• 3
  • 4
2023-04-20, 13:10
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ok...nu är jag snickare å TS frågar om pris utan att veta vad som skall göras ???helt sjukt ju...

nu tror jag inte TS räknar med att få ett exakt pris för att renovera lägenheten utan bara på ett ungefär. Ska han få rätt pris så måste han ta dit en byggare som går i genom hela bygget och räknar ordentligt.
Citera
2023-04-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
nu tror jag inte TS räknar med att få ett exakt pris för att renovera lägenheten utan bara på ett ungefär. Ska han få rätt pris så måste han ta dit en byggare som går i genom hela bygget och räknar ordentligt.
naturligtsvis.
Citera
2023-04-20, 14:47
Medlem
Har du bra kontakter med hantverkare redan?

Gör synlig renovering
Släng in parkett eller slipa golven
Måla vitt
Skicka köksluckorna på lackering och byt eventuellt vitvaror, wc stol och alla vattenblandare
Piffa upp badrummet sominihelvete
Styla som in i helvete
Släng in en jfb
Köp lite trendiga beslag på bahaus
(troligen inte i den ordningen)

Hyr sedan ut det utan tillstånd, i värsta fall får du sälja
Senast redigerad av usr1 2023-04-20 kl. 14:49.
Citera
2023-04-20, 15:33
Medlem
EvilElviss avatar
250 000:- kommer det kosta.
Citera
2023-04-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ok...nu är jag snickare å TS frågar om pris utan att veta vad som skall göras ???helt sjukt ju...

Vad du fastnat på, och som andra nu också irriterat sig på, är att du snurrat ihop dig på "fast pris, ned till öret".

Läs min ursprungspost: jag frågar om breda generaliseringar om kostnaden för en totalrenovering. Exklusive olyckor och lyxprodukter.

Jag har fått mitt svar, och det var inte 30k som du svingade om som "lågt".
Citera
2023-04-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
varför renovera badrummet det kommer nog föreningen göra inom de närmaste åren

Varför skulle föreningen renovera badrummet?
Citera
2023-04-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför skulle föreningen renovera badrummet?

brukar vara väldigt vanligt i bostadsrättsföreningar tror nästan alla föreningar gör det
Senast redigerad av diseledvin 2023-04-20 kl. 19:17.
Citera
2023-04-20, 19:36
Medlem
Citat:
brukar vara väldigt vanligt i bostadsrättsföreningar tror nästan alla föreningar gör det

finns även bostadsrättsföreningar som hel renoverar köken men det är nog ganska ovanligt
tråkigt om man helrenoverar köket ock så efter nått år bestämmer bostadsrättsföreningen att de ska helrenovera köken inkl kyl frys ock spis
Citera
2023-04-20, 22:57
Medlem
Citat:

Citat:
finns även bostadsrättsföreningar som hel renoverar köken men det är nog ganska ovanligt
tråkigt om man helrenoverar köket ock så efter nått år bestämmer bostadsrättsföreningen att de ska helrenovera köken inkl kyl frys ock spis

Märkligt det har jag inte ens hört talas om. Jag vet att föreningar samordnar erbjudande om badrumsrenovering i samband med stambyte men att den som äger brf är fri att tacka nej och eller välja en egen leverantör.

Jag har precis motsatt bild att jag tror nästan alla brf låter ägaren av resp lgh stå för den biten själv.

Hur gör vi nu? Hur går vi vidare?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in