Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-05-14, 20:47
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
verkar som idioten hade en uzi?

https://twitter.com/ReadovkaWorld/st...03431092142080

Tror mer det är större chans att det är en CZ Scorpion
Citera
2023-05-17, 02:15
  #98
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Mobbning i ung ålder är bland det värsta man kan behöva ha att göra med i sitt liv. Varje dag förvandlas till ett helvete, man mår dåligt, man blir ledsen, arg, hopplös och allt däremellan... man känner sig utanför, att man inte syns och ej blir tagen på allvar, att ingen bryr sig... Och i det här fallet syntes tydligen mobbningen då barn och föräldrar visste om det, men inget gjordes åt saken, så det är inte så himla konstigt att bägaren rann över och killen sneade helt och kände att det var dags att få folk att hålla käften.

Jag har både utstått mobbning av äldre elever och en som var min bästa kompis sen 6-års från mellanstadiet till typ 8an. Det är inte kul och sätter sina spår. Det avtog med tiden då jag helt enkelt blev så avtrubbad av daglig mobbning + att de äldre eleverna började gå ut grundskolan och vi inom den lilla kompiskretsen insåg att Michel, alltså min dåvarande bästa kompis, var en äcklig liten orm som alltid skulle spinna oss mot varandra. Det som hände då var att vi frös ut honom och bokstavligen mobbade själen ur honom dag in dag ut. Han blev helt själv under skoltid och inte ens på fritiden lät vi honom vara ifred, då mobbade vi honom på msn och på online-spelen vi spelade, hängde med meningen framför hans fönster på gården och pratade högt så han skulle höra osv osv. Skolan visste om det, det syntes klart och tydligt vad vi höll på med både på rasterna och i klassrummet och den enda lilla åtgärd skolan tog var när vår klassföreståndare lite fint och snällt sådär bad oss att "snälla kan ni sluta och acceptera Michel bland er igen? Han är verkligen ledsen och mår jättedåligt." Vi skrattade honom i ansiktet och såg till att köra ännu hårdare eftersom det tydligen hade effekt.

Med allt det där sagt så anser jag ändå att det är helt sinnes hur någon kan ta ett vapen och skjuta ner folk. Omyndig eller inte, kan man mörda folk så ska man kunna ta ett straff oavsett om man är 50, 18, 15 eller 12. Att någon ska slippa hårda straff pga ålder är att bajsa offren och deras familjer på ansiktet.

Sen vill jag heller inte försöka förminska killens ansvar i det hela då jag alltid anser att man själv bär störst ansvar för sina handlingar, och handlar det om barn/ungdomar så bär föräldrarna mycket ansvar också men nog fan måste skolorna börja agera när någon blir mobbad. Inga små fjuttiga "samtal" där man efter att ha låtit det pågå länge snällt och fint säger aja baja, kan ni snälla sluta? Nej, utan märker man att det pågår systematisk mobbning så ska man ta dem, deras föräldrar och ställa dem till svars offentligt framför alla andra. Era barn har gjort X/Y/Z, detta är strike 1 vilket innebär en varning. Strike 2 och era barn blir kickade, även om strike 2 så kommer redan imorgon. Även rektorn ska ha sitt arsle i potten, sker mobbning på h*ns skola utan att något händer så ska h*n också kunna åka dit ordentligt.

Om skolan blir mycket hårdare, ser till att agera så fort man så mycket som anar att någon blir mobbad och ser till att banna bråkstakarna så skulle vi slippa självmord och sånt här.

Måste bara säga att det här var så oerhört jäkla bra skrivet!!
Jag skriver under på allt!

Ledsen att du behövt uppleva mobbing..
Citera
2023-05-18, 17:33
  #99
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Måste bara säga att det här var så oerhört jäkla bra skrivet!!
Jag skriver under på allt!

Ledsen att du behövt uppleva mobbing..

I efterhand är jag tom glad att det hände och att det pågick så länge att jag har blivit så avtrubbad som jag är. Hjälpte mig att aldrig mer ta åt mig av vad någon annan säger och tycker, vilket jag tycker är en jävligt bra egenskap, speciellt när man idag ser fullvuxna människor få psykiskt sammanbrott för att någon sa något taskigt på internet...
Citera
2023-05-19, 17:49
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opanak
Du har helt rätt, men enligt den infon jag har hittat om Kosta så är han allt annat än mobbad tonåring. Har verkar vara den där typen som lyssnar på gangsterrapp och kallar tjejer för horor. Åtminstone av det material man har sett dyka upp dagar efter dådet.

https://www.republika.rs/hronika/hro...sta-kecmanovic
Hans instagram konto har sloganet "Horor skall man trampa på" Låter ju verkligen som en oskyldig grabb.

Finns även ett klipp där en av hans vänners morsa uttalat sig om att han verkligen inte var någon utstött mobbad typ. Hittar det dock inte nu.
Jag har postat om det där innan i tråden. Den där bilden från Instagram som påstås vara på GM föreställer en helt annan kille, några år äldre, ej från Serbien, som har gått ut med att folk ska anmäla om de ser hans bild läggas ut i det sammanhanget igen.
Citera
2023-06-09, 18:59
  #101
Medlem
Varför blev detta inte mer uppmärksammat i Sverige?
Citera
2023-07-16, 01:12
  #102
Medlem
Shaitan666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Varför blev detta inte mer uppmärksammat i Sverige?

Det blev det

Vet inte nu hur du tänkte men det blev det

Och sen undrar jag vad som hände med pojken

Han har en jävla massa fans alltså
Citera
2023-07-16, 11:48
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Det blev det

Vet inte nu hur du tänkte men det blev det

Och sen undrar jag vad som hände med pojken

Han har en jävla massa fans alltså

Jag menar jag såg honom på TikTok flera gånger. Videorna hade upp mot 30 miljoner visningar.

Dessutom inte vanligt att en 13 åring begår skolskjutning i Europa. De borde pratat mer om honom på nyheterna.
Citera
2023-07-20, 05:35
  #104
Medlem
Shaitan666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Jag menar jag såg honom på TikTok flera gånger. Videorna hade upp mot 30 miljoner visningar.

Dessutom inte vanligt att en 13 åring begår skolskjutning i Europa. De borde pratat mer om honom på nyheterna.

Ja pojken är en legend idag på sociala medier

Tiktok,Instagram etc etc
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback