Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 19:31
  #229
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Lika självklart är det att Palme varit tillräckligt medveten om säkerhetstjänsternas snokande och olaga avlyssnande för att kunna ha lust att ägna sig åt de överdrifter som påstås.
Det du skriver är inte helt förståeligt. Menar du att Palme inte vänstrade pga att säkerhetstjänsten "snokade", ie gjorde det de ska göra, eller att han med säkerhetstjänstens goda minne kunde knulla runt som han ville (vilket han gjorde)?
Citera
2016-07-16, 20:47
  #230
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det du skriver är inte helt förståeligt. Menar du att Palme inte vänstrade pga att säkerhetstjänsten "snokade", ie gjorde det de ska göra, eller att han med säkerhetstjänstens goda minne kunde knulla runt som han ville (vilket han gjorde)?

Säpo ska självklart inte lägga sig i statsministerns privatliv, om du nu inte har betydelse för hans eller rikets säkerhet, efter vad du nu kan vara. Om han prasslade trots att Säpo snokade är en annan sak.
Citera
2016-12-17, 14:47
  #231
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Läs gärna Bertil Östergrens utmärkta biografi - apropå eventuella mörkblåa/bruna böjelser hos den unge Palme. Vill minnas att han bl a i SvD (?) gjorde en recension över en jazzkonsert, och klagande använde tillmälen som "negroid extas"...

Ja, i SvD den 22 augusti 1944.

http://www.svd.se/lucka-16-olof-palm...groida-extasen
https://petterssonsblogg.se/2016/12/...oida-exstasen/
Citat:
”Alla Stockholms hungrande jitterbug-fantaster vallfärdade till Rita på måndagskvällen för att om möjligt inhämta några nya turer och trick ur Metrofilmen ’Vi jitterbuggar’. Visserligen fick man bara se några korta glimtar av detta uttryck för den negroida extasen, men det räckte fullkomligt för att få Skansen-jitterbuggen att verka som en sirlig menuett.”
Citera
2017-02-06, 18:31
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
I Tage G Petterssons bok beskrivs han som en mobbartyp. Fälldin exempelvis vägrade han att ens hälsa på. Den kvicke akademiske Palme ignorerade honom som pesten, vägrade att ens hälsa på honom.

Palme borde dock vara uppskattad på stora delar av Flashback, då han förmodligen är den mest Israel-fientliga och judekritiska politiker vi haft. Konstigt att han intiierade massinvandring då han inte var jude eller ens ville tala med judar.

Men han hade ju själv ett typiskt judiskt utseende -varifrån kom detta?
Citera
2017-02-06, 18:44
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axet
Det går mycket rykten om Palme, men det mesta är nog skitsnack är jag rädd.

Det som är sanning i bordellhärvan är en bråkdel av vad som påstås.
Den enda som det fanns substans kring i dessa rykten vad det gäller politiker var Lennart Geijer, dåvarande justitieministern. Där fanns bevis, då polisen noterat hans närvaro på bordellen.

en herregud, de utnyttjade barnen har ju vittnat om att Palme var . Och Palme var ju sjukligt mån om
att skydda Geijer i denna sak. Var det för att skydda sig själv som Ebbe Karlsson beordrades att leta ett team för efterforskning AV KÄLLAN.

VILKET SATANS KREATUR
Citera
2019-04-19, 08:52
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
Palme var :

inte homosexuell
inte mentalsjuk med vård på beckomberga
inte CIA agent
inte KGB agent
inte otrogen med shirley m.
inte inblandad i bordellhärvan
inte pedofil
inte judehatare
inte nazist
inte skattesmitare

Palme var :

förföljd och djupt hatad av vissa människor
en stor statsman
en erkänt respekterad internationell fredsmäklare
ett offer för christer pettersson kulor eftersom cp var vän med bombmannen lars tingström som djupt hatade Palme...

förtals och smutskastningskampanjen mot Palme kunde växa sig groteskt stor eftersom palme inte ville anmäla och ta i med hårdhandskarna, polisen, säpo ville många gånger släpa vissa herrar, höga som låga inför skranket i rätten men Palme ville inte anmäla...

Palme hatet började när han tog offenligt avstånd mot USA och vietnamkriget, då började vissa personer med en kampanj mot honom...
Palme tog också avstånd från Sovjetunionens groteska inmarscher och brist på demokrati men det talades det tystare om av dessa som hade Palme som hatobjekt...

Bra inlägg - men hur bra ”vän” han var med Christer Pettersson tål väl att diskuteras. Dom satt på samma fängelse, men inte ens på samma avdelning. Inte ens i samma hus har CP berättat. CP verkade inte ha mkt till övers för en som Tingström. Behandlingen av Christer Pettersson av domstolar, rättsväsen, privatspanare, andra kriminella, media, Gert och Robert Aschberg är i min värld lika illa som Tomas Quick. En rättsskandal. CP var inget helgon långt ifrån, men en tung missbrukare som utnyttjades av situationen av väldigt många. Han borde ha haft kvalitativ mental och missbruksvård sedan långt innan mordet. Han blev förvirrad av all uppståndelse, lockelse och borde inte utsatts för denna press. Alla pressetiska regler verkade inte gälla en trasig man med ett trasigt förflutet. Enligt all pressetik bör man inte publicera vad Folk som inte är i sinnes fulla bruk säger under påverkan el. chock, även om de själva vill. Än mindre locka med pengar för att få bra tittarsiffror. Katastrof. Christer var en människa med hemsk uppväxt. Det spårade ur och ingen tog ansvar för en intellektuell individ. Istället söp Gert Fylking med honom och han blev aldrig tagen på allvar! Skäms samhället!
Citera
2019-04-20, 00:50
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smallpox9
Men han hade ju själv ett typiskt judiskt utseende -varifrån kom detta?

Palme var blond och blåögd. Vad skulle vara "typiskt judiskt" med honom, att han har stor näsa? På fädernet tillhör han gammal svensk adel, medan hans mor kommer från en rik (ej adlig) tysk släkt i Baltikum.

Jag har inte sett några anklagelser om antisemitism, förutom Ulf Adelsohns och det där tillhörde ju politisk pajkastning. Det skulle dock inte alls förvåna mig om Palmes familj var "tysk-vänlig" med tanke på deras bakgrund.
Citera
2019-04-20, 18:30
  #236
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Palme var blond och blåögd. Vad skulle vara "typiskt judiskt" med honom, att han har stor näsa? På fädernet tillhör han gammal svensk adel, medan hans mor kommer från en rik (ej adlig) tysk släkt i Baltikum.

Jag har inte sett några anklagelser om antisemitism, förutom Ulf Adelsohns och det där tillhörde ju politisk pajkastning. Det skulle dock inte alls förvåna mig om Palmes familj var "tysk-vänlig" med tanke på deras bakgrund.
Att Palme var blond och blåögd är kanske det roligaste jag läst på ett tag.
Hans mellannamn Sven Olof Palme, säger väl de mesta om att det fanns vissa judeinfluenser.
Citera
2019-04-20, 18:32
  #237
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Palme var blond och blåögd. Vad skulle vara "typiskt judiskt" med honom, att han har stor näsa? På fädernet tillhör han gammal svensk adel, medan hans mor kommer från en rik (ej adlig) tysk släkt i Baltikum.

Jag har inte sett några anklagelser om antisemitism, förutom Ulf Adelsohns och det där tillhörde ju politisk pajkastning. Det skulle dock inte alls förvåna mig om Palmes familj var "tysk-vänlig" med tanke på deras bakgrund.
Att Palme var blond och blåögd är kanske det roligaste jag läst på ett tag.
Hans mellannamn var Sven Olof Joachim Palme, det säger väl de mesta om att det fanns vissa judiska influenser...
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 18:37.
Citera
2019-04-20, 18:48
  #238
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hans mellannamn var Sven Olof Joachim Palme, det säger väl de mesta om att det fanns vissa judiska influenser...
Förklara hur du menar.
Citera
2019-04-20, 18:53
  #239
Medlem
Rimberts avatar
Joachim är ju den bibliska stavningen. För övrigt hade väl Palme en ovanligt lång nos.
Jag är ingen antisemit på något sätt.
Jag ber om ursäkt om jag trampat på några tår här, men det var väl ett tag sedan Palme stupade.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 18:58.
Citera
2019-04-20, 19:08
  #240
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Joachim är ju den bibliska stavningen. För övrigt hade väl Palme en ovanligt lång nos.
Jag är ingen antisemit på något sätt.
Jag ber om ursäkt om jag trampat på några tår här, men det var väl ett tag sedan Palme stupade.
Du är i alla fall hopplöst marinerad i huvudet. Joachim von Ribbentrop, Joachim Peiper, vilka ärkejudar du identifierar med din metod.

Palme hette Joachim efter sin morbror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback