2023-04-29, 12:13
Medlem
quggels avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...gskola--v1dxfe

Det ligger ju lite off. Nån som vet mer?
Senast redigerad av quggel 2023-04-29 kl. 12:13. Anledning: Datum
Citera
2023-04-29, 12:38
Medlem
Bapelsins avatar
Lite citat:

Citat:
De senaste veckorna ska flera personer ha blivit utsatta för misstänkta blottare på olika platser i och utanför Uppsala. På Wiks folkhögskola har en blottare synts två gånger, vilket oroar eleverna på internatet.

– Det är en ovanlig händelse, vi är inte vana vid att sådana här saker händer i vår trygga miljö, säger Igor Kaluzny, biträdande rektor vid Wiks folkhögskola.

Blottaren ska ha dykt upp utanför fönster till folkhögskolans internatbyggnaderna två gånger, två veckor i rad.

– Första gången var det en lärare som blev utsatt. Och den andra gången var det två internatboende, säger han.
Citat:
Det är inte bara folkhögskolan som utsatts för blottare den senaste tiden. Under natten till söndag sökte polisen minst två män som blottat sig på tre olika platser i Uppsala.
Citera
2023-04-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Lite citat:
Kan väl va ett trevligt inslag kan jag tycka. Lite beroende på vem som blottar sig.
Citera
2023-04-29, 14:39
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Typiskt svennebrott. Vilken incel-loser. Satsar hela min familj på att det är Tw**dy i farten igen.
Citera
2023-04-29, 15:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Typiskt svennebrott. Vilken incel-loser. Satsar hela min familj på att det är Tw**dy i farten igen.

Allt är möjligt. Samtidigt är undrar man, om något är utelämnat t.ex. att personen var skrämmande på ngt sätt, vilket kanske inte pekar mot en tanig svensk.

Citat:
Utöver det finns numera ett journummer som eleverna kan ringa och dörren in till skolans kurator står öppen för dem som behöver prata. Därutöver ser de boende till att inte röra sig ensamma i området.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...gskola--v1dxfe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in