Citat:
Ursprungligen postat av
Apkonst
Denna kvinna medverkade i bland annat Oprah. När hon blev medvetande igen efter attacken så frågade hon läkarna ifall de trodde hon skulle kunna se igen. Då förklarade dem att hennes ögon var helt borta. Kvinnan som ägde schimpansen hade haft den sedan den var liten, och pratade om den som den vore ett barn, istället för det monster den var. Att den inte slutade attacken när knivhuggen kom bevisar bara hur ondskefulla och sjuka varelser schimpanser är. Det var viktigare för denna varelse att fortsätta slita av ansiktet på kvinnan än att undvika att bli knivhuggen. När polisen kom så sköt dem den, vilket man bör göra med alla schimpanser. Det är helt enkelt den enda lösningen.
Just ja, hon förlorade ögonen också, ja.
Nu läste jag inte kommentarfältet till bifogade klipp, men när jag först lärde mig om detta fall så minns jag att att kommentarfältet var fullt av kommentarer med gråt-emojis som tyckte
jättesynd om Schimpansen, men hade noll medlidande för kvinnan, som de menade fick skylla sig själv.
Som en sido-observation, så kom alla dessa kommentarer från unga kvinnor, vilket jag märkt i andra liknande sammanhang där medlidande funnits för horribla individer men inte offren.