för stads- och landsvägskörning. Har läst på en del och sett att Mazda lovprisas lite varstans, även här. Bilen jag varit och kikat på är en Mazda CX-3 från 2017, automat, 150 hk som gått strax under 10.000 mil. Någon slags halv-suv/crossover. Pris 169.000kr.

Bor i Stockholm men kör sällan i stadstrafik. Åker ut till landstället varje helg och dit är det sämre grusväg den sista biten, vilket fordrar en stabilare bil. Vad har ni för erfarenheter av Mazda? Kan ni föreslå något i samma klass, helst billigare?
Citera
2023-05-20, 17:52
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marie.laveau
Hej!

Jag är lite inne på att köpa en trevlig bil för stads- och landsvägskörning. Har läst på en del och sett att Mazda lovprisas lite varstans, även här. Bilen jag varit och kikat på är en Mazda CX-3 från 2017, automat, 150 hk som gått strax under 10.000 mil. Någon slags halv-suv/crossover. Pris 169.000kr.

Bor i Stockholm men kör sällan i stadstrafik. Åker ut till landstället varje helg och dit är det sämre grusväg den sista biten, vilket fordrar en stabilare bil. Vad har ni för erfarenheter av Mazda? Kan ni föreslå något i samma klass, helst billigare?
Mazda är praktiskt taget outslitliga.
Citera
2023-05-20, 17:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Mazda är praktiskt taget outslitliga.

Och det vet du?
Citera
2023-05-20, 17:55
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Och det vet du?
Jag gör ju det. Har själv ägt flera Mazda.
Citera
2023-05-20, 18:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag gör ju det. Har själv ägt flera Mazda.

Om de är så bra, varför har du inte hållit dig till en, för facits skull?
Citera
2023-05-20, 19:40
  #6
Medlem
io3uri9uys avatar
Har en Mazda 3 årsmodell 2014. Fan bästa bilen jag haft, aldrig stött på problem. Bor på landet, en del grusvägar, landsvägar, motorvägar (kör in till stan då o då). Kör årlig service på auktoriserad verkstad.
Det är ju en mindre modell än cx men så brukar jag inte köra omkring annat folk så räcker för mig.
Citera
2023-11-03, 17:58
  #7
Medlem
Satsa på en efter 2018 bättre ljud isolering och mer utrustning (i Optima paketet)
Jag hade en från. 2018-2023.
Inte ett fel .
Kanon bil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback