Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-17, 19:03
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Känner du Erik ?
Kan ju vara vinklat till hans nackdel, eller till hans fördel… jag har träffat flera av bönderna som deltagit genom åren o de har alla framställts som trevligare eller mindre bortkomna än i verkligheten.

Tror dock att produktionen är mer lojala och schyssta mot bönderna än brevskrivarna.
Finns alltid några av brevskrivarna som framställt som knäppa varje säsong.
Bönerna framställs ofta som väldigt snälla och varma.
2023-12-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Känner du Erik ?
Kan ju vara vinklat till hans nackdel, eller till hans fördel… jag har träffat flera av bönderna som deltagit genom åren o de har alla framställts som trevligare eller mindre bortkomna än i verkligheten.

Nepp, dont know him!
Bönderna ja, men brevskrivarna porträtteras inte alltid så trevligt.
För övrigt har jag varit med i en annan "såpa"(ett avsnitt) och sett hur de väljet ut sina targets och siktar in sig på dessa medan andra knappt syns
2023-12-18, 00:12
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Undrar vilka Wallander filmer? Jag har sett samtliga flera gånger men aldrig noterat henne.

Tror det kan vara rullarna där Lassgård spelar Wallander. Gjordes väl nästan samtidigt som Henriksson spelar Wallander under några år vill jag minnas.
2023-12-18, 01:55
Medlem
timpanis avatar
Mariette:
Citat:
– Jag har varit med i jättemycket filmer, förr, men nu är jag nog kanske lite för gammal. Jag har spelat in sex Wallander-filmer – som polis. Sedan har jag spelat med Rolf Lassgård i ”Den fördömde” – som polis. Kanske kan det dyka upp något skoj, typ Doobidoo.

https://www.hant.se/noje/darfor-kann...soker-fru-2023
Senast redigerad av timpani 2023-12-18 kl. 01:58.
2023-12-18, 08:20
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Man brukar inte notera statister särskilt ofta och det är ju statist det handlar om även om media vill vinkla det till annat.

Kollar man full cast på imdb på Wallander så finns hon inte med.

Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Tror det kan vara rullarna där Lassgård spelar Wallander. Gjordes väl nästan samtidigt som Henriksson spelar Wallander under några år vill jag minnas.
Har kollat igenom Lassgårds Wallander filmer på Svensk Filmdatabas också. Hon förekommer inte i dessa heller. Faktum är att hennes namn existerar inte någonstans på denna sidan och det skulle det gjort även om hon bara var statist som var utklädd till polis.
Hon bluffar eller så är samtliga hennes scener bortklippta I 6 filmer.
Hon har knappast "varit med i jättemycket filmer",
2023-12-18, 09:46
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Har kollat igenom Lassgårds Wallander filmer på Svensk Filmdatabas också. Hon förekommer inte i dessa heller. Faktum är att hennes namn existerar inte någonstans på denna sidan och det skulle det gjort även om hon bara var statist som var utklädd till polis.
Hon bluffar eller så är samtliga hennes scener bortklippta I 6 filmer.
Hon har knappast "varit med i jättemycket filmer",

Folk som säger att de "varit med i jättemycket filmer" brukar sällan ha varit med i jättemycket filmer...
2023-12-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Folk som säger att de "varit med i jättemycket filmer" brukar sällan ha varit med i jättemycket filmer...

Mja, statister namnges sällan i eftertexter. Själv har jag varit med i en stor svensk produktion och har mött statister som varit med i 20-30 filmer genom åren. Hennes uppgifter kan absolut stämma.
2023-12-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Mja, statister namnges sällan i eftertexter. Själv har jag varit med i en stor svensk produktion och har mött statister som varit med i 20-30 filmer genom åren. Hennes uppgifter kan absolut stämma.

Så väldigt märkligt att ta upp det i en intervju i så fall, och dessutom uttrycka sig på det sättet. Det lär ju knappast ha varit Hänts reporter som tog upp ämnet eftersom det inte finns att hitta någonstans. Tycker att det luktar lite mediakåthet om hela intervjun faktiskt 😅
2023-12-18, 14:01
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tror Erik stalkat henne enormt efter att hon valt Jimmy och fått henne välja bort J . Att hon inte ser varningssignalerna är skrämmande. Hoppas hon har ett bra socialt nät som kan skydda henne.

Min känsla skvallrar om att Erik inte kunde ge sig. Vet inte om det ligger någon sanning i att Mimmis nära röstade på Jimmy? Ska bli spännande att se hur det gått i veckans avsnitt.

Om den bortvalde inte kan "släppa" och ska hålla på och höra av sig, hit och dit är en varningssignal. Någon enstaka gång kan det handla om äkta kärlek, men inte i Bonde söker fru sammanhang.
2023-12-18, 14:10
Medlem
https://www.hant.se/noje/sa-gick-det...-2023/10089413

Med tanke på frågorna som är ställda till övriga deltagare, men inte till Erik så gissar jag att han dyker upp på Mimmis gård i nästa avsnitt.
2023-12-18, 15:35
Medlem
https://nojeslivet.newsner.com/tv/bo...vmHARqcPndT7TE

Roligt skvaller att Jimmy är så nära en del av de andra brevskrivarna. 🤗
2023-12-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
https://www.hant.se/noje/sa-gick-det...-2023/10089413

Med tanke på frågorna som är ställda till övriga deltagare, men inte till Erik så gissar jag att han dyker upp på Mimmis gård i nästa avsnitt.
Lite intressant när de frågade Helena om hon hade kontakt med Micke. Hon svarade att hon inte hade det men att hon kanske skulle åka till gården för att köpa strutskött och ge PARET massage. Så då verkar Micke ha en partner och det skulle ju kunna vara Mariette. I så fall har kärleken hållit i sig.

Sedan verkade det som om de flesta av "Mimmis killar" blivit kompisar. Med tanke på att Jimmy har kontakt med Erik men inte med Mimmi så lär inte Erik och Mimmi vara något par.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in