Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-08-16, 09:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nu är ju allt så förbannat smått på en grästrimmer så det är ju svårt att testa efter tjuvluft mha startgas.. Men min gissning ligger på tjuvluft någonstans. Om du är säker på att det är tätt mellan förgasare och cylinder så någon spricka eller otät packning i förgasaren.

Jag menar, finns det komp, det finns bensin, det finns gnista vid rätt tillfälle och den startar när den är varm då måste det helt enkelt vara luftblandningen. Och på en grästrimmer innebär det ju antingen packning mellan förgasare och cylinder eller tjall inuti förgasaren
Ja, här kommer slutklämmen på eländet..
Efter alla försök med olika tester så har jag kommit fram till att det är ett internt fel i förgasaren ,men jag har inget instrument för att kolla detta som man gör på videos på tuben.
Jag köpte ett kitt för att byta invärtes i förgasaren men det borde väl hålla mer än ett år tycker man..
350 bortslängda kronor är kanske inte så mycket men en ny förgasare ligger på runt 500..
Men jag har ändå detta i skallen att om den väl startar så går den hur bra somhelst..
Och DET tyder ju även på fel inuti..
Det verkar då vara själva pumpfunktionen som har svårt att komma igång av någon anledning , men jag har kollat membranet noga och ser inga defekter..
Jag tänker kämpa vidare för att utröna om man kan göra något med membranet som ska pumpa soppa..
När jag delade på förgasaren så märkte jag att ovansidan på membranet var fuktigt och undrar verkligen om det ska vara så..eller att det vid handhavandet läckte över så jag lurar migsjälv ang. detta..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback