2023-05-17, 18:17
Medlem
Tjäna! Har en väldigt nära vän till mig som har ett rätt fräsigt jobb där han tjänar bra med pengar, och han kommer bli befordrad och tjäna ännu mer.

både jag och han kommer från den lägre medelklassen men han blir mer och mer snobbig.
jag kan tillägga att jag har levt på bidrag hur länge som helst.

Han har väl gått från streetkläder och liknande till att nu bära väldigt stiliga kostymkläder.
köper dyra råvaror, har 2 bilar, hus etc.
Hans lön har börjat matcha hans livsstil om man säger så.
han är väl inte speciellt överklass, mer högre medelklass.

hursomhelst så tycker jag det är roligare än något annat på jordklotet att reta honom för detta.
det roliga är väl att han går lite mer åt överklass stilen desto mer tiden går.
så jag vill ha lite tips på hur jag kan reta han ännu mer. Skämt, Dryga oneliners. Ja allt ni vill komma med uppskattas!

Så hur retar man en relativt sund människa med bra amitioner som är högre medelklass?
väldigt svårt detta tycker jag för det är så normalt i sverige.
Citera
2023-05-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daskjanne
Tjäna! Har en väldigt nära vän till mig som har ett rätt fräsigt jobb där han tjänar bra med pengar, och han kommer bli befordrad och tjäna ännu mer.

både jag och han kommer från den lägre medelklassen men han blir mer och mer snobbig.
jag kan tillägga att jag har levt på bidrag hur länge som helst.

Han har väl gått från streetkläder och liknande till att nu bära väldigt stiliga kostymkläder.
köper dyra råvaror, har 2 bilar, hus etc.
Hans lön har börjat matcha hans livsstil om man säger så.
han är väl inte speciellt överklass, mer högre medelklass.

hursomhelst så tycker jag det är roligare än något annat på jordklotet att reta honom för detta.
det roliga är väl att han går lite mer åt överklass stilen desto mer tiden går.
så jag vill ha lite tips på hur jag kan reta han ännu mer. Skämt, Dryga oneliners. Ja allt ni vill komma med uppskattas!

Så hur retar man en relativt sund människa med bra amitioner som är högre medelklass?
väldigt svårt detta tycker jag för det är så normalt i sverige.

Ett sätt är att klanka ner på de statusmarkörer som du nämner genom att vända på retandet och "Såssefiera" honom.
-Två bilar med din inkomst, men fy vad Såssigt.
-Snygg kostym, är den handsydd? Inte? Men va är du Såsse eller?
-Jäkligt nice hus du har, vad betalar du för städhjälpen? Ingen städhjälp? När fan blev du så Såssig?
-Handlar du entrecotén på ICA i delikatessen? Nu har du blivit Såsse på riktigt.

När kommentaren sen kommer -men du då? Så är det bara att svara att sånt jäkla högerpatrask som såssarna vill jag inte befatta mig med.
Ja du förstår konceptet.
Citera
2023-05-17, 18:44
Medlem
Carexs avatar
Vilket är Ditt syfte med att reta en kamrat som det går bra för?
Citera
2023-05-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carex
det är ju det som gör det hela lite charmigt. Jag har det mycket sämre ställt för att jag har skitit i mitt liv.
och går bra för honom för att han har satsat på livet.

jag är ju såklart fånen i det hela och han får smaka på något som han inte förtjänar och det är ologiskt.
borde vara tvärtom.
Citera
2023-05-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carex
jag vill ju irritera han såklart
Citera
2023-05-17, 18:50
Medlem
Carexs avatar
Citat:
jag vill ju irritera han såklart

Ogint.
Citera
2023-05-17, 18:53
Citat:
det är ju det som gör det hela lite charmigt. Jag har det mycket sämre ställt för att jag har skitit i mitt liv.
och går bra för honom för att han har satsat på livet.

jag är ju såklart fånen i det hela och han får smaka på något som han inte förtjänar och det är ologiskt.
borde vara tvärtom.
Smartare att smörja honom så att du får del av kakan och blir inbjuden istället för utstött, kan jag tycka.
Citera
2023-05-18, 02:03
Medlem
Ta några blancolån och köp en Rolex.
Sen kan du trycka upp den i nyllet på honom och säga " hehe, man behöver inte vara framgångsrik för att ha råd med en Rolex".

Passa sen på att sätta på hans tjej, repa lacken på Teslan och kissa i hans brevlåda.

Eftersom ni är nära vänner kommer han ta det med en klackspark samt generera många skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in