Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-02, 04:32
  #217
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Det börjar bli bråttom också att få denna ödesfråga besvarad. Snart är samtliga vittnen till Palmes erigerade mandom döda och begravda. Lisbet och Shirley MacLaine är två som fortfarande sitter inne med sanningen.


Har Palme satt på Shirley Maclaine?
Citera
2016-03-02, 10:14
  #218
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Har Palme satt på Shirley Maclaine?
Ja, åtminstone enligt Shirley MacLaine själv.
Citat:
Hon avslöjar inte när hon hade ett förhållande med Palme, men säger att det var när Palme var statsminister.
Dessutom menar hon att Palme var Karl den Store reinkarnerad. (Kanske Palmes könsorgan bidrog till den idén. )
Citat:
Mike Wallace frågar, lätt föbryllad om stjärnan verkligen hade en affär med Karl den store.

– Ja. Men jag var en av många för honom, säger MacLaine.
– Och du hade en affär i detta livet med Sveriges statsminister Olof Palme, som i ett tidigare liv var Karl den store? undrar Wallace.
– Ja, det var vad min syn sa mig, svarar Shirley Mac-Laine.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/17/shirley.html
__________________
Senast redigerad av Floragatan 2016-03-02 kl. 10:23.
Citera
2016-03-02, 10:50
  #219
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Det påstods att man bytt ut stenen just pga alla frätskador från urinerande flanörer. Om det är sant eller ej vet jag inte.

Och, vill jag tillägga, jag och mina kamrater sysslade med detta för två decennier sedan.

Markera med piss är något djuriskt och primitivt. Men jag måste erkänna att jag själv gjort det på 80-talet. Min kompis och jag var ute och söp, framåt natten på väg hem var vi pissnödiga och passerade moderaternas port i Gamla stan. I prånget satt även en brevlåda perfekt att öppna och sikta in strålen från FB-dasen efter någon liter starköl!

Men jag antar moderaternas port i Gamla stan har också fått bytas efter frätskador orsakade av många års pissande.
Citera
2016-03-02, 21:05
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Det börjar bli bråttom också att få denna ödesfråga besvarad. Snart är samtliga vittnen till Palmes erigerade mandom döda och begravda. Lisbet och Shirley MacLaine är två som fortfarande sitter inne med sanningen.
Eva Bengtsson
Citera
2016-03-06, 19:50
  #221
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Har Palme satt på Shirley Maclaine?

Ett rykte... var för ung då för att man skulle vara insatt i Palmes kvinnoaffärer, men såg nyss i en annan tråd här på FB : Kvällsöppet 1977 - Olof Palme och Shirley MacLaine - Hela Intervjun
https://www.youtube.com/watch?v=gWPvcCh5dWQ

Fan hon verkar ju riktigt het på gröten på Palme, såg snygg ut med, tror inte Palme hade bangat för fem öre om han hade fått tillfälle.

Men som sagt detta är ju bara rykten.

Runt maktens män har det i alla tider flockats kvinnor, inget nytt med det.
Citera
2016-03-06, 19:55
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ett rykte... var för ung då för att man skulle vara insatt i Palmes kvinnoaffärer, men såg nyss i en annan tråd här på FB : Kvällsöppet 1977 - Olof Palme och Shirley MacLaine - Hela Intervjun
https://www.youtube.com/watch?v=gWPvcCh5dWQ

Fan hon verkar ju riktigt het på gröten på Palme, såg snygg ut med, tror inte Palme hade bangat för fem öre om han hade fått tillfälle.

Men som sagt detta är ju bara rykten.

Runt maktens män har det i alla tider flockats kvinnor, inget nytt med det.


MacLaine själv hävdade senare (några år efter Palmes död) att de under en period hade varit mer än bara vänner, men jag tror hon lämnade det öppet ifall de också varit i säng ihop.
Citera
2016-07-15, 16:57
  #223
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
MacLaine själv hävdade senare (några år efter Palmes död) att de under en period hade varit mer än bara vänner, men jag tror hon lämnade det öppet ifall de också varit i säng ihop.
Vem bryr sig i så fall? Inte ens Lisbet behöver ha tagit detta på något större allvar. Värre var väl om gubben hennes varit ihop med Anna Lindhs mamma en gång som ryktats eller om han varit lika intim med Emma Rothschild.
Citera
2016-07-15, 18:54
  #224
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Vem bryr sig i så fall? Inte ens Lisbet behöver ha tagit detta på något större allvar. Värre var väl om gubben hennes varit ihop med Anna Lindhs mamma en gång som ryktats eller om han varit lika intim med Emma Rothschild.

Har han inte det?
Citera
2016-07-16, 10:40
  #225
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Har han inte det?
Inget skulle förvåna mig men jag undrar varifrån det kommer och vad statens egna skvallercentral kan ha haft för intresse i saken.
Citera
2016-07-16, 12:03
  #226
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Inget skulle förvåna mig men jag undrar varifrån det kommer och vad statens egna skvallercentral kan ha haft för intresse i saken.

Självklart ligger det i statens intresse av hålla koll på ministrarnas frillor. Allt annat vore tjänstefel av säkerhetspolisen.
Citera
2016-07-16, 13:22
  #227
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Självklart ligger det i statens intresse av hålla koll på ministrarnas frillor. Allt annat vore tjänstefel av säkerhetspolisen.
Lika självklart är det att Palme varit tillräckligt medveten om säkerhetstjänsternas snokande och olaga avlyssnande för att kunna ha lust att ägna sig åt de överdrifter som påstås.
Citera
2016-07-16, 19:07
  #228
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Lika självklart är det att Palme varit tillräckligt medveten om säkerhetstjänsternas snokande och olaga avlyssnande för att kunna ha lust att ägna sig åt de överdrifter som påstås.

Vad som är olagligt eller nödvändigt för rikets säkerhet är en bedömsfråga. Om jag ligger med grannfrun skiter nog SÄPO. Men om däremot Löfvén vänsterprasslar med dig, får du nog räkna med att de kollar upp dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback