• 1
  • 2
2006-07-24, 21:02
Medlem
Flinta82s avatar
Tänkte att jag skulle överraska grabbarna vid nästa pokerkväll på lördag med någon sorts tilltugg att ta fram efter några bira. Någon sorts snittar eller liknande vore kanon. Har sneglat på ett recept på tunnbröd med skinka, philadelphiaost och gräslök, men jag tar tacksamt emot andra förslag om det är något som ni själva tycker om och som brukar vara uppskattat!

Tack på förhand!
Citera
2006-07-25, 00:22
Medlem
Flinta82s avatar
Ingen som har något tips?
Citera
2006-07-25, 00:40
Medlem
Zet@s avatar
Tunnbröd, gravad lax, ost och dill..
Citera
2006-07-25, 10:12
Medlem
WaRs avatar
"Chips"
Citera
2006-07-25, 10:54
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
"Chips"

Eller KFC?

Allvarligt talat så måste ju det mest klassiska kortspelstilltugget vara små sandwichar. Själva ordet kommer ju av att earlen av Sandwich en gång i tiden inte ville få sina fingrar kladdiga när han åt i samband med kortspel.

Något åt det här hållet alltså:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_sandwich
Citera
2006-07-25, 12:24
Medlem
skinner5000s avatar
Detta är guddomligt gott.

Ta ett tortillasbröd lägg på skivor av lufttorkad skinka (parma, serano osv), västerbottensost och soltorkade tomater. Lägg på en tortillasbröd och lägg det i en stekpanna på låg värme. Se till att brödet får lite färg och osten smälter. Ta sedan av det från pattan och skär det i tårtbitar. Passar kanon till vitt vin eller valfri öl.
Citera
2006-07-25, 12:27
Medlem
Meanmachines avatar
Bättre med nått gött efteråt, lille jobbigt å sitta med massa feta kort efter att alla kletat runt med massa tilltugg.
Citera
2006-07-25, 12:36
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zet@
Tunnbröd, gravad lax, ost och dill..

Jag är inne på samma spår. men jag skulle göra tunnbrödsrullarna med rökt lax och pepparrotsvisp. Snitta sedan upp i lagom munsbitar. Kanongott!
Citera
2006-07-25, 12:47
Medlem
Gör laxrullar med philadelphiaost och garnera med gräslök. Man skulle kanske prova att stoppa in gräslöken i rullen.
Bara att köpa skivad rökt lax och bre med philadelphian och sen rulla...gott
Citera
2006-07-25, 18:22
Medlem
Flinta82s avatar
Tack för tipsen!

Det lutar åt att det blir tunnbröd som jag rullar och snittar upp. Vad det blir för innehåll får jag klura på men som någon skrev så är det bäst om det är så lite kladd som möjligt. Och att bjuda grabbarna på tilltugg efter att vi spelat klart funkar inte. Vi brukar sluta runt 03.00.
Citera
2006-07-26, 16:48
Medlem
d_hs avatar
Enkelt, okladdigt, gott: Tag en baguette, skiva den i 1,5 cm tjocka skivor (helst snett så det ser trevligare ut). Bred på Philadelfia vitlök och örter. På med lite kallrökt lax. Servera på fat.
Citera
2006-07-26, 18:00
Medlem
UpplysTs avatar
Kladdfritt tips

köp lite skalade scampiräkor eller tigerräkor , proscuitto skinka, ta chevre/getost och blanda med lite naturell ost och lite krämig vitlöksost , smaka av lite med peppar om så vill .....ta en bit prosciutto skinka som du strimlar på längden ,slå den om en räka som du i böjen på räkan fyllt med lite ostblandning , det ska bli som ett litet paket av räkan när du virar runt skinkan , sätt 3 st på ett spett och grilla eller laga i ugnen .kan ätas varma eller kalla , och man slipper bli kladdig, sen kan man ju göra en massa andra små spett till som man sitter och plockar med ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in