Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 07:30
  #337
Medlem
https://youtu.be/QU222_nmE0w?si=g_4BZvNXOo1BBjzq
Citera
2024-03-17, 21:10
  #338
Medlem
Inte så troligt att det händer, men det vore lite kul om norska journalisten Åsne Seierstad gifte sig med Brad Pitt och tog hans efternamn.
Citera
2024-03-18, 10:16
  #339
Medlem
Merwinnas avatar
Förnamnet Inge i förening med diverse soldatefternamn är ju en klassiker. Inge Lång, Inge Modig, Inge Karsk, Inge Stark, Inge Hård, Inge Rask o.s.v.. Där har föräldrarna inte tänkt till.
Citera
2024-03-18, 13:43
  #340
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Förnamnet Inge i förening med diverse soldatefternamn är ju en klassiker. Inge Lång, Inge Modig, Inge Karsk, Inge Stark, Inge Hård, Inge Rask o.s.v.. Där har föräldrarna inte tänkt till.
Det finns en 102-årig tant i Varberg som heter Inge-Britt. Jag tror inte hon kommer från England.
Citera
2024-03-18, 14:17
  #341
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Det finns en 102-årig tant i Varberg som heter Inge-Britt. Jag tror inte hon kommer från England.

Fast det är roligare om det andra ordet är ett adjektiv. Det heter ju inte "inge Britt". Men man kan säga "det var ingeN britt på puben".

"Inga Lena" är lite kul, för där kan man tänka "inga lena vadå för något? Bröst?"
Citera
2024-03-28, 18:53
  #342
Medlem
Min mor har berättat om ett par bröder hon hört talas om nån gång på 60-talet som ska ha hetat Hegesippus och Proprenductus (Stavningen här är min egen konstruktion) Täckström. Har alltid undrat över de två
Citera
2024-03-28, 22:48
  #343
Medlem
brianmolkos avatar
Anybody Else
https://www.theguardian.com/us-news/...tion-candidate
Citera
2024-04-09, 09:39
  #344
Avstängd
orrtupps avatar
Inte så jätteroligt kanske men det finns ett par pers som heter Göte Borg, tyvärr bor de inte i götet.
Citera
2024-04-09, 09:52
  #345
Medlem
På holländska kan man heta JOKE - det motsvarar ungefär Joakim, Jocke

En annan favorit är den gamle holländske premiärministern Joop den Uyl - Uyl betyder "Uggla".
Citera
2024-04-17, 10:24
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uuno-fisnjutare
Anna ahlman blir Anal Man när man uttalar det snabbt.

På ön Krokskär utanför Nynäshamn bor en 37-årig kvinna med förnamnet Annaly. Troligen av filippinskt ursprung. Hon är gift med en 66-årig svensk man. Jag förutsätter att tvåan är tillgänglig om han får upp den.
Citera
2024-04-17, 10:30
  #347
Medlem
https://www.hitta.se/semin+cuk/g%C3%...son/yxMllsmmOU
Citera
Idag, 00:36
  #348
Medlem
mangoraja4evigts avatar
Preben är ganska ett ganska skönt namn. Sen finns ju hon Paprika, skådespelaren. Och det var ett jävla liv kring föräldrarna som ville döpa sitt barn till Putin även fast skatteverket nekat dom tillstånd X antal gånger. Vissa namn får en ju att undra om föräldrarna bara har en uppfattning av att det är roligt och kanske lite smått gulligt när dom är bebisar (lagom kul när dom växer upp) eller om dom bara ogillar barnet rejält. Med syskon blir man tydligt den uppenbara icke-favoriten, "Isak, Alex och Gröt" man ser ju direkt vem som åkte på nitlotten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback