Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-24, 00:33
  #13
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Önskar förslag på tyst och billig bil 2018-2020 års modell. Hur snålt går den? Berätta gärna lite om övriga för och nackdelar.

Vill du ha en riktigt snål bil gällande tankning så skall du ha en elbil helt klart.

De är ju oftast även väldigt tysta, men de är ju tyvärr inte oftast jättejättebilliga i inköp. Lite beroende på vad du lägger i begreppet, du kan ju får en säkert för en 200-250 papp (vilket är billigt för många, men kanske inte alla).
Citera
2023-04-24, 01:28
  #14
Medlem
Rechargeds avatar
"Billigt" är ju väldigt diffust och helt olika i allas ögon.

Jag skulle verkligen rekommendera en Audi A3 baserat på det lilla du skriver!
Många här nämner asiatiska bilar, men jag får inte ihop matten med tyst bil + asiatisk.

A3an.. 1.0 bensin manuell ligger på ca 0.5-0.55 blandat med en lätt högerfot.
Tillräckligt stark motor för säkra omkörningar, piggare än man tror med sina 116hk.
En årsmodell 2017 har en skatt på 360kr.
Väldigt tyst för sin klass, mycket tystare än tex en Toyota Auris/Corolla.

Beroende på var du bor i landet så är Audi byggda för att klara en riktig vinter, till skillnad från tex franska bilar som inte sällan jävlas med dörrhandtag och liknande vintertid.

Jag älskar verkligen allt med A3 2013-2020 (8V), ärligt talat kommer jag nog inte på något negativt alls med dom och alla jag känner som kört dessa älskar dom också. Testkör en så kommer du nog förstå vad vi menar!

Detta är visserligen en automat, men jag vet inte hur man ska få mer bil för pengarna än det här..
https://www.blocket.se/annons/stockh...line/107014537
Citera
2023-04-24, 02:44
  #15
Avstängd
Hyundai i10 är den enda bra bilen
Citera
2023-04-24, 12:16
  #16
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Peugeot 308 SW
Stilig och med enligt den bästa dieselmotorn som är mycket snål. Enda nackdelen kan vara Peugeots lilla ratt som inte passar varje person
Citera
2023-04-24, 12:22
  #17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Små och billiga bilar är sällan tysta.
De tystade bilarna brukar oftast finnas bland de större och lyxigare modellerna där man inte snålat på isolering.
Allt beror sen på vad som går som snålt i TS värld men att få en V60 diesel att köra på under 0,55 är inte omöjligt och den är ändå rätt tyst.
En liten volkswagen polo blir givetvis snålare men säkerligen inte tystare. Blir lite mer plåtkänsla i en mindre bil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback