2023-05-16, 15:40
Medlem
zombie-nations avatar
Inte en dag för tidigt. Tack.
Citera
2023-05-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Hur kommer det sig att ni gjorde en helt ny forumavdelning än att ändra nuvarande feminism & jämställdhet till ”feminism, mansrörelse & jämställdhet”?

Jag hoppas iallafall att slippa incel-trådarna i r&s, det är bra!
Instämmer! Mycket bra.

Kvinnohat kommer också gå in under mansrörelse antar jag.
Edit: m a o incelproducerade trådar
Citera
2023-05-16, 17:14
Medlem
Det här kan Mkt väl ha räddat livet på relations forumet. Snyggt!
Citera
2023-05-16, 18:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det verkade väldigt enkelt att hitta ett tillräckligt underlag för att skapa ett speciellt mansforum? Det som anges som exempel hade i andra sammanhang inte räckt. Men när det gäller "mansfrågor" då går det extremt snabbt och lätt. Jag har inte ens sett någon sådant förslag tidigare. Ett av många tecken på att Flashback är otroligt politiskt biased mot konservatism och alt-right.

Du är inne på något här.
Har tidigare läst att de kräver 30 (?) trådstarter om relevant ämne, över en viss tidsperiod, för att starta nytt ämne.
Citera
2023-05-16, 18:12
Bannlyst
Bra äntligen. Flashbacks moderatorer har länge blidkat de feministiska svinen. Censurerat mansosphere inlägg och flyttat trådar till konspirationer.
Citera
2023-05-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Intressant kommentar, då de som kritiserat att frågorna innan diskuterats i "Feminism" och "Relationer och samlevnad" knappst ger intrycket av att vara alt-right.
Ni behövde ju bland annat dram fram 10 år gamla trådar för att få ihop till en forumstart. Ofta stängs så gamla trådar annars om det är ett annat område som inte intresserar er på Flashback lika mycket. Väldigt genomskinligt. Väldigt konservativt.
Citera
2023-05-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Flashback, här personerna började diskutera som bildade vad som utvecklades till Avpixlat, det som nu heter Samnytt. De alternativa medierna som bäddade inte bara för SD utan hela vår nuvarande regering.

Hur kan du ens skriva som du gjorde då detta verkligen är ett sådant forum som du anklagar det för att vara. Det är ganska knepigt att någon kan ha missat en sådan stor detalj.
Nej, det är väl ingen nyhet direkt. Men Flashback ger ett sken av att ha en oberoende och öppen inställning till alla och att man värnar om yttrandefriheten. Det skadar inte att påminna om att det inte är riktigt sant när de återkommande agerar som att de var ledare för alt-right/whitepower Sweden.
Citera
2023-05-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ni behövde ju bland annat dram fram 10 år gamla trådar för att få ihop till en forumstart. Ofta stängs så gamla trådar annars om det är ett annat område som inte intresserar er på Flashback lika mycket. Väldigt genomskinligt. Väldigt konservativt.
Tråden är ju fortfarande aktiv i närtid. När den startats är mindre relevant. Och den tråden. Är ju egentligen nån slags samlingstråd till och med.
Citera
2023-05-16, 19:22
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Nej, det är väl ingen nyhet direkt. Men Flashback ger ett sken av att ha en oberoende och öppen inställning till alla och att man värnar om yttrandefriheten. Det skadar inte att påminna om att det inte är riktigt sant när de återkommande agerar som att de var ledare för alt-right/whitepower Sweden.
admin skriver även om det är lite kryptiskt, att det är för att värna tjejer i era lite egna forum här på Flashback, då den gruppen det riktas sig till kan bete sig väldigt svinigt mot er.

Så jag ser det som ett väldigt "vänstervridet" beslut, snarare än ett "högervridet".
Citera
2023-05-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
admin skriver även om det är lite kryptiskt, att det är för att värna tjejer i era lite egna forum här på Flashback, då den gruppen det riktas sig till kan bete sig väldigt svinigt mot er.

Så jag ser det som ett väldigt "vänstervridet" beslut, snarare än ett "högervridet".
Det är givetvis ett alt-right beslut att skapa ett forum för Andre Tate fanboys. Obs: alla som inte är misogyna svin är inte därför kvinnor. Det finns normala män också.
Citera
2023-05-16, 19:52
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Instämmer! Mycket bra.

Kvinnohat kommer också gå in under mansrörelse antar jag.
Edit: m a o incelproducerade trådar

Om du skummar igenom trådarna i det nya forumet, så ser du att även de sk incel trådarna finns där.
Citera
2023-05-17, 08:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

Jag är nog personligen så långt ifrån alt-höger som man komma, och jag har noll intresse av incels och manosfärer.
Men, onekligen finns det de som är intresserade, onekligen finns det personer som har dessa åsikter.

Hur fel jag än tycker att de har, så kan jag inte heller blunda för faktumet att de har väldigt få platser där de kan diskutera, inte minst med personer som har andra åsikter. Jag har svårt att tro att DN:s debattsidor kommer att publicera en debatt kring Tate där både anhängare och motståndare kommer till tals.

Så om du tycker att det finns fler högerdebattörer här så beror det på att Flashback är en av de få platser som DU kan delta på där även dessa kan finnas. Det finns gott om slutna rum för alla möjliga åsikter, ekokammare och filterbubblor där personer förstärker varandras åsikter. Flashback är en av de få platser där personer kan få mothugg, och möta åsikter som inte är samma som de egna.

Nu har de är åsikterna som samlats i ett eget forum redan diskuterats på forumet, men de har haft en tendens att skymma de andra diskussionerna som också bör få ske i de befintliga forumen. Det betyder inte att Flashback tar ställning eller tycker att vissa diskussioner är viktigare än andra, bara att vi ständigt strävar att möjliggöra att de som vill diskutera ett ämne, t ex relationer eller jämställdhet, ska få göra det, utan att de som vill diskutera incels skall överrösta diskussionerna.

Är detta en perfekt lösning? Nej, knappast, eftersom såna inte finns. Vi gör så gott vi kan, och om det skulle visa sig vara fel, så gör vi om. Så kritisera gärna lösningen, hur forumen delas upp, men inte ATT folk får diskutera vad de vill, för det lär de göra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in