Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-05, 06:33
  #1
Medlem
Christopher.s avatar
Låt oss säga att jag vill köpa en ny bil. Jag kollar runt bland bilhandlare och ingen handlare har de specifikationer jag vill ha på bilen. Fabriken ligger utomlands, låt oss säga Frankrike för enkelhetens skull.

På hemsidorna hänvisar de till återförsäljare. Kan man ringa upp bolaget och säga på engelska, i would like to order a car with these specifications and transportation to Sweden.

Novis när det gäller att köpa bilar från utlandet samt nyproduktion.
Citera
2023-05-05, 07:45
  #2
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Låt oss säga att jag vill köpa en ny bil. Jag kollar runt bland bilhandlare och ingen handlare har de specifikationer jag vill ha på bilen. Fabriken ligger utomlands, låt oss säga Frankrike för enkelhetens skull.

På hemsidorna hänvisar de till återförsäljare. Kan man ringa upp bolaget och säga på engelska, i would like to order a car with these specifications and transportation to Sweden.

Novis när det gäller att köpa bilar från utlandet samt nyproduktion.

Nej. Du får så vackert som alla andra ge dig iväg till en handlare.
Kanske, kanske om du har helt rätt namn och pengar som sandkornen i Sahara, och har ett tungt record av att köpa extrema och sällsynta bilar. Då kanske du kan ha en möjlighet. Men många av dessa personer har normalt någon som sköter detta åt dem
Citera
2023-05-05, 09:48
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Låt oss säga att jag vill köpa en ny bil. Jag kollar runt bland bilhandlare och ingen handlare har de specifikationer jag vill ha på bilen. Fabriken ligger utomlands, låt oss säga Frankrike för enkelhetens skull.

På hemsidorna hänvisar de till återförsäljare. Kan man ringa upp bolaget och säga på engelska, i would like to order a car with these specifications and transportation to Sweden.

Novis när det gäller att köpa bilar från utlandet samt nyproduktion.

Om en handlare företräder ett visst märke så kan de naturligtvis sälja en ny bil med de specifikatiiner du vill förutsatt att de ens är möjliga. De säljer ju inte bara de nya bilar de har i lager.

Du kan inte köpa direkt från fabrik utan agentur.
Citera
2023-05-12, 16:23
  #4
Medlem
Du får köpa bilen från en agentur men sen kan du välja att du hämtar den direkt från fabriken. Brukar sällan va ett problem i taxibranschen iaf.
Citera
2023-05-12, 20:37
  #5
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxichaufforen
Du får köpa bilen från en agentur men sen kan du välja att du hämtar den direkt från fabriken. Brukar sällan va ett problem i taxibranschen iaf.

Japp. Beställer du tex. en Mercedes, BMW, osv. så kan du mycket riktigt välja att åka till Tyskland och hämta direkt hos tillverkaren. Även Volvo har liknande program där tex. amerikanska Volvo-fans kan åka till Göteborg och hämta sin bil direkt hos Volvo. Även tillverkare av mer nischbilar, som tex. Ferrari, har liknande program där man kan hämta sin bil på plats nere i Maranello.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback