• 1
  • 2
2023-05-14, 20:27
Medlem
Sjukt rika människor ska bara bli rikare. Och utnyttjar läget med inflation till Max för att mjölka från vanligt folk så mycket som möjligt.

Det här mailet får jag efter att ha varit kund i flera år:

Så otroligt tydligt att man bara vill råna människor. Hela den här inflationsgrejen är en bluff och ett rån.

”Tack för att du är kund hos Tre!

Just nu påverkas vi av världsläget med ökad inflation och högre omkostnader. Därför behöver vi justera priset på 3Extra användare. Prisändringen träder i kraft 1 månad från idag och syns på efterföljande månads faktura.

Vad innebär detta för mig?

Priset per extra användare ändras från 99 kr/mån till 129 kr/mån (inkl. moms”
Citera
2023-05-14, 20:38
Medlem
Om du inte har någon bindningstid så säg omgående upp avtalet. Min leverantör gjorde exakt samma manöver och när jag sade upp mitt avtal fick jag istället rabatt på mitt fiber och den extra månadsavgiften var som bortblåst. Sparar 150:- i månaden på det. Det bör tilläggas att jag fick binda upp mig ett år vilket jag är ok med.

Det är ett märkligt samhälle där trogna kunder behandlas som skit medan nya kunder får gräddfil.
Citera
2023-05-14, 22:16
Medlem
yz44s avatar
Det finns väl egna abb som är billigare än 129:-/månaden, så varför fortsätta med 3?
Citera
2023-05-14, 22:47
Medlem
negerapans avatar
Bara att hota med att säga upp.
Själv var jag missnöjd med Telenor och ringde upp dem och sa att jag hittat bättre erbjudande hos Fello.
Killen i support matchade erbjudandet och jag gick från 15 gb surf för 329/mån till 35 gb surf för 299/mån.
Småsummor kanske men det var mer surf jag ville ha och det fick jag
Citera
2023-05-14, 23:02
Medlem
Kontakta en annan leverantör och säg att du vill byta till dom men behålla ditt gamla nummer. Gå med på allting och acceptera bytet (så hitta något som verkar faktiskt bra).

I 95% av fallen kommer 3 att ringa upp dig och ge dig ett ännu bättre erbjudande som kontring. Så slutar med att man typ halverar sin telefonkostnad utan att faktiskt byta operatör alls i slutändan. Lite av ett lifehack.

OBS: Funkar kanske inte på ett abonnemang som gått från 99kr till 129kr... För lite för att vara värt deras tid. Men för alla med mer normala abonnemangskostnader är det här superlätt att göra.
Citera
2023-05-15, 00:30
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Sjukt rika människor ska bara bli rikare. Och utnyttjar läget med inflation till Max för att mjölka från vanligt folk så mycket som möjligt.

Det här mailet får jag efter att ha varit kund i flera år:

Så otroligt tydligt att man bara vill råna människor. Hela den här inflationsgrejen är en bluff och ett rån.

”Tack för att du är kund hos Tre!

Just nu påverkas vi av världsläget med ökad inflation och högre omkostnader. Därför behöver vi justera priset på 3Extra användare. Prisändringen träder i kraft 1 månad från idag och syns på efterföljande månads faktura.

Vad innebär detta för mig?

Priset per extra användare ändras från 99 kr/mån till 129 kr/mån (inkl. moms”

Det betyder just 30 kr extra per månad.
Vilket företag du ska välja beror helt på vilka behov du har och antalet tjänster.

Jag har tex genom att vara lojal kund pressat ner priset för mitt telefon och TV abbonemang med 250 kronor i månaden genom att förklara vikten av att ha mig som lojal kund sedan länge. När jag köpte ny mobil så fick jag också extra rabatt genom att förklara att det är viktigt att ta hand om lojala kunder.

Så att byta runt hjälper till viss del men mest hjälper att kolla vad man behöver/vill ha och sen faktist oftast att lägga alla ägg i en korg om man inte vill byta runt typ varje år.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Är en arab som fegt deserterade och flydde från Irak som är VD för Tre/3..

https://www.ledarna.se/utvecklas-som...d-tre-sverige/

Fegt deseterade?
Du anser att han ärofyllt borde stridigt för Saddam Hussein?
Citera
2023-05-15, 07:29
Medlem
Det är väl aldrig kul med prisökningar men jag har svårt att se några alternativ som är billigare.

Har själv obegränsad surf och 3 extra användare (familj) så jag drabbas extra hårt då det är tre abonnemang som höjs - ändå tror jag det är det billigaste sättet att få obegränsad surf och samtal till hela familjen.
Citera
2023-05-15, 07:36
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Är det inte tre som fular sig och installerar egen mjukvara på telefonerna, samt ser till att ta betalt om man vill kunna använda en annan operatör på telefonen man köpt?

Edit. De säljer inte längre operatörslåsta telefoner såg när jag kollade upp...
Senast redigerad av Gulsmurf2 2023-05-15 kl. 07:39. Anledning: Edit efter ny fakta.
Citera
2023-05-15, 09:14
Medlem
Var en otrogen kund. Det ska få dem att vara försiktiga med att höja priser eller försämra service.
Citera
2023-05-15, 09:57
Medlem
Alla operatörer har ju höjt men Tre verkar senare ut än alla de andra så.. en eloge till de?
Ett snabbt samtal, hinta om att du funderar på leta runt efter annat och vips så ramlar rabatter in. Funkar alltid på telefoni och bredband.
Citera
2023-05-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det är väl aldrig kul med prisökningar men jag har svårt att se några alternativ som är billigare.

Har själv obegränsad surf och 3 extra användare (familj) så jag drabbas extra hårt då det är tre abonnemang som höjs - ändå tror jag det är det billigaste sättet att få obegränsad surf och samtal till hela familjen.

För jämförelse:

1 st Abonnemang med oändlig surf 5G - 399 kr/månad
3 st extra abonnemang - 129 kr/månad = 387 kr/månad.

Totalt för 4 abonnemang med oändlig surf/SMS/samtal = 786 kr / månad.

Jag har inte hittat något billigare utan att gå ner rejält i surfmängd iaf.
Citera
2025-02-28, 13:42
Medlem
Nu har de höjt ytterligare och skyller öå inflation!
Från 99:- till 169:- för extra användare på bara ett par är.

Vad less man blir på alla dessa företag som ska utnyttja "inflation" för att mjölka kunderna på pengar.

Förslag på annan leverantör som har bra pris på obegränsad surf och där man kan lägga till familjemedlemmar likt det man haft på Tre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in