• 1
  • 2
2023-04-21, 14:29
Medlem
Hur få tag i dokumentation kring det här?
Citera
2023-04-21, 14:42
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Problemet är att man tar in vem som helst till att arbeta med äldre och handikappade. Ingen utbildning behövs, man behöver inte ens kunna svenska ordentligt.

Jag förstår att de är desperata efter folk i den branschen, men det ska inte de äldre behöva lida av.

Hemskt, och jag tycker det borde göras så att någon som begår den här typen av övergrepp flaggas så att den inte kan få jobba med människor i beroendeställning igen.

Alternativet är att äldre ligger i sina nerbajsade blöjor, svälter ihjäl eller inte får sin medicin i tid. Det bättre alternativet är att vem som helst får göra jobbet eftersom så få vill jobba inom detta yrket. Och eftersom knappt några svenskar vill jobba inom hemtjänsten så får ni Muhammed eller fatima som snackar knackig svenska som ska ta hand om er mamma/pappa.

Alla klagar på hemtjänsten men varför vill ni inte själva jobba inom det?

Anledningarna till varför det ser ut som det gör:

1. Skitlöner
2. Extrem stress - varenda moment klockas på minuten
3. Torka spyor, bajs, sköta intimhygien

Vem blev nu sugen på att söka jobb inom hemtjänsten?

Sedan är det förjävligt när det är sådana dårar som begår övergrepp. Det minsta man kan begära är bskgrundskontroll om tidigare domar finns. Frågan är om det görs inom hemtjänsten med tanke på bristen.
Citera
2023-04-22, 08:20
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Och i många fall så är det svenska vänster extrema som tipsar utlänningarna att dom ska byta namn, sjukt land vi blivit när etniska svenskar gör vad dom kan för att fuka upp landet så mycket det bara går.

"dum svensken"

"fake svene"

Oavsett vem som är våldtäktsman i detta fall så kan vi ju konstatera att du våldtar det svenska språket.
Citera
2023-04-22, 08:42
Medlem
Jag undrar om det rör sig om impulsiva handlingar eller är planerat? Vet GM redan innan han kliver in i den äldres hem att nu skall han våldta en gammal tant eller är det spontant impulsivt vid blöjbyte "O titta vagina jag blir kåt moste knola!". Planerat eller impulsstyrt.

Med den informationen, om den fanns tillgänglig tror jag man hade kunnat med väldigt stor sannolikhet avgöra om GM är sandfolk eller subsaharisk vid den här typen av brott.
Citera
2023-04-22, 08:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag undrar om det rör sig om impulsiva handlingar eller är planerat? Vet GM redan innan han kliver in i den äldres hem att nu skall han våldta en gammal tant eller är det spontant impulsivt vid blöjbyte "O titta vagina jag blir kåt moste knola!". Planerat eller impulsstyrt.

Med den informationen, om den fanns tillgänglig tror jag man hade kunnat med väldigt stor sannolikhet avgöra om GM är sandfolk eller subsaharisk vid den här typen av brott.

Tänker man så, då har man rejäla problem.
Har själv jobbat inom äldreomsorgen och LSS.
Och i situationer där det är fråga om nakenhet/hjälp med personlig hygien tänkte jag alltid ”hur hade jag själv velat bli bemött här” och försökte alltid göra det så att det kändes mindre jobbigt/utlämnande och så bekvämt som möjligt för personen.

Dock var det på den tiden när det var 99% svenskar som jobbade med detta, där brukarna hade samma personal runt sig osv.
Och arbetsplatser där folk trivdes med vad dom jobbade med.

Att ens tycka att det finns något sexuellt/upphetsande med försvarslösa äldre människor i dessa utsatta positioner är för mig helt ofattbart!!
Hur, hur kan man ens tänka med kuken när Astrid 85 vill byta om till pyjamas?

Snacka om att vara felknullad i skallen!!!
Citera
2023-04-22, 09:04
Medlem
distraktions avatar
Hur kan arbetsgivarens representant påstå att de har gjort sitt jobb när de stängde av förbrytaren först vid andra tillfället. Sparka samtliga som varit medvetna om första anmälan utan att agera.
Citera
2023-05-19, 20:35
Medlem
Någon som vet vilken hemtjänst det gällde och namn på GM?
Citera
2023-08-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Någon som vet vilken hemtjänst det gällde och namn på GM?

Någon som vet vilka det rör sig om?
Citera
2023-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
Någon som vet vilka det rör sig om?

Larmpatrullen. En asiatisk kille
Citera
2025-02-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tänker man så, då har man rejäla problem.
Har själv jobbat inom äldreomsorgen och LSS.
Och i situationer där det är fråga om nakenhet/hjälp med personlig hygien tänkte jag alltid ”hur hade jag själv velat bli bemött här” och försökte alltid göra det så att det kändes mindre jobbigt/utlämnande och så bekvämt som möjligt för personen.

Dock var det på den tiden när det var 99% svenskar som jobbade med detta, där brukarna hade samma personal runt sig osv.
Och arbetsplatser där folk trivdes med vad dom jobbade med.

Att ens tycka att det finns något sexuellt/upphetsande med försvarslösa äldre människor i dessa utsatta positioner är för mig helt ofattbart!!
Hur, hur kan man ens tänka med kuken när Astrid 85 vill byta om till pyjamas?

Snacka om att vara felknullad i skallen!!!

Jag brukade också tänka ”hur hade jag själv velat bli bemött här”.
Har en gnagande tanke om ifall det är invandrade som vill straffa "svennarna" och går igång på det.
Citera
2025-10-10, 21:53
Medlem
Vasaduvas avatar
Ur Borås Tidning idag

” Så kunde sexförbrytaren få nytt jobb – och begå nya övergrepp

Han begick sexuella övergrepp mot två äldre brukare under sitt arbete på hemtjänsten i Borås och fick sparken.
Trots det fick han ett par veckor senare jobb på vårdcentralen i Bollebygd – där han begick nya övergrepp.
Hur är det möjligt att mannen omgående fick ett nytt jobb och där kunde begå nya brott? ”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in