Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-12, 10:47
Medlem
Hej
Får en massa oönskade mejl på min mobil iPhone X från domänen com. Kan inte hålla på att blocka vart och ett av dessa. Vill i stället blocka hela domänen. Går det och hur isf. Har blockat bort domänen på mejlprogrammet på datorn. Men som sagt, på mobilen strömmar mejlen in ogenerat.
(Tar ett break för lunch)
Citera
2023-04-12, 10:55
Medlem
Livssynslurks avatar
Lägg in ett filter i din mail och skicka dessa direkt till papperskorgen om du inte vill se dem.
Har du olika mailadresser till datorn och telefonen?
Citera
2023-04-12, 15:00
Medlem
expanders avatar
.com är ju i princip den internationella standarden på topdomän för all form av affärsverksamhet.
Blockar du .com som blockerar du en väldigt stor del av världens mailadresser, troligtvis även från folk som du fortfarande vill få mail från.
Citera
2023-04-12, 18:49
Medlem
Samma mejladress.
Jag har hela tiden varit medveten om att .com är en toppdomän för affärsverksamhet. Men jag ger f-n i det. Får lösa det på annat sätt. Vill inte ha mer spam från domänen.
Citera
2023-04-12, 18:57
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2023-04-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruth1
Samma mejladress.
Jag har hela tiden varit medveten om att .com är en toppdomän för affärsverksamhet. Men jag ger f-n i det. Får lösa det på annat sätt. Vill inte ha mer spam från domänen.
Skapa ett filter så att @*.com hamnar i skräpkorgen. Klart.
Citera
2023-04-13, 08:07
Medlem
Jodå, att skapa ett filter har jag förstått på egen hand. Så löste jag det på datorn. Men hur skapar jag ett filter på min iPhone X. Skulle vara tacksam om någon kan lämna mig en beskrivning hur jag gör det. Och inte bara skriver "skapa ett filter".
Citera
2023-04-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruth1
Jodå, att skapa ett filter har jag förstått på egen hand. Så löste jag det på datorn. Men hur skapar jag ett filter på min iPhone X. Skulle vara tacksam om någon kan lämna mig en beskrivning hur jag gör det. Och inte bara skriver "skapa ett filter".
Du skriver ju inte vilken mejltjänst du har vilket försvårar så då får du det ännu tommare svaret "kolla Google".
Citera
2023-04-14, 17:33
Medlem
Jag har löst problemet själv. Lite hjälpt av rawtalibans svar. Tack för visat intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in