Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Noggrant värre här
Jag har inte läst så mycket av din tidigare inlägghistorik, inte som jag minns färskt i alla fall, så jag ska inte inbilla mig att jag 'vet' vad du tror/tycker/förespråkar. Jag reagerade nog mest på att .. i ditt TS inlägg så lät du så stolt, utmanande, ville intellektuellt utmana en idé om vit makt som (det lät som) du tyckte var idiotisk. Och i ditt första svar till mig lät du så .. ja nedlåtande och överlägsen. Så brukar renodlade rasister låta/kännas.
Så det vart lite av en överraskning för mig att se att .. det som skrevs passar väldigt bra överens med tidigare kända inställningar. 2014 försökte SD t.o.m.
införa lagstiftning, mot 'svenskfientlighet', som skulle straffas mycket hårt. Det var helt i linje med att Svenskar är .. typ som en hotad fågelart som håller på bli utrotad, eller nåt
Jag vet inte din inställning, men om man skär igenom dimman och sållar bort allt perifert i vad jag läst hittills så .. ja det du skriver tangerar den linjen som en del kör på: dvs att vita är utrotningshotade, och därför måste mörkhyade element begränsas, fördrivas, marginaliseras osv. Det är allt jag kan säga hittills. Jag 'vet' inget säkert, kanske massuppfittar med. Det visar sig.
Måste tillägga att det här är Flashback också, med sin råa ton. Hälsningsfrasen här, kan vara likvärdig med "Far åt helvete din smyg-bög"

Lätt att få fel intryck då.
Det är delvis vad nazismen grundades ur, skrev det för det känns väldigt likt det du skrev, så jag drog den parallellen för att .. ja beskriva hur det du skrev lät utifrån sett (enligt mig iaf), och .. jag tycker det är en destruktiv väg att gå - om så är fallet. Dels för jag själv ser det som bara BS i grunden, och dels så är höger-extrema historiskt sett totalt värdelösa i att åstadkomma det dom själva sätter ut för att åstadkomma - oavsett man stödjer det eller inte.
På grund av min tidigare erfarenhet av att diskutera med många andra antivita personer här på Flashback, är jag noga av strategiska skäl. Det är vanligt att man pratar förbi varandra utan att korrekt bemöta och förstå vad den andra säger. Mitt mål är att ha en produktiv och intressant diskussion där man kan lära sig något. Då krävs noggrannhet.
Jag uppskattar att du delar dina tankar öppet här på ett väldigt ärligt sätt, men det är samtidigt mycket att ta itu med bland allt du har sagt. Jag märker att du verkar ha många olika idéer och jag ska göra mitt bästa för att börja organisera och svara på allt, så får vi gradvis reda ut allt tillsammans. Jag hoppas du inte smiter iväg, jag vill verkligen att du är kvar tills vi nått samförstånd.
Min inläggshistorisk
Du behöver inte vara insatt i min inlägghistorik. Allt som jag vill är att du förhåller dig och utgår ifrån det jag skriver här.
Min attityd
Det är sant att jag utmanar antivita personer angående deras tro på vit makt, och jag gör det kanske på ett vågat sätt. Det betyder inte att jag är mer nedlåtande än mina meningsmotståndare är.
Min syn på vitas utsatthet
Jag menar att vi vita är under systemiskt förtryck och utrotning just nu.
S
D:s försök att införa lagstiftning mot svenskfientlighet 2014
Om de försökte med detta anser jag att det är bra. Anser man inte att vita svenskar ska skyddas mot svenskfientlighet men alla andra etniciteter ska vara det, så vill man ju ha ett samhälle där alla har skydd förutom vita, och då är man fientlig mot vita.
Nazism som destruktiv väg att gå
Jag håller med. Bättre vi bygger pro-vita rörelser och partier på humanistisk grund istället.
Du hävdar att jag har en negativ syn på mörkhyade människor i Sverige och att jag betraktar dem som ett hot mot vita människor.
1. Jag har inte någon negativ syn på mörkhyade människor.
2. Vad jag betraktar som ett hot i detta sammanhanget är den antivita politik som förs, eftersom det försätter vårt folk i minoritetsställning i våra egna länder bland annat.
Du kopplar min ståndpunkt till nazistiskt tänkande och argumenterar för att det är liknande tankar som grundade nazismen och dess strävan efter att upprätthålla en "ren" germansk ras.
Jag tänker
inte i form av att:
Vita = Rena och fräscha
Icke-vita och mixade = Smutsiga
Kanske konceptualiserade de tyska nazisterna detta på 1930-talet, eftersom de utgick ifrån en socialdarwinistisk filosofi om att vita kaukasier (arier som de kallade det) var den mest civiliserade och utvecklade rasen, och att om vi blandades bort med mörkhyade så hade vi sjunkit tillbaka i evolutionen.
Anser jag att vita människor är mer evolutionärt utvecklade än andra raser?
Jag kan inte avgöra om vita är evolutionärt mer utvecklade än andra raser eftersom det kräver forskning. Jag kommer endast att basera min ståndpunkt på forskning i ämnet, men samhället verkar för närvarande vara ovilligt att forska på grund av politiskt korrekta påtryckningar och rädsla för potentiella kontroversiella resultat. Om modern forskning hade bekräftat socialdarwinismens teori som NSDAP byggde på är man rädd att det leder raka vägen till Auschwitz. Därför vill man inte forska på det.
Hur värderar jag då vita människor?
Jag tror det är fel att värdera oss utifrån egenskaper, som NSDAP och en del nationalister kanske gör, dvs att man ser vita som mer civiliserade, evolutionärt utvecklade, kreativa, intelligenta etc, eftersom det man gör där är att värdera egenskaper hos människor och inte människorna i sig. Jag värderar mitt folk (oss vita) på grund av den relation jag har till dem.
Ser jag oss vita som överlägsna?
Nej, det gör jag inte. I själva verket anser jag att den stora majoriteten av vita människor har låg medvetenhet, är okunniga och dumma. Att de flesta vita stöttar ett anti-vitt system som försätter oss i minoritet och i en svag position bekräftar min uppfattning om vita generellt, att vi verkligen inte är överlägsna. Men trots det, så gillar jag vilka vi är och vill vårt folk det bästa.
Homogenitet istället för rasrenhet
Det bästa för vårt folk är att upprätthålla homogenitet är min uppfattning, eftersom det skapar trygghet, igenkänning och rotfasthet i samhället, som ökar välmående och folkhälsa. Det är på denna humanistiska grund som jag baserat mitt ställningstagande på. Det innebär inte att vi behöver DNA-testa folk och mäta deras skallar, men att vi (som nu) ser vem som är vit eller inte så som Merapi redan gör, och anser folk att de lever homogent så gör de troligtvis det och kommer därför att trivas bättre. Samhället kommer för övrigt att fungera bättre eftersom att tilliten, trygghet, välmåendet och stabiliteten ökar.