2023-05-07, 16:01
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
På platsen såg poliserna att mannen angripit två hundar med ett vasst tillhygge.
En av hundarna har opererats.
Varför lägga tid och pengar på att operera hundar som har huggits och är allvarligt sårade? Det är ju bättre och billigare att göra som man gör med en hare eller ett rådjur som har blivit påkört.
Citera
2023-05-07, 16:03
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Min gissning är att det är en alkis med två plågade schäfrar. Gubbar har inte kamphundar. Dyngrak och jävlig så sparkar han en av hundarna för att den typ är i vägen. Hunden biter gubben som drar fram kniven och hugger. Den andra hunden hjälper sin artfrände och blir också huggen.

Är det verkligen djurplågeri att freda sig mot hundar som angriper en? Jag tror att detta är mer avsiktligt än så. Att det är en alkis är däremot inte särskilt osannolikt.
Citera
2023-05-07, 17:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
De är lika olämpliga att ha hund som de är att ha vårdnaden om barn eller körkort. De ska inte ha det helt enkelt. Är man dement och vill ha hund så får man ha personal eller anhörig som kan rasta den. Är man pundapatrask och slödder så får man arbeta på sig själv och sluta vara ett trash, sedan när man blivit någorlunda redig kan man överväga att ha en hund.

om du läser igenom dina egna inlägg utan din känslomässiga koppling, så tror jag du inser varför det inte går.
Citera
2023-05-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att två hundarna under kvällstundan gör myteri o ger sig på husse, måste vara relativt ovanligt.
Det är nog mer troligt att hundarna börjat slåss med varandra och mannen har försökt avbryta det på ett väldigt dumt sätt.
Citera
2023-05-07, 17:50
Medlem
Mannen heter jonas, han är känd av polis tidigare har många straffdomar. Han knarkar och super mycket numer, jag känner han personligen… han har snackat om att avliva hundarna då dem är ivägen för han.
Citera
2023-05-07, 17:55
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix1998
Mannen heter jonas, han är känd av polis tidigare har många straffdomar. Han knarkar och super mycket numer, jag känner han personligen… han har snackat om att avliva hundarna då dem är ivägen för han.

Har du pratat med honom idag?
Vad hände? Försökte han avliva hundarna?
Vad är det för hundar?
Citera
2023-05-07, 17:58
Medlem
Åfan! Är du 100 på att det är han! Det var min första tanke när jag läste detta i tidningen!
Citera
2023-05-07, 18:19
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix1998

”då dem är ivägen för han”..?

Vad fan är det för jävla ordval?
Att människan inte ska ha djur är självklart, hoppas dom återhämtar sig och får komma bort från äcklet !!
Citera
2023-05-07, 18:24
Medlem
Låter som en musse, de gillar inte hundar.
Citera
2023-05-07, 19:19
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Låter som en musse, de gillar inte hundar.
Ett fyllo som äger två hundar? Vilken klockren slutsats. HA HA HAAAAAAAAa
Citera
2023-05-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiknapappan
Åfan! Är du 100 på att det är han! Det var min första tanke när jag läste detta i tidningen!

Jag är 95% säker jag fick samma känsla oxå när jag läste det! Men har fått bekräftat av en annan vän att det är han men det går inte att lite på 100% så vi får väll se
Citera
2023-05-07, 20:46
Medlem
Jaja men då är det säkert så! Han behöver inte oroa sig över att hundarna står ivägen för han nu! Helvete vad snett det har gått för den pojken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in