2024-04-02, 16:43
Medlem
Honeybuns avatar
Tror ni ”nyheten” är ännu graviditet? Det gissar jag på iallafall.
Citera
2024-04-07, 14:44
Medlem
Hoppas innerligt att hon inte skaffar fler barn! Det är kaos hemma hos henne. Vad som visas på sociala medier speglar inte sanningen. Hon borde fokusera på att ta hand om de barn hon har.
Citera
2024-04-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Hoppas innerligt att hon inte skaffar fler barn! Det är kaos hemma hos henne. Vad som visas på sociala medier speglar inte sanningen. Hon borde fokusera på att ta hand om de barn hon har.

Ja det är kaos och de barn hon har är det synd om tyvärr. Det är hennes dockor ordagrant, klippdockor med matchande outfits uppradade på led på oändligt många bilder till allas beskådan. Får verkligen be till gudarna att hon inte kan få fler. Den döda dottern varvas i inlägg mellan betalsamarbeten. Övriga 10 barn får dela på 3 sovrum medan den döda dotterns rum är hennes monument där dörren ska hållas stängd. Kvinnan behöver helt klart proffesionell hjälp.
Citera
2024-04-08, 20:52
Medlem
Honeybuns avatar
Jag är nästan säker på att ”nyheten” är en ny graviditet. Som hon skrev -” Jag hoppas att ni kan glädjas med oss” när hon skrev om nyheten som komma skall.
Citera
2024-04-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Jag är nästan säker på att ”nyheten” är en ny graviditet. Som hon skrev -” Jag hoppas att ni kan glädjas med oss” när hon skrev om nyheten som komma skall.

Det skulle inte förvåna mig. Hur kan hennes man gå med på det om det stämmer? De kan inte ge de barn som redan existerar en dräglig tillvaro. Trångbodda, ingen integritet, exponerade, de äldre får ta vuxenansvar gentemot sin yngre syskon, ett av 10 barn har en fritidsaktivitet, håret på flickorna är slitet och hela familjens approach utstrålat WT
Citera
2024-04-10, 08:24
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig. Hur kan hennes man gå med på det om det stämmer? De kan inte ge de barn som redan existerar en dräglig tillvaro. Trångbodda, ingen integritet, exponerade, de äldre får ta vuxenansvar gentemot sin yngre syskon, ett av 10 barn har en fritidsaktivitet, håret på flickorna är slitet och hela familjens approach utstrålat WT
Jag håller med om att barnen visas upp för mycket på Internet, men i övrigt - skojar du?
Satu har haft en helt egen kategori om flickornas frisyrer på blogg och insta. Avancerade uppsättningar. Flera av barnen har haft andra aktiviteter och även om jag personligen tycker att man ska halvtvinga ungar att hitta en aktivitet, så förstår jag om inte alla har den synen. WT är de inte heller. Inte särskilt bildad arbetarklass möjligen,men det är ändå inte WT. De äldre tar inte särskilt mycket ansvar. Satu är hemmafru och otroligt engagerad.
Citera
2024-04-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag håller med om att barnen visas upp för mycket på Internet, men i övrigt - skojar du?
Satu har haft en helt egen kategori om flickornas frisyrer på blogg och insta. Avancerade uppsättningar. Flera av barnen har haft andra aktiviteter och även om jag personligen tycker att man ska halvtvinga ungar att hitta en aktivitet, så förstår jag om inte alla har den synen. WT är de inte heller. Inte särskilt bildad arbetarklass möjligen,men det är ändå inte WT. De äldre tar inte särskilt mycket ansvar. Satu är hemmafru och otroligt engagerad.

Mamman är absolut duktig på frisyrer. Det säger jag inget om men döttrarnas hår är slitet, speciellt de yngstas som jag tror aldrig besökt en frisör. Jag tycker hela deras livsstil utstrålar WT
Citera
2024-04-10, 15:43
Citat:
Mamman är absolut duktig på frisyrer. Det säger jag inget om men döttrarnas hår är slitet, speciellt de yngstas som jag tror aldrig besökt en frisör. Jag tycker hela deras livsstil utstrålar WT
Jag har sällan sett renare och mer välkammade barn hos någon av flunsorna på instagram och bloggar. Och då har dom flesta bara två. Och vilket rent hem också. Trots så många familjemedlemmar.
Citera
2024-04-10, 16:59
Medlem
Per definition WT helt klart, högst gymnasial utbildning, pappan arbetare och mamman utan någon direkt arbetslivserfarenhet. Hade vi inte haft det generösa bidragssystem så hade han omöjligen klarat av att på den lönen ombesörja hela familjen med 10 barn. Barnbidrag och flerbarnstillägg för dessa är cirka 20 000 kr i månaden. Med tanke på summan ovan så borde hon kunna ta barnen till frissan ja, hur fint hon än försöker att få det till på ytan med håruppsättningar och trams så är det faktum att dessa barn lever i trångboddhet och i stor ensamhet mentalt per individ förutom stoj och stök syskon emellan. Nu dessutom hennes krokodiltårar på sociala medier om hur synd det är om henne. Inte det minsta, men barnen, får ont i hjärtat av deras situation. Och ja har god inblick i familjen.
Citera
2024-04-10, 23:25
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chafissen66
Ja det är kaos och de barn hon har är det synd om tyvärr. Det är hennes dockor ordagrant, klippdockor med matchande outfits uppradade på led på oändligt många bilder till allas beskådan. Får verkligen be till gudarna att hon inte kan få fler. Den döda dottern varvas i inlägg mellan betalsamarbeten. Övriga 10 barn får dela på 3 sovrum medan den döda dotterns rum är hennes monument där dörren ska hållas stängd. Kvinnan behöver helt klart proffesionell hjälp.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Chafissen66
Per definition WT helt klart, högst gymnasial utbildning, pappan arbetare och mamman utan någon direkt arbetslivserfarenhet. Hade vi inte haft det generösa bidragssystem så hade han omöjligen klarat av att på den lönen ombesörja hela familjen med 10 barn. Barnbidrag och flerbarnstillägg för dessa är cirka 20 000 kr i månaden. Med tanke på summan ovan så borde hon kunna ta barnen till frissan ja, hur fint hon än försöker att få det till på ytan med håruppsättningar och trams så är det faktum att dessa barn lever i trångboddhet och i stor ensamhet mentalt per individ förutom stoj och stök syskon emellan. Nu dessutom hennes krokodiltårar på sociala medier om hur synd det är om henne. Inte det minsta, men barnen, får ont i hjärtat av deras situation. Och ja har god inblick i familjen.

Ja, i sån misär verkar de ju inte leva, trots att de får dela rum…
https://www.instagram.com/p/C4nMj7GM...dldGtqZG9xdA==
Fattar öht inte den här hetsen att varje barn ska ha ett eget rum. Dessutom tycker ju yngre barn ofta om att ha sällskap av föräldrar och syskon. Fattar dock att tonåringar önskar eget krypin.

Att flickorna har slitet hår… Ja, det har tyvärr många som har långt hår, det är svårt att hålla längre hår i mint condition, men ändå vill många flickor ha det. Att håret är slitet är knappast exempel på vanvård.

Ja… nej, barnen kan ju inte få lika stor uppmärksam som den en förälder med få barn har potential att ge sina. Märk väl, potential. För det är ju noll garanti att man ägnar mkt tid åt sina barn och deras behov bara för att man har två och inte elva.
Kanske kan t.o.m. en hemmafru med barn som största intresse ge mer uppmärksamhet till sina elva telningar än en tvåbarnsförälder som föredrar att scrolla på insta eller läsa bloggar och sätter barnen med en iPad i ett hörn när hon eller han hämtat dem kl 18 från förskola eller fritids…

Vadå krokodiltårar? Du menar att hon inte sörjer sin dotter? Det har inte ens gått ett år, klart hon är djupt förtvivlad! Däremot håller jag med om att syskonen högst troligen inte mår bra av att tvingas ha ett mausoleum hemma.
Citera
2024-04-11, 00:21
Medlem
Jag följde hennes blogg för länge sedan. I början gillade jag den. Sedan började jag tröttna, dels var den väldigt enformig. Rensa garderober, shoppa nytt, hälsa på barnens mormor och morfar, städa, rensa garderober igen o s v. Ingen bakning eller trädgårdsarbete och mannen lagar maten har jag läst, utan bara städ och tvätt och garderobsrens. Man hinner väl inget annat med många barn men trist att läsa om. Jag har ibland undrat om hon är med på golvet och leker någon gång, fått intrycket att barnen leker med varann medan hon städar och rensar garderober. Sedan kändes den ytlig. Bara att kalla sina barn för "my baby dolls"... Barn i rad med samma färg på kläderna, flätor och rosetter. Tiptop hus. Viktigt att se bra ut, fixade fransar och bryn på syrrans salong. Filter. Killar i tuffa kläder och tjejer i rosa och tyll. Dessutom började hon som så många andra bloggare att svara otrevligt till alla som inte höll med. Ogillar sådant. Är bara in väldigt sporadiskt, följer inte längre. I början hävdade hon att hon bloggade för barnen för att de gillade att bläddra tillbaks och minnas. Nu är bloggen död och fokus ligger på instagram, text på engelska för att fånga följare från hela världen och samarbeten, man fattar ju att det är business. Antar att det är lätt att hamna i pressen att producera fler söta babys när det är det man lever på och måste hålla följarnas intresse vid liv. Så jag tror också lite på en graviditet. Men hon närmar sig i och för sig 41 och han är snart 60...så jag vet inte... Jag minns också att han var nöjd efter barn sju, när hon råkade bli gravid med åttan (?) var det nära skilsmässa lät det som i bloggen. Från början ville han dessutom bara ha två barn har jag läst. Han har ju flera barnbarn också, jag undrar hur hans vuxna barn känner för att deras barns farfar hela tiden skaffar flera barn? Hon har ju också pratat om att flytta utomlands och att skaffa hund, kanske är det hon menar?
Citera
2024-04-11, 10:43
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Det märks att du inte följer henne....hennes syster har egen salong dit barnen tas. Ganska ofta. Mamman klipper själv också. Är det något man inte kan klaga på.så är det prydligheten hos barnen. De färgkodar ju för sjutton till och med(vilket jag tycker är väldigt löjligt och typiskt instagrammare). Då har du aldrig stött på några riktiga WT...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in