2023-05-18, 21:01
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte samma sak.

Damm - dam

Lamm - lam

Ramm - ram

Det är min logik. Tycker det är stört att göra på annat sätt.

Jag vet inte om jag säger ram eller ramm, men jag måste bifoga denna viktiga kunskap om berget.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rambo_(%C3%A4ppelsort)

Citat:
Rambo är en grön-gul äppelsort med röda strimmor. Äpplet togs till Nordamerika av Peter Gunnarsson Ramberg (senare Rambo) (som tog namnet Ramberg efter Ramberget[1]), en av de första bosättarna i Nya Sverige. Äpplet och gården där det växte, har beskrivits utförligt av Linnes apostel, botanikern Pehr Kalm, som lärde känna Rambergs sonson Peter Rambo under sin amerikavistelse 1747–1751.[2]

Ramberget, med koppling till äppelsorten Rambo.
Efter att ha försvunnit i Sverige återintroducerades äppelsorten i Sverige under 2000-talets början på initiativ av Swedish Colonial Society i USA och dess ordförande 2001, Herbert Rambo.[2]

Ett ramboäpple gav författaren David Morrell inspiration till namnet på huvudpersonen, John Rambo, i romanen First Blood. Böckerna gav senare upphov till Rambo-filmerna med Sylvester Stallone
Citera
2023-05-18, 21:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Säger du saambo med? Eller att Djurgården spelar i raandiga tröjor?

ranndiga är den rätta stavningen till uttalet. Damberg är det ett kvinnligt berg?
Citera
2023-05-18, 21:45
Medlem
EnSomKans avatar
Vad ska man säga, vi tog hem guldet enkelt. Stackars Jimmie fansen, lider med er. Men vi är för bra för er. HISINGEN!!!
Citera
2023-05-18, 21:51
Medlem
EnSomKans avatar
Vem fan bryr sig om hur arenan ska uttalas, huvudsaken är att team jimmie blev pippade.
Citera
2023-05-19, 07:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Förstår om det skulle vara så då han är på en sådan hög hylla att ni inte skulle nå honom med stegbil ens.

Sedan var inte poängen att det var så jäkla imponerande att han sprang i sicksack. Utan snarare att höften ser ut att hålla bra i snabba riktningsförändringar. Men det förstod du nog..

Ser fortfarande ut som något de flesta allsvenska spelare skulle fixa.
Citera
2023-05-19, 07:28
Medlem
Pillenfilles avatar
Jag undrar om trazke var med och hetsade mot Mjällbysupportrarna. Skandalscener! Bland det värsta vi har sett inom svensk fotboll
Citera
2023-05-19, 08:15
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ser fortfarande ut som något de flesta allsvenska spelare skulle fixa.

Din stackare. Jag visste inte att det var så illa ställt med din trögfatthet? Jag lovar att försöka visa mer hänsyn för dina svårigheter i framtiden.

Ta hand om dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Jag undrar om trazke var med och hetsade mot Mjällbysupportrarna. Skandalscener! Bland det värsta vi har sett inom svensk fotboll
Jag är inte hjärndöd. Hade det varit mot något storlag hade det åtminstone funnits lite humor i det.
Senast redigerad av trazke 2023-05-19 kl. 08:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in