Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Det är bara ett antagande att familjen får det och en hypotetisk diskussion hur det blir med fortsatt bidrag när pojken har tjänat så mycket pengar som han har gjort.
Det ska de inte eftersom det är grabbens pengar, inte föräldrarnas. Föräldrarna ska istället
straffas och betala skadestånd om de använder deras sons pengar åtminstone så länge de är kvar i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Det här kan vara bland det dummaste jag sett skrivas på Flashback.
Du är vänsterpartist och röstar konsekvent för ett parti som har en politik som går stick i stäv med dina egna åsikter. Det är lika dumt som att säga att "jag röstar AfS, och jag har i många år varit för en restriktionsfri invandring".

Mina absoluta åsikter är jämställdhet och jämlikhet i samhället. Jag är totalt emot privatisering etc. Saker som går före. Invandringen kan Vänsterpartiet knappast styra över
Och hela samhället har problem med att barn och unga i Sverige är de absolut sämsta generationerna någonsin. Ser ständigt svenskar som uppträder som svin. P bussen satt en ung vuxen och hostade och drog slem och lät som om hon spottade. Ett beteende som borde resultera i att bussen stannar och kräver att folk går av. Istället ringde hon strax därefter ett samtal där hon spelade utbildad på ett skrattretande vis och när hon staplade ut såg man hur tillgjort hon ordnat upp sig men hon hade redan avslöjat sig som drägg och gissa vad
Det jag och mer eller mindre alla vuxna jag talat med de senaste åren ser är desamma som ska sköta om er andra i olika sammanhang i samhället. Det är inte politiskt utan ett resultat av att dräggighet blev norm med internet och en kultur av att alla tror att dom är märkvärdiga. Livet kommer slå de flesta av dem hårt.
Att jag sedan var emot invandringen pga att jag sett dåliga attityder, värderingar och kriminalitet innebär inte längre att det är så stor skillnad längre mellan en generation yngre svenskar mot invandrare. En invandrarpojke cyklade förbi och jag tror att han oprovocerat kallade mig för jävla kärring (han sa jävla kärring men jag brydde mig knappast) men det hade lika gärna kunnat vara Tindra och inte en mörkhyad person. För Sveriges föräldrar har misslyckats radikalt i tjugo år någonting och det märks i samhället. Invandrare som svenskar. Resten av oss undrar vad ni gjorde istället för att uppfostra era barn.