Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-06, 14:53
  #25
Avstängd
Kan inte Gotlands båten vara billigare under lågsäsong. vill över till kneippbyn och åka Nautic Jet 30 ggr på raken. Han bara åka den 2 ggr vilket var för lite. Stod inte heller på hemsidan om den hade öppet varje dag fram till 30 augusti eller bara helgerna. Undrar bara eftersom skolorna börjar ju kring den 18!
__________________
Senast redigerad av FantaNaranja 2011-08-06 kl. 14:56.
Citera
2011-08-07, 06:52
  #26
Medlem
Ronilles avatar
Fast säsongen räknas till augusti ut. Det är fortfarande många utländska turister som har sin semester i augusti.
Citera
2016-01-06, 19:03
  #27
Medlem
nittontrettons avatar
När är bäst å åka till Gotland? Juni - Juli - Eller Augusti?

Tänkte bila dit, vad kostar färjan över?
Citera
2016-01-12, 06:04
  #28
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
När är bäst å åka till Gotland? Juni - Juli - Eller Augusti?

Tänkte bila dit, vad kostar färjan över?
Bäst är tidig augusti enligt mig.
Du tar båten över, för aktuella priser besök www.destinationgotland.se
Citera
2016-01-19, 13:19
  #29
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Bäst är tidig augusti enligt mig.
Du tar båten över, för aktuella priser besök www.destinationgotland.se


Tackar.

Vart är 'dem finaste' ställena i Gotland?Alltså vad bör man sikta in sig på ?
Citera
2016-01-19, 19:45
  #30
Medlem
Vet inte vad du söker.Vad som är finast är ju en smaksak,men du bör besöka Fårö särskilt stranden Norsta Auren.
Sen har du östergarnslandet på sydöstra gotland,Ar och blå lagunen på nordvästra ön (stenbrott som är fint att bada i).
En bil är nästan ett måste om du ska åka runt.
Citera
2016-05-05, 12:35
  #31
Medlem
Corrans avatar
Funderar på att åka till Gotland för första gången!

4-5 dagar, min första tanke var att man skulle bo i Visby. Men det finns kanske andra sköna ställen? Har ni något att rek?

Kommer nog åka i slutet av Juni, då borde det väl inte vara så stort tryck. Men hur funkar det med färjan. Måste man boka långt innan, eller kan man bara dyka upp när man väl är framme?

Kommer ha med bilen och åka från Oskarshamn.

Något annat att tänka på för en som aldrig varit där innan?
Citera
2016-05-21, 07:52
  #32
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Funderar på att åka till Gotland för första gången!

4-5 dagar, min första tanke var att man skulle bo i Visby. Men det finns kanske andra sköna ställen? Har ni något att rek?

Kommer nog åka i slutet av Juni, då borde det väl inte vara så stort tryck. Men hur funkar det med färjan. Måste man boka långt innan, eller kan man bara dyka upp när man väl är framme?

Kommer ha med bilen och åka från Oskarshamn.

Något annat att tänka på för en som aldrig varit där innan?
Boka så fort du bestämt datum! Om du ska resa i slutet av juni vilket innebär midsommar så skulle jag verkligen rekommendera att du bokar så snart som möjligt.
Citera
2016-07-10, 12:48
  #33
Medlem
Zeeths avatar
Tjena! Jag och tjejen har tänkt att åka till Gotland, är det värt att hyra cyklar där nere? Vad bör man då se?
Citera
2016-09-11, 16:20
  #34
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Norrköping och Gotland kan vinna pris i turism

Det är Gotlands Museum och det kommunala bolaget Upplev Norrköping som har nominerats och kan vinna 100.000 kronor då utmärkelsen ska delas ut för 23:e året i rad.

Stiftelsen kunskapsfrämjandet inom turism, med Tillväxtverket som huvudman, står bakom. Priset kan gå till företag, organisationer eller institutioner och delas ut till någon som bidragit till att utveckla turismen i Sverige.

– Årets nominerade har tydligt fokus på innovation, samverkan och kunskapsspridning, säger Cecilia Schelin Seidegård, ordförande för stiftelsen och landshövding på Gotland.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost...a-turismpriset
Citera
2016-09-11, 16:46
  #35
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Konkurrens gav fler turister till Gotland

Det har varit en bra sommar för turistnäringen på Gotland med fler färjeresenärer totalt. Men att ett nytt rederi nu gett sig in i trafiken har gjort att Destination Gotland tappat passagerare.

I sommar fick det stora rederiet Destination Gotland som hittills haft monopol på trafiken till ön konkurrens av uppstickaren Gotlandsbåten.

När man summerar sommartrafiken är det både bra och dåligt.

– Sommaren totalt sett har varit jättebra. Tittar man specifikt på oss i juni, juli och augusti så tappar vi 3,9 procent, drygt 33 000 passagerare, säger Johan Lindvall, marknadschef på Destination Gotland.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost...rande-rederier
Citera
2017-08-12, 22:59
  #36
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
Tjena! Jag och tjejen har tänkt att åka till Gotland, är det värt att hyra cyklar där nere? Vad bör man då se?

Ni får inte missa Tingstäde fästning.

Brukar besöka denna flera gånger per år. Fantastisk upplevelse!
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f352346

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback