34 433 besökare online
855 989 medlemmar • 45 776 575 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Collateral
Banned
Collaterals avatar
Får en massa av dom varje dag när jag jobbar som säljare.
Fy f*n asså, skulle bara vilja skrika ut åt dom och nita dom, otacksamma jävlar.
Man hjälper dom så gott man kan men dom envisa jävlarna kan inte hejda sig även om dom kanske nu har haft en dålig dag, nejnej, ge mig skit för ingenting egentligen, gör det.
Säger spydigheter och fortsätter att mala skit men det är bara att ta det om man vill behålla jobbet men f*n, det hade varit värt det att riktigt skälla ut dom j*vlarna.

Andra som får lida samma pina varje eviga dag av idiotkunder som går en på nerverna?

Packan
Medlem
Packans avatar
Jobbar du i butik, eller vad?

Collateral
Banned
Collaterals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Jobbar du i butik, eller vad?
Japp, stort varuhus.

Gäddan
Medlem
Gäddans avatar
Till er otrevliga kunder därute - tror ni att ni får BÄTTRE service, eller tror ni att det ligger en loska i er hamburgare, nån har ollat er mp3spelare, tvn råkar skickas till arvidsjaur för ytterligare en kontroll och du får betala frakten?

Det är KORKAT att bete sig illa mot den som ska serva en..

Gäddifikationsministern is BACK!

Martinson
Medlem
Martinsons avatar
Jo jag vet hur det också. Och när de väl fått sin hjälp, så kommer det fram ett sniket tack.

Office
Medlem
Offices avatar
Jag jobbar också i en stormarknad där jag ofta får äran att hjälpa kunder. Större delen är mycket trevliga eller åtminstone inte otrevliga, men sen finns det en del, större än man kan tro, som verkligen behandlar en som skit. Det är inte sällan man känner för att knuckla ihop kärringjäveln, banka skiten ur henne och skrika "men det är inte jag som gör beställningarna din gamla jävla rövknullade kärringjävel", men det kommer ju aldrig att hända såklart.

"... fick besök av två kvinnor som hade svart penis i blåögd blick. ", kanske den bästa formuleringen nånsin här på Flashback. Källa: https://www.flashback.org/t1948930

VanCuyl
Medlem
Kunderna på mitt jobb är vanligtvis inte otrevliga, men rätt ofta korkade.

Det finns dock undantag, men med en skicklig lögn blir de flesta tysta. Det är det jag lärt mig efter fem år som extraarbetare i sportdetaljshandeln. Bara man låter säker på det man säger så köper de allra flesta det man säger, och oftast är det man säger helt sant.

Av mina egna erfarenheter så bemöts otrevliga kunder bäst med att man själv är otrevlig, eller åtminstone bestämd. En otrevlig kund är sällan lönsam, nästan aldrig lönsam. Det är både jag och min chef överens om.

Så se till att vara dryg tillbaka ifall det kommer någon otrevlig rackare till era varuhus!

/John

SvaMp_
Medlem
SvaMp_s avatar
hatar dom jävlarna, enda man kan göra är att vara otrevlig tillbaka.

Ang säljare så kan jag förstå om du är lack på dem ifall du jobbar i ett varuhus. Dock är jag själv jävligt lack på gatuförsäljare, senast en smällfet neger som ska försöka få mig att byta tele abonnemang, säger redan från början att jag tyvärr inte är intresserad men nej nej, horan ska envisas och jag är ingen otrevlig dryg jävel så låter väl henne tala klart. Ångrar mig dock nu, sånna säljare är jag trött på som försöker sälja saker till en som man inte vill ha. Sånna förtjänar att få skit.

kukmolekylen
Avstängd
kukmolekylens avatar
jag jobbade på teknisk supportavdelning förrut.. och fy fan vad mycket skit vi fick ta emot.. ibland VILLE dom inte ens ha hjälp, och även om dom fick hjälp och felet helt och hållet låg på deras sida, så krävde dom justering av fakturan.. folk är idioter

kavalen
Banned
Då skulle ni bara vete hur mycket skit när man sitter i kundtjänst för ett telefonbolag, i detta fallet var det Optimal Telecom, måste säga att ni förmodligen har det ganska lindrigt mot hur jag hade det. En och annan otrevlig kund får man väl ta, skillnad när man blir mordhotad osv, men sånt slänger man inte ur sig över disken.

Gäddan
Medlem
Gäddans avatar
men vad säger ni om en webleverantör som i 3/4 av fallen leverer fel, insisterar på att ersätta med "dubbelt webutrymme" precis som han ger alla andra som reggar sig "just nu".

Det omvända, kort och gott, en idiot på andra sidan disken. Vad gör man med en sån?

Gäddifikationsministern is BACK!

turbo75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen
Då skulle ni bara vete hur mycket skit när man sitter i kundtjänst för ett telefonbolag, i detta fallet var det Optimal Telecom, måste säga att ni förmodligen har det ganska lindrigt mot hur jag hade det. En och annan otrevlig kund får man väl ta, skillnad när man blir mordhotad osv, men sånt slänger man inte ur sig över disken.

Mysko. Ni har ju störst andel nöjda kunder enligt er hemsida.

Men telefon/mobil och internet är saker som bara måste fungera i dagens samhälle. Så när man blivit lovad ett och annat och det gång på gång inte händer nått så blir man vansinnig och vill ha ett svar på NÄR det fungerar igen.

Och när det då sitter en sommarjobbare/nyanställd på andra sidan flippar det fullständigt när denne bara svarar "Vet inte, men du kan få fria minuter att ringa för........när det fungerar igen."

Svara på ämne
Topp Dela »