• 1
  • 2
2023-05-11, 12:14
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...4-arig-dotter/

Citat:
Polismannen är åtalad både för misshandel och olaga hot mot sin dotter. Enligt stämningsansökan har han i december förra året ”tagit hårda tag om hennes armar och tryckt henne flera gånger mot kanten av en säng. Han har därefter tagit tag om hennes käke och tryckt henne mot en vägg eller ett bord.”

Han slängde därefter, enligt åtalet, ner henne på golvet och släpade ut henne i hallen där han drog upp henne och slog henne i ansiktet, eller tryckte sin hand mot hennes ansikte. Slutligen har han ”tagit hårda tag om hennes armar samt lagt sin arm om hennes hals och tryckt åt.”

Undrar vilken tingsrätt... jag misstänker att det rör sig om en polisman i norrtälje, men inte alls säker...

Någon vet något?
Citera
2023-05-11, 12:27
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Nu har polisens personalansvarsnämnden yttrat sig i ärendet. De skriver att de gör bedömningen att polismannen kommer att skiljas från sin anställning om han fälls för misshandel som inte är ringa. Skulle han däremot dömas för misshandel som är ringa och/eller olaga hot kommer han inte att skiljas från sin anställning.
Polisen är ett skämt och borde inte ha som uppgift att utvärdera sina anställdas brott
Citera
2023-05-11, 12:34
Medlem
Nu har polisens personalansvarsnämnden yttrat sig i ärendet. De skriver att de gör bedömningen att polismannen kommer att skiljas från sin anställning om han fälls för misshandel som inte är ringa. Skulle han däremot dömas för misshandel som är ringa och/eller olaga hot kommer han inte att skiljas från sin anställning.

Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Polisen är ett skämt och borde inte ha som uppgift att utvärdera sina anställdas brott

Ja o därför döms han endast för ringa misshandel.

alt

han döms för misshandel o beräknas få sparken o får därför superlååågt straff o sen får han i alla
fall inte sparken - mycket vanligt faktist o upplägget från polismyndigheternas sida är att de skall ha kriminella poliser i sina payrolls
Citera
2023-05-11, 12:35
Medlem
Det handlar om en polis i söderort. Dottern är i högstadieåldern.
Citera
2023-05-11, 15:03
Medlem
goofers avatar
Min fråga blir vad dottern har gjort som förargat sin pappa?

Behöver man inte veta bagrunden till agerandet?
Eftersom bakgrunden inte tas upp antar jag att dottern gjort något djävulstyg som skall mörkas.
Citera
2023-05-11, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Vilka ska då göra det?
Citera
2023-05-11, 16:43
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Eftersom bakgrunden inte tas upp antar jag att dottern gjort något djävulstyg som skall mörkas.

Håller med, det mest intressanta är ju vad hon gjort för att förarga sin far på det sättet. Hon kanske var en hora och drog skam över sin familj?
Citera
2023-05-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic666
Det handlar om en polis i söderort. Dottern är i högstadieåldern.

Har hon träffat killar o papzen är Ali Baba
Citera
2023-05-11, 17:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

I december förra året står det, så den kan ju mycket väl ha med lucia- eller nyårsfirandet att göra. Plus att vara 14 är nog inte helt oproblematiskt heller om du t.ex. vill skaffa pojkvän och har en pappa som är polis. Nej, fanns nog många anledningar till sköna diskussioner där hemma.
Citera
2023-05-11, 17:57
Medlem
Ett bråk med en kompis under en vanlig tonårsfylla, vilket ledde till tjafs i kompisgänget, trygghetsgruppen på skolan kopplades in för att lösa det vilket gjorde att tjafset eskalerade till ett bråk/slagsmål. Vanligt tonårsliv helt enkelt. Pappan är ett rövhål som många inom poliskåren och restrn av samhället.
Citera
2023-05-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic666
Ett bråk med en kompis under en vanlig tonårsfylla, vilket ledde till tjafs i kompisgänget, trygghetsgruppen på skolan kopplades in för att lösa det vilket gjorde att tjafset eskalerade till ett bråk/slagsmål. Vanligt tonårsliv helt enkelt. Pappan är ett rövhål som många inom poliskåren och restrn av samhället.

Vem är polisen?
Citera
2023-05-11, 18:25
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera