2023-08-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Det skrev jag inget om. Du hittar på lite allt möjligt för att käfta och kalla folk vad du tycker låter tufft. Lägg ner

Vad är den underliggande meningen med din kommentar då? Det är inte ovanligt att folk vurmar lite extra ömmande för djur men inte så mycket för människor. Jag har inget problem med djurvänner per se, men kan se lite rött när jag inte ser en ..vad ska jag kalla det för? ett jämnt beteende?
Citera
2023-08-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Vad är den underliggande meningen med din kommentar då? Det är inte ovanligt att folk vurmar lite extra ömmande för djur men inte så mycket för människor. Jag har inget problem med djurvänner per se, men kan se lite rött när jag inte ser en ..vad ska jag kalla det för? ett jämnt beteende?

Du vet ingenting om mitt beteende eller vem jag är eller tycker och tänker. Ingenting. Mer än att jag tycker personer som jävlas med djur är värdelösa. Du vet INGENTING mer. Och så kommer det förbli.
Citera
2023-08-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Du vet ingenting om mitt beteende eller vem jag är eller tycker och tänker. Ingenting. Mer än att jag tycker personer som jävlas med djur är värdelösa. Du vet INGENTING mer. Och så kommer det förbli.

Buhu? Jag kan ju säga så här mycket att du är en liten dramaqueen med fjortisbeteende. Som tycker att människor som jävlas med djur ska ha en särskild plats i helvete. Särskild plats.. inte en plats bland alla andra som jävlas med människor utan dom ska ha en särskild plats. Således värderar du djur mer än människor. Lite rödstrumpe aktivist med inslag av Hitler.
Citera
2023-09-03, 09:39
Medlem
Jag skulle absolut hävda att det är värre att ge sig på djur. Djur ger kärlek utan förebehåll, och kan inte förstå varför någon är grym mot dem.
Inte heller kan de anmäla eller bara lämna.
Citera
2023-09-04, 20:06
Medlem
Okej! Någon som vet hur det går?
Citera
2023-09-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-insane
Okej! Någon som vet hur det går?

Överklagan för dom ett för misshandeln av fd flickvän fick skjutas på till våren 2024, pga juridiska teknikaliteter.

Hur olaga förföljelse och grovt djurplågeri går har jag ännu ingen koll på.

Han ska genomgå stora sinnesundersökningen.
Citera
2023-09-05, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freeriding-swede
Jag skulle absolut hävda att det är värre att ge sig på djur. Djur ger kärlek utan förebehåll, och kan inte förstå varför någon är grym mot dem.
Inte heller kan de anmäla eller bara lämna.
Vi får förutsätta då att alla människor som blir illa behandlade av andra människor på något sätt har förtjänat det och få svar alla svar på varför någon var grym mot dem som de behövde. Vi får också förutsätta att de inte gav kärlek villkorslöst och hade alla förutsättningar för att kunna fly och blev bemötta med inget annat än kärlek, respekt och prioritering när de väl anmälde. Undra om man inte bara kan försöka tänka att alla människor som skadar, utnyttjar, förminskar, kränker eller brukar våld mot en annan varelse är empatilösa egoister. Tror man ska vara väldigt försiktig med att sitta och värdera brottsoffer utifrån vad man tror, känner och tycker. Alla har rätt att få leva sina liv utan att någonsin behöva bli utsatt för våld. Det är helt omöjligt att värdera någons upplevelse och hur händelser på verkar dem tills den dagen du är dem och går igenom samma sak. Så låt oss visa samma respekt gentemot alla arter. Det är inte brottsoffer som ska granskas och rangordnas utan gärningsmän.
Citera
2023-09-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilja77
Vi får förutsätta då att alla människor som blir illa behandlade av andra människor på något sätt har förtjänat det och få svar alla svar på varför någon var grym mot dem som de behövde. Vi får också förutsätta att de inte gav kärlek villkorslöst och hade alla förutsättningar för att kunna fly och blev bemötta med inget annat än kärlek, respekt och prioritering när de väl anmälde. Undra om man inte bara kan försöka tänka att alla människor som skadar, utnyttjar, förminskar, kränker eller brukar våld mot en annan varelse är empatilösa egoister. Tror man ska vara väldigt försiktig med att sitta och värdera brottsoffer utifrån vad man tror, känner och tycker. Alla har rätt att få leva sina liv utan att någonsin behöva bli utsatt för våld. Det är helt omöjligt att värdera någons upplevelse och hur händelser på verkar dem tills den dagen du är dem och går igenom samma sak. Så låt oss visa samma respekt gentemot alla arter. Det är inte brottsoffer som ska granskas och rangordnas utan gärningsmän.

Om det är vad du tar ut ur det jag skrev, så får du absolut se det så. Men det visar endast att du har ett stort behov av att tolka texter, så de passar in i vad du vill att det ska betyda.
Nej, offer för våld förtjänar oftast inte att utsättas, inte heller något jag påstår. Att förstå vad som skett, är inte samma som att förtjäna det.
Att ha möjligheten att ta steg för att inte utsättas igen, gör inte att offer förtjänat att utsättas.

Ett djur förstår inte varför någon beter sig så mot dem.
Ett djur har NOLL möjlighet att ta steg för att det inte sker igen.

Om du vill tolka skillnaden mellan dessa scenarion till något så horribelt ogenomtänkt som din text påvisar, kör på, tolkningen är 100% din egen.
Citera
2023-10-07, 17:30
Medlem
Falk har överklagat det rättspsykiatriska utlåtandet.
Tr återupptar förhandling när överklagan behandlats.
Senast redigerad av Lilja77 2023-10-07 kl. 18:01.
Citera
2023-10-07, 22:19
Medlem
Citat:
Falk är fortsatt frihetsberövad.
Citera
2023-10-08, 09:48
Medlem
Citat:

Vad framkom där?
Citera
2023-10-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-insane
Vad framkom där?
Troligtvis något som Falk känner inte är smickrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in