Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-05-02, 21:20
  #25
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du är i karantän ett par veckor innan.
Innan vad då?

Tråden handlar om fylla i rymden. En rymdfarare har i mitt scenario smugglat med sig stora mängder sprit och super sig dyngrak. Hur beter man sig om man är dyngrak i rymden? Hur upplevs bakfyllan? Kan man få Valium för att dämpa den värsta bakfyllan eller blir man så bakfull i tyngdlöshet att man väljer "dödspillret"?
Citera
2023-05-02, 21:24
  #26
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Innan vad då?
Innan man åker upp är väl en trolig gissning.
Citera
2023-05-02, 23:56
  #27
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Kapten Haddock hade väl sin sprit dolt inuti rejäla luntor med astronomi om jag minns rätt.

Om man gick vidare från Wikipedia-artikeln till källhänvisningarna antyddes det att det skett några incidenter där astronauter supit till rejält men innan själva rymdfärden.

Frågan blir då hur berusade dom var vid start? Det framgick inte av källorna.

Fylleflygning? Indraget raketflygkort?
Citera
2023-05-03, 00:08
  #28
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Fylleflygning? Indraget raketflygkort?
I boken The Right Stuff av Tom Wolfe som handlar om testpiloterna och astronauterna i det tidiga rymdprogrammet i USA så berättas det att testpiloterna som flög raketflygplan (varav många sedan blev astronauter) söp som svin på förläggningen de bodde på. Många av testflygningarna slutade i katastrof eftersom piloterna var fulla eller bakfulla under flygningen.
Citera
2023-05-03, 00:09
  #29
Medlem
Sqrbankens avatar
Fylleslag i omloppsbana vet jag inget om men skjutas upp bakfull låter som en riktigt deppig praktik. Somliga astronauter drabbas dessutom av "rymdsjuka", alltså åksjuka, när samarbetet mellan balansorganet och synsinne ballar ut en smula i noll-g. En baksmälla på det kan nog sänka den bäste.
Citera
2023-05-03, 01:56
  #30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Innan vad då?

Tråden handlar om fylla i rymden. En rymdfarare har i mitt scenario smugglat med sig stora mängder sprit och super sig dyngrak. Hur beter man sig om man är dyngrak i rymden? Hur upplevs bakfyllan? Kan man få Valium för att dämpa den värsta bakfyllan eller blir man så bakfull i tyngdlöshet att man väljer "dödspillret"?
Det här fick mig att undra... är det så att man har med sig "dödspiller" ut i rymden, ifall något skulle hända och de inte skulle kunna komma hem igen tex.?
Citera
2023-06-30, 15:35
  #31
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Med tanke på att ryssar har varit i rymden så vore det väl snarare konstigt om det inte hänt.
Det vore kanske mer relevant att fråga sig om det finns någon ryss som varit helt nykter under sin vistelse i rymden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback