• 1
  • 2
2023-04-09, 13:08
Medlem
EA-hittar-mig-intes avatar
Våren är här och midsommar närmar sig. Det betyder midsommarlunch och skymfandet av sillen. Varje år så kommer det nån jävla choklad eller chai sill. Till midsommarlunchen ska det bara finnas en sill och det är matjessillen. Och varför bara ha matjessill till lunchen? Jo, för att nypotatisen har kommit. Det är en otrolig lyx att äta nypotatis. Då ska de rena smakerna fram. Ingen jävla ketchupsill!!

Hur kan vi få stopp på skymfandet av midsommarlunch sillen?

P.S. Till midsommarmiddag får man äta vilken jävla sill man vill.
D.S.
Citera
2023-04-09, 13:10
Medlem
är ju bara gott just den helgen .
Citera
2023-04-09, 13:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Very silly ... man får läsa ett par gånger innan man inser att du menar tvärt om mot rubriken du satt.
Citera
2023-04-09, 13:18
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA-hittar-mig-inte
Våren är här och midsommar närmar sig. Det betyder midsommarlunch och skymfandet av sillen. Varje år så kommer det nån jävla choklad eller chai sill. Till midsommarlunchen ska det bara finnas en sill och det är matjessillen. Och varför bara ha matjessill till lunchen? Jo, för att nypotatisen har kommit. Det är en otrolig lyx att äta nypotatis. Då ska de rena smakerna fram. Ingen jävla ketchupsill!!

D.S.
Tycker inte den är speciellt god. Smakar för mycket salt. Föredrar vanlig svensk inlagd sill i några olika varianter. Men inga nymodigheter som chili och vitlök. Jag ser gärna att man har lite mer att bjuda på än bara sill och potatis. Några röror, färskt bröd med smör & ost, och gärna lax, både varm och kall. Några nubbar och kall öl så klart
Citera
2023-04-09, 13:19
Medlem
vadsadusadus avatar
Hur kan man äta sill? Punkt.
Citera
2023-04-09, 14:06
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Hur kan man äta sill? Punkt.

Fan gott , nu blev jag sugen på surströmming
Citera
2023-04-09, 14:42
Medlem
Hackenbush55s avatar
Jag älskar matjessill men var och en köper den sillen de vill ha förstås.
Citera
2023-04-09, 14:51
Jag har varit med om att folk serverat Pasta carbonara som en del av midsommarbordet så i jämförelse är ett par extra varianter av sill rätt uthärdligt.
Med det sagt så tycker jag matjes, nypotatis, gräddfil och gräslök är det enda som skall finnas på en midsommarlunch i matväg.
Citera
2023-04-09, 20:06
Medlem
TheGretaResets avatar
Tog tid för mig att uppskatta inlagd sill (stekt och har jag ätit sedan barn). Efter 30 och först bara ihop med snaps (som också tog tid att vänja sig vid).
Citera
2023-04-09, 21:38
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA-hittar-mig-inte

D.S.
Håller verkligen med dig. Är så trött på alla idioter som viker sig och inte håller på traditioner. Annan sill kan ätas hela året men matjessill hör midsommar till
Citera
2023-04-11, 10:16
Medlem
Nypotatisen kommer numera i mitten av maj, så den är inte längre speciellt ny vid midsommar!
Citera
2025-06-20, 06:57
Matjessill borde vara i grundlagen att finns på midsommarbordet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in