2023-04-16, 02:58
Medlem
Gretathugbergs avatar
Ett avsnitt klarade jag av, knappt, då jag höll på att avlida under tiden. Vilken jävla smörja, det borde inte få sändas på svt. Filip Dikmen är sig själv, lika störande och gay.
Citera
2023-04-16, 03:12
Medlem
anon42s avatar
29 sekunder klarade jag av. Aldrig sett någon spela blatte så dåligt.
Citera
2023-04-16, 06:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Nej, är man skraj för bögare och folk av annan härkomst så skrattar man inte. Är man inpiskad nazze, så är serien inte skapad för er. Vi normala skrattar en smula.
Berätta gärna vad du skrattade åt. Skrattade du vid flera olika tillfällen? Högt och ljudligt, typ gapskratt eller mer små gemytliga fniss? Hur löd vitsarna? Rörde det sig om snillrik igenkänningshumor, eller mer slapstick levererad med perfekt timing? Kan det ha rört sig om generade skratt med ansiktet halvt begravt i en skämskudde.

Många frågor, men det jag sett av spektaklet är under all kritik uselt, måste nog bero på att jag är nazze utan att jag visste om det.
Citera
2023-04-16, 06:12
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Nej, är man skraj för bögare och folk av annan härkomst så skrattar man inte. Är man inpiskad nazze, så är serien inte skapad för er. Vi normala skrattar en smula.

Åt vad?

Jag är uppriktigt nyfiken.

Ge gärna några korta exempel, om du kommer ihåg någon särskilt rolig ordväxling eller någon annan knasighet.
Citera
2023-04-16, 06:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Då handlar det antagligen om att jag är inpiskad nazze och rädd för personer som kommer utanför min hemby, och/eller är bögare. För jag skrattade inte en enda gång.
Citera
2023-04-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Åt vad?

Ge gärna några korta exempel, om du kommer ihåg någon särskilt rolig ordväxling eller någon annan knasighet.

Jag tycker syskonens interaktion är roligt generellt. Jag tycker mammans neutrala ansikte är roligt i synnerhet när den där grannen pratar med henne och frågar vem hon är. Sen är det en del annat skoj. Jag skrattade när polisen frågar om föreningens namn ”aulan”
Citera
2023-04-16, 08:11
Medlem
Snabbspolade igenom första avsnittet. Precis lika dåligt som jag trodde det skulle vara. Det är fan dags att lägga ner SVT och SR. Sämre än så här blir det inte. Försökte se nån "show" med Kurden för några år sedan. Satt bara och blev förbannad. Om Sverige är så dåligt och svenskar är så hemska, varför bor idioten här då?
Citera
2023-04-16, 11:35
Medlem
Ytterligare en sågning. Ivar Arpi och Anna-Karin Wyndhamns podd "Under all kritik" tar upp Özz Nüjens senaste fiasko.

Citat:
Kan artificiell intelligens rädda oss från Özz Nüjen?
Anna-Karin reder ut varför kulturkrockshumorn i SVT:s Flykten till Östermalm faller platt.

https://www.enrakhoger.se/p/kan-arti...-radda#details
Citera
2023-04-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Berätta gärna vad du skrattade åt. Skrattade du vid flera olika tillfällen? Högt och ljudligt, typ gapskratt eller mer små gemytliga fniss? Hur löd vitsarna? Rörde det sig om snillrik igenkänningshumor, eller mer slapstick levererad med perfekt timing? Kan det ha rört sig om generade skratt med ansiktet halvt begravt i en skämskudde.

Många frågor, men det jag sett av spektaklet är under all kritik uselt, måste nog bero på att jag är nazze utan att jag visste om det.
Jag tycker Özz har en komisk talang. Så enkelt är det.
Citera
2023-04-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Åt vad?

Till exempel när grabben ville starta eget och ville ha startkapital. Vad han än lägger in själv så femdubblar pappa. Hur mycket blir fem gånger noll? Den var rätt kul.
Citera
2023-04-16, 14:52
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Bara Özz som är rolig. Han driver med kurder och sin egen rollfigur i och med att han spelar clown. En sån där kurdisk vuvuzela skulle jag vilja ha.
Özz är inte rolig.
Citera
2023-04-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Özz är inte rolig.
Det har att göra med huruvida man hänger upp sig på att han är kurd eller inte. Jag gör inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in