2023-04-21, 22:12
Medlem
zombie-nations avatar
Har köpt hot dogs ibland men sällan märkes. Tror inte den skiljer sig från hots och andra kopior.

Skulle vägra byta korv om jag verkligen ville ha hotdogs. Vad finns det mer för skinnfria korvar som skulle vara lyxigare? Jag vägrar ha sprucken korv, det är inte gott.
Citera
2023-04-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoraStenar
Hur upplever ni Scan Hot Dogs som grillprodukt?
Usel.
Citera
2023-04-21, 22:33
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det händer att den ligger på gallret eller spetsas på spettet, den är inte alls tokig, jag tänder dock inte grillen enkom för att grilla scan hot dogs, utan det är mer en utfyllnad om man blir fler till middagen än vad man köpt andra korvar eller kött till.

Däremot tycker jag den är riktigt god som stekt i panna.
Citera
2023-04-21, 23:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Dom var kanon fram tills att man fyllde 14 och hade råd att köpa sin egna snabbmat. Då insåg man att man aldrig kommer att äta skiten igen.

Flintastek är ren lyx i jämförelse.
Citera
2023-04-21, 23:39
Medlem
laddkingens avatar
kötthalt 10 procent vad är resten ?
Citera
2023-04-22, 00:11
Medlem
HassanVonEssens avatar
Hot Dogs har alltid varit den sämsta korven på marknaden. Det kanske är något att hylla. Jag vet inte.
Citat:
INGREDIENSER: Svenskt gris- och nötkött (34%), vatten, potatismjöl, potatisfiber, lök, kryddor, salt, druvsocker, bindväv från gris, fett från gris, örtkryddor, kryddextrakt, blodprotein från gris och nöt, vegetabilisk buljong, antioxidationsmedel E326:E300, konserveringsmedel E261:E250, rökarom.

Fyra E-ämnen är inte så illa. Man kunde tro att det var 20 stycken. Vill man ha riktig korv finns dock bättre alternativ, t.ex. från Lindvalls chark: http://www.lindvallschark.se/sortime...orv/jagarkorv/
Citera
2023-04-22, 00:12
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag tror aldrig jag träffat någon som "älskar" denniskorv.
Citera
2023-04-22, 23:08
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Är detta samma korvar som vi som är något äldre benämner Dennis Hot Dogs?

Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Bogsvall
Nej! Någon sådan produkt har aldrig funnits.
Det stämmer att det inte är seriefiguren Dennis på korvpaket enligt Scan ja. Men du kan väl ändå inte på allvar förneka att Scan Hotdogs benämns Denniskorv och att majoriteten av infödda svenskar över 30 vet vilken korv som avses om man nämner Denniskorv?

Scan måste förövrigt av upphovsrättsliga skäl hävda att det inte är Dennis som är avbildad på paketet. För att göra figuren lite mer olik Dennis lade man på 70-talet till "rosorna" på figurens kinder.
Senast redigerad av HobbyHitler 2023-04-22 kl. 23:18.
Citera
2023-04-27, 22:46
Medlem
Grilla hot dogs det påminner mig om avsnittet när Leif och Billy skulle grilla men ekonomin tillät inte ens billigt kött från Polen utan det fick bli marinerad blodpudding. Hot dog är inte mat möjligtvis till hundar
Citera
2023-04-28, 16:08
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Grilla hot dogs det påminner mig om avsnittet när Leif och Billy skulle grilla men ekonomin tillät inte ens billigt kött från Polen utan det fick bli marinerad blodpudding. Hot dog är inte mat möjligtvis till hundar

Låter som att det är något för dig!

Denniskorv åt man som liten vid brasan, grilla själv med de vuxnas sällskap.

Efter nåt år erbjöd dom på äkta finsk grillkorv, svårtuggad som liten men fasiken vad godare det var.
Citera
2023-04-30, 09:38
Medlem
Sladdarens avatar
Denniskorven minns jag knappt hur den smakar .. men det är ju en lågbudget korv av vissa orsaker, tillsatser tex

Inte för att AFB är nån säker källa eller rättvis (pga smaksak) men de har iaf bedömt Dennisen
Nån som vet hur de gick för den där? prenumerar inte

https://www.aftonbladet.se/tester/a/...ta-grillkorven

https://www.svd.se/a/APXj7q/svd-test...ters-grillkorv
Senast redigerad av Sladdaren 2023-04-30 kl. 09:42.
Citera
2023-04-30, 09:44
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Brukar inte äta korv ofta, men just scan hot dogs är minnesvärd då den är bland de sämre sett till smak och konsistens tycker jag.

Instämmer, scan överlag som produktionsmärke håller sällan måttet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in