Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-14, 17:34
Medlem
SalongSofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamuuus
Man kan misstänka att AFs vänner på Cherry Beauty också begått någon form av bolånebedrägeri. bolagets resultat och deras livsstill matchar väldigt illa.

Berätta mer om kopplingarna mellan Sherry Beauty Estetik AB och Adam Farhoumand och de andra kriminella invandrarna på Unik.
Citera
2024-04-15, 08:30
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamuuus
Man kan misstänka att AFs vänner på Cherry Beauty också begått någon form av bolånebedrägeri. bolagets resultat och deras livsstill matchar väldigt illa.

Fast bolagets resultat är ju efter lönekostnader. Det låga resultatet kan alltså vara en konsekvens av att att de tar ut höga löner för att finansiera sin livsstil. Vidare är jag tveksam till om detta är en bransch där kunder är villiga att betala med svart. Man vill nog gärna ha underlag ifall en behandling ger komplikationer senare.
Citera
2024-04-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Fast bolagets resultat är ju efter lönekostnader. Det låga resultatet kan alltså vara en konsekvens av att att de tar ut höga löner för att finansiera sin livsstil. Vidare är jag tveksam till om detta är en bransch där kunder är villiga att betala med svart. Man vill nog gärna ha underlag ifall en behandling ger komplikationer senare.

Tyvärr tror jag att du har fel. Många av dem som gör sina fula fillers, botox eller sånt tänker bara "billigt" och "Linn är så snygg, hon får göra mina läppar". Tänk på alla nötter som åker till Turkiet för att göra bröst- och rumplyft hos någon som gör reklam på google och sen får komplikationer. Nej, tycker man att man vill se ut som en anka och gå till Cherry Beauty så bryr man sig nog inte om garantier.
Citera
2024-04-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
Ja sal 19 i Stockholms tingsrätt 10 dagar fram

Hej!

Har du målnummer? Jag hittar bara någon gammal dom från 2009 som någon har lagt upp. Tack!
Citera
2024-04-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Hej!

Har du målnummer? Jag hittar bara någon gammal dom från 2009 som någon har lagt upp. Tack!

EB-6479-22
Citera
2024-04-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
EB-6479-22

Tack Sthlms TR?
Citera
2024-04-15, 13:32
Medlem
Citat:
Tack Sthlms TR?

Svar ja
Citera
2024-04-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08

Om du tittar på bolagets resultat, Sherry beauty estetik AB, och jämför det med lönekostnaderna, som är cirka 250’ per anställd, i kombination med deras livsstil så är det uppenbart att någonting inte står rätt till. Bara resorna de gör på årlig basis i kombination med inköpt hus i Järfälla som sedermera topprenoveras i minsta detalj, märkeskläder och shopping hos de stora lyxvaruhusen etc gör att de borde fått upp ögonen på sig av diverse myndigheter. Du måste vara väldigt naiv, än roligare att du heter skattemasen. Denna bransch genomsyras av svarta pengar, har du inte insikt i den så bör du vara tyst. Detta
Bolag förtjänar dock en egen tråd i företagskvaller och inte avhandlas här.
Citera
2024-04-16, 09:40
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightsbridge
Om du tittar på bolagets resultat, Sherry beauty estetik AB, och jämför det med lönekostnaderna, som är cirka 250’ per anställd, i kombination med deras livsstil så är det uppenbart att någonting inte står rätt till. Bara resorna de gör på årlig basis i kombination med inköpt hus i Järfälla som sedermera topprenoveras i minsta detalj, märkeskläder och shopping hos de stora lyxvaruhusen etc gör att de borde fått upp ögonen på sig av diverse myndigheter. Du måste vara väldigt naiv, än roligare att du heter skattemasen. Denna bransch genomsyras av svarta pengar, har du inte insikt i den så bör du vara tyst. Detta
Bolag förtjänar dock en egen tråd i företagskvaller och inte avhandlas här.

Jag skrev att jag var tveksam, får man inte spekulera/diskutera i en tråd på FB?

På tal om naiv, du drar inte lite väl stora växlar av ett användarnamn? Var många år sedan jag hade en tjänst som gav den typen av insikt i "verkligheten".
Citera
2024-04-16, 11:10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Hej!

Enligt pressmeddelandet är det B 7134-23 (Stockholms tingsrätt).
Citera
2024-04-16, 12:24
Medlem
Är det någon som vet om Adam blev dömd? Hittar inte domen. Och hur många år isåfall?
Citera
2024-04-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaduminsann
Är det någon som vet om Adam blev dömd? Hittar inte domen. Och hur många år isåfall?
Rättegången är inte över och sen måste man ju vänta på att dom faller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in