2023-04-30, 17:24
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
och är det 0.5 så riskerar du ju trotts allt att åka fast vid en kontroll lik förbannat. Det är bara alkisar som anser och tror annat

Absolut. Typ som Systembolaget https://www.systembolaget.se/vara-markningar/alkoholfritt/

Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det finns inget som heter "tillåten mängd alkohol" om du blir inblandad i en olycka. Kör inte utan ta taxi eller var spiknykter.

Hahaha taxi efter alkoholfria öl. Vad fan är det för fel på dig?
Citera
2023-04-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Absolut. Typ som Systembolaget https://www.systembolaget.se/vara-markningar/alkoholfritt/

Vad är det för fel på dig när det var "alkoholfria" öl jag snackar om och du håller med sen håller du inte med? Det står vad som är vad i länken du själv skickade till mig ! Skärpning
Citera
2023-04-30, 17:34
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Vad är det för fel på dig när det var "alkoholfria" öl jag snackar om och du håller med sen håller du inte med? Det står vad som är vad i länken du själv skickade till mig ! Skärpning

Vad svamlar du om?

”På hyllorna där det står alkoholfritt hittar du drycker som kan ha en alkoholhalt upp till 0,5 procent. Den nivån kan du vara trygg med om du till exempel ska köra.”
Citera
2023-04-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det finns inget som heter "tillåten mängd alkohol" om du blir inblandad i en olycka. Kör inte utan ta taxi eller var spiknykter.

Exakt och det är därför jag ställer bilen ändå som regel.

Är man trött och kör så kan det bryta mot lagen ju och jag själv har lätt för att bli trött och går gärna och lägger mig efter en ÖL kl tio om jag är hemma.

Det är samma vid medicinering och det ska man bedöma själv på väldigt många mediciner.

Även om man är väldigt förkyld och sånt vilket är en till anledning att hata bor duktig som inte vart hemma från jobbet på tio år och skryter om det så fort någon är hemma. Såna är värda en käftsmäll egentligen... Alltid.
Citera
2023-04-30, 17:38
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om?

”På hyllorna där det står alkoholfritt hittar du drycker som kan ha en alkoholhalt upp till 0,5 procent. Den nivån kan du vara trygg med om du till exempel ska köra.”

Du är ju dummare än tåget men du kan ju åka dit bara så att du vet... men skyll dig själv, du får tro vad fan du vill men nu är du i alla fall varnad.

Pinsam är du.
Citera
2023-04-30, 17:39
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Du är ju dummare än tåget men du kan ju åka dit bara så att du vet... men skyll dig själv, du får tro vad fan du vill men nu är du i alla fall varnad.

Pinsam är du.

Ok. Förstår att det inte går att tillfriskna helt från Aspergers syndrom men önskar att du framöver hittar sätt för dig att hantera ditt uppenbara funktionshinder. Trevlig helg på dig, vännen
Citera
2023-04-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ok. Förstår att det inte går att tillfriskna helt från Aspergers syndrom men önskar att du framöver hittar sätt för dig att hantera ditt uppenbara funktionshinder. Trevlig helg på dig, vännen

Du förstår ju helt uppenbart inte information som du själv länkade till så det är ju du som behöver ett lycka till inte jag. Du har inte heller fattad det som står i körkortsboken och du förstår inte vad 0.5 innebär i promille.

Eller så trollar du bara för kommer trådskaparen "Dricka" odefinierade mängd öl så är risken överhängande om han får blåsa men främst kan anse att det är högst olämpligt och kan anses som olämplig körkortsinnehavare om han går på ditt snack.

Förövrigt så finns det inget som säger att den krogen han hamnar på ens har 0.5 utan det kan handla om 1.25 eller 2. nånting och då är det betydligt värre än så och då ska han sitta där och göra en kalkyl.

genast får man räkna om. från att det var ok att dricka fem och vänta en timme innan man ens får enligt lag om man säkert inte vill åka dit till att bara kunna dricka en halv eller en. och ha full koll på när det är ok att gå med en bilnyckel fram till sin egen bil, bli stoppad och få blåsa.
Citera
2023-04-30, 18:09
Medlem
Dimpens avatar
Citat:

Nej TS skriver om 0,5%. Läs trådstarten. Vad är det för rel på DIG?
Citera
2023-04-30, 18:17
Medlem
Livssynslurks avatar
Självklart kan du köra bil efter att druckit alkoholfri öl, varför skulle du inte kunna det?
Konstig fråga, det är det som SKA vara standard om du är chaufför för kvällen!
Om du oroar dig för om du druckit för mycket sammanlagt genom 10 sådana… nej.
Citera
2023-04-30, 18:23
Avslutad
Det finns även alkoholfri öl med 0,0 %.
Citera
2023-04-30, 18:31
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Det finns även alkoholfri öl med 0,0 %.
Det finns alkohol i ett paket juice. Det är en restprodukt av de svampsporer som är en del av det som vi kallar luft samt i reaktion med kolhydraterna i en dryck.

Mögel som det kallas när det gäller bröd.
Mäsk om man ökar mängden av de båda och får då fram öl som slutprodukt.
Citera
2023-04-30, 18:38
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Helt klart kan du köra efter alkoholfria öl.
Du kan dricka 20 st. Hur snabbt som helst och ändå inget problem.

Ja även en starköl går bra att köra på, den är förbränd på ca 2 timmar.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in