Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
Det är ändå intressant en person kan tilldömas skadestånd för förtal som personen själv har bidragit till att sprida.
Tredskodom betyder att den som stämts skitit i att svara, så det är egentligen inget egentligt avgörande i skuldfrågan i sak.
Om jag läste rätt så avser Fräulein Leninista att fixa återvinning (man återupptar rättsprocessen från där den var då den avslutades med tredskodom), då kommer saken avgöras mer ingående och då kanske hon kan ta upp att den nazistische hausfrau rimligtvis inte kan ha blivit så värst kränkt om hon själv spred påståendet.
Gissar att det kan påverka skadeståndsbeloppet åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Jag är också av uppfattningen att man som offer för förtal och dylikt på nätet bör ta skärmdumpar, spara länkar osv och sedan anmäla till polisen. Man behöver inte göra dessa ”tyck synd om mig”-inlägg som är så oerhört poppis bland intelligensreserverna på främst vänsterkanten.
Sedan har Fru Hahne en poäng med att vänstern gillar att racka ned på andras utseende - förutsatt att den de rackar ned på är persona non grata.
Ja, det är också intressant att nazistiskt språkbruk som att kalla människor för skadedjur eller insekter är acceptabelt, trots att det skvallrar om en mindre smickrande människosyn.