2023-05-10, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad hade moppeungen begått för brott?
Han hade ju bl a trimmad moped om negern hade andra skäl att bryta mot lagen att inte stanna på polismans tecken vet jag inte men sen bröt väl negern mot 10-20 trafikregler när han försökte komma undan också.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...VjyUis4VeR8Nfw
Citera
2023-05-10, 19:55
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Han hade ju bl a trimmad moped om negern hade andra skäl att bryta mot lagen att inte stanna på polismans tecken vet jag inte men sen bröt väl negern mot 10-20 trafikregler när han försökte komma undan också.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...VjyUis4VeR8Nfw
Vad jag förstår så handlade det om olovlig körning. Vilket antagligen även innefattar att mopeden var trimmad.

Självklart ska sånt beivras, men jag tyckte nog det var en lite väl överdriven jakt med rejäla risker.
Citera
2023-05-10, 20:01
Citat:
men jag tyckte nog det var en lite väl överdriven jakt med rejäla risker.
Ja negern borde väl åtminstone respekterat polismannen och stannat istället för att köra iväg som en jävla idiot men det är väl kanske att begära för mycket av en apa.
Citera
2023-05-10, 20:02
Medlem
Polisen hade väl sett den här jakten
https://crazyshit.com/cnt/medias/140982-police-chase
Citera
2023-05-10, 20:05
Medlem
Polisen har inte gjort fel . Han ska göra så , han ska ta kriminella som bryter mot lagen
Citera
2023-05-10, 20:10
Medlem
Citat:
Vad jag förstår så handlade det om olovlig körning. Vilket antagligen även innefattar att mopeden var trimmad.

Självklart ska sånt beivras, men jag tyckte nog det var en lite väl överdriven jakt med rejäla risker.
Klart det ska beivras, men det råder ju även regler vid jakterna för polisen.
Det ska ju inte behöva dö någon för att lagföra den, eller att allmänheten kommer i kläm för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Polisen har inte gjort fel . Han ska göra så , han ska ta kriminella som bryter mot lagen
Samma med han som dog i Årsta på MC eller killarna som dog vid Husby bron? Det är så man ska göra eller?
Citera
2023-05-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Polisen hade väl sett den här jakten
https://crazyshit.com/cnt/medias/140982-police-chase

Det där är fan det sjukaste
Citera
2023-05-10, 20:11
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats
Det ska ju inte behöva dö någon för att lagföra den, eller att allmänheten kommer i kläm för det.
Har varit mer än tydlig i tråden att det även är min åsikt.
Citera
2023-05-10, 20:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos

Vad än eller? Här kunde han kört ihjäl någon. Han förstörde dessutom några privata gräsmattor (de är nog inte så nöjda). Allt för att få fast en ungdom som körde trimmad moppe?

Om vad än och ta fast är det väl mer att jaga en bil, MC eller moped för att förhindra ett våldsbrott.

Om det varit rätt hade han inte heller blivit under utredning för tjänstefel.
Citera
2023-05-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats

Samma med han som dog i Årsta på MC eller killarna som dog vid Husby bron? Det är så man ska göra eller?

Bryt inte lagen
Citera
2023-05-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad än eller? Här kunde han kört ihjäl någon. Han förstörde dessutom några privata gräsmattor (de är nog inte så nöjda). Allt för att få fast en ungdom som körde trimmad moppe?

Om vad än och ta fast är det väl mer att jaga en bil, MC eller moped för att förhindra ett våldsbrott.

Om det varit rätt hade han inte heller blivit under utredning för tjänstefel.

Vad gjorde polisen för fel mer än den där h”rungen . Tycker polisen agerade rätt .
Citera
2023-05-10, 20:43
Medlem
Hivmannnens avatar
Hur ska polisen vara säker på att det "bara" är olovlig körning det handlar om då? Någon som är såpass angelägen på att inte stanna bör ju ha mer att dölja kan man tycka.

Jag tänker på en annan sak som hände för några år sedan när det var ett par herrar som tjuvtankade och absolut inte ville stanna när polisen började blinka på dom och det blev biljakt, en bro öppnades och sopan körde ner i vattnet och en eller om det var båda herrarna som drunkade. Visade sig efteråt att det fanns ett par kassar med diverse droger i baksätet som dom inte ville skylta med.

Polisen fick kritik då eftersom dom hade ju "bara tjuvtankat" så varför ska dom göra en så stor sak av det och jaga herrarna osv..

Skulle ju kunnat vara nå liknande här med.

Klart som fan polisen ska jaga rätt på dom som absolut inte vill bli stoppade av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in