Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-15, 20:08
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om någon annan tycker man ska in på hem och man är väldigt gammal verkar man inte ha något val.

I Sverige brukar man inte låsa in gamlingar vad jag vet det är endast åldringar med demens som kan risikera detta i perioder.
Citera
2023-04-15, 20:10
  #158
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
I Sverige brukar man inte låsa in gamlingar vad jag vet det är endast åldringar med demens som kan risikera detta i perioder.

Om man inte kan ta sig ut och till ett annat liv spelar det mindre roll om dörren är låst.
Citera
2023-04-15, 22:11
  #159
Medlem
Lillarapunzels avatar
Lär väl vara någon form av AI robot som tar hand om mig då.
Fast än är det ju långt bort, minst 50 år, kanske 60 år, så vem vet egentligen hur världen ser ut då.
Citera
2023-04-15, 22:14
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Om några år kommer det inte att finnas tillräckligt med pengar eller personal för att ta hand om de äldre. Problemen är stora redan idag. Vem ska ta hand om dig när du blir gammal?




Nä man får nog bli kriminell. Framtiden ser mörk ut.
Citera
2023-04-15, 22:29
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Hemtjänsten.


Idag läser man ofta om bristande resurser och bristande kunskap inom äldreomsorgen.
Hur blir det i framtiden.
Citera
2023-04-15, 22:31
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Om några år kommer det inte att finnas tillräckligt med pengar eller personal för att ta hand om de äldre. Problemen är stora redan idag. Vem ska ta hand om dig när du blir gammal?

Det har inte funnits tillräckligt led pengar och personal i decennier nu. Detta eftersom vi inte lägger dit tillräckligt led pengar och gör jobbet attraktivt nog för att locka dit personal.
Citera
2023-04-15, 23:37
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det har inte funnits tillräckligt led pengar och personal i decennier nu. Detta eftersom vi inte lägger dit tillräckligt led pengar och gör jobbet attraktivt nog för att locka dit personal.

Du svarar inte på frågan.
Citera
2023-04-16, 00:01
  #164
Medlem
JagLurarDigs avatar
Felpost
Citera
2023-04-16, 00:05
  #165
Medlem
Eastwings avatar
Ättestupa när jag inte orkar längre. Tar då rullatorn till Riksdagshuset och ser till att det blir en riktig nyårssmäll.
Citera
2023-04-16, 00:08
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Ättestupa när jag inte orkar längre. Tar då rullatorn till Riksdagshuset och ser till att det blir en riktig nyårssmäll.

Du vågar inte! Alla som pratar om ättestupa kommer så småningom att hamna på ett äldreboende.
Citera
2023-04-16, 00:08
  #167
Medlem
Samuel332s avatar
Invandrarfamiljer värdesätter deras äldre väldigt högt och tar hand om dem som ett svar på respekt och starka familjeband. Svennar ser sina föräldrar som en börda och ser dom hellre ruttna på ett äldreboende, flick-/pojkvännen är viktigare än fadern eller modern som tagit hand om dem sedan de varit bebisar.
Citera
2023-04-16, 00:13
  #168
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Du vågar inte! Alla som pratar om ättestupa kommer så småningom att hamna på ett äldreboende.

Den som lever får se.
Kanske vore lika bra att Riksdagen inför obligatorisk ättestupa för samtliga Svenskar den dag de inte orkar arbeta.
Detta eftersom vi måste se till att försörja så många kirurger och raketforskare som diskrimineras på arbetsmarknaden och blir kvar son arbetslösa i alla socioekonomiska områden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback