Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-05-17, 11:40
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizvet
Haha, med min typ problematik är det nog en faktor för många. För min del är det mest att läget inte är det bästa just nu. Ligger och spyr pga graviditetsillamående halva dagarna och försöker vara i alla fall minimalt bidragande i hemmet så maken slipper bära allt.

Ja, exakt. Min ångest saknar logik och verkar inte kunna skilja på min barndomssituation och rådande läge. Är kanske bara en psykolog som kan hjälpa mig hitta nya tankebanor.

Du är på smällen! Grattis! Du kommer få barn att sysselsätta tankarna med. Du har fixat problemet själv. Lycka till.
Citera
2023-05-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Du är på smällen! Grattis! Du kommer få barn att sysselsätta tankarna med. Du har fixat problemet själv. Lycka till.

Tack, jag är dock redan mamma sedan innan.
Citera
2023-05-17, 17:46
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizvet
Tack, jag är dock redan mamma sedan innan.
Aj. Du är det nog läge med terapi. Inbillade mig att modersrollen överred de flesta ovidkommande griller. Oavsett önskar jag all lycka.
Citera
2023-05-17, 20:14
Ni har mycket pengar och ändå är ni inte nöjda och har ångest at det inte ska räcka? Man vill ständigt ha mer och mer.

Vad ska man äntligen med så mycket pengar när man inte ens kan njuta av det man har ?

Har man tak över huvudet, värme, mat på bordet och ingen skulder, då är man jo rik!

Det behövs värkligen inte mycket för att leva ett bra liv så länge man kan uppskatta det man har

Verkar som om jo mer pengar man har desto giriga blir man. Det är faktisk skrämmande

Färsök njuta av det ni har, för ärligt talat livet är för kort att vara girig eller snål.
Citera
2023-05-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Ni har mycket pengar och ändå är ni inte nöjda och har ångest at det inte ska räcka? Man vill ständigt ha mer och mer.

Vad ska man äntligen med så mycket pengar när man inte ens kan njuta av det man har ?

Har man tak över huvudet, värme, mat på bordet och ingen skulder, då är man jo rik!

Det behövs värkligen inte mycket för att leva ett bra liv så länge man kan uppskatta det man har

Verkar som om jo mer pengar man har desto giriga blir man. Det är faktisk skrämmande

Färsök njuta av det ni har, för ärligt talat livet är för kort att vara girig eller snål.

Detta har ingenting med girighet eller snålhet att göra. Jämför mig inte heller med dem som har det bättre ställt ekonomiskt. Mitt problem är att min hjärna inte verkar fatta att jag inte är 12 år gammal och får huset jag bor i tvångssålt längre. Det är uppenbarligen traumarelaterat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in