Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-01, 02:42
  #1
Medlem
bithaxs avatar
Så min thailändska sambo skulle ut och äta thaimat med en väninna idag och frågade om jag ville med. Jag hade inget bättre för mig så jag tackade ja till det. Som vanligt blev det mest att sitta och titta på när de pratade thai.

Denna väninna hade dock med sig en ung kvinna som enligt utsago var hennes systerdotter. Nu kommer vi till saken.

Denna tjej skulle enligt uppgift vara 13 år och ha bott i sverige i 4 år, och gå i skolan här, men hon pratade inte ett ord svenska.

Det var lite chockerande. Hur ska hon kunna få slutbetyg från skolan? Antar att det är såhär det ser ut i våra förorter idag. Jag känner ju inte mamman, men det verkar inte som om hon har tagit något vidare ansvar för sin dotter.

Jag funderar nästan på att orosanmäla men jag vet ju inte så mycket om dem, vart de bor osv. Och frågan är om det gör någon skillnad.

Kan ju tilläggas att min sambo numera pratar hyfsad svenska efter ungefär 5 år i landet.
__________________
Senast redigerad av bithax 2023-04-01 kl. 02:50.
Citera
2023-04-01, 04:11
  #2
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Så min thailändska sambo skulle ut och äta thaimat med en väninna idag och frågade om jag ville med. Jag hade inget bättre för mig så jag tackade ja till det. Som vanligt blev det mest att sitta och titta på när de pratade thai.

Denna väninna hade dock med sig en ung kvinna som enligt utsago var hennes systerdotter. Nu kommer vi till saken.

Denna tjej skulle enligt uppgift vara 13 år och ha bott i sverige i 4 år, och gå i skolan här, men hon pratade inte ett ord svenska.

Det var lite chockerande. Hur ska hon kunna få slutbetyg från skolan? Antar att det är såhär det ser ut i våra förorter idag. Jag känner ju inte mamman, men det verkar inte som om hon har tagit något vidare ansvar för sin dotter.

Jag funderar nästan på att orosanmäla men jag vet ju inte så mycket om dem, vart de bor osv. Och frågan är om det gör någon skillnad.

Kan ju tilläggas att min sambo numera pratar hyfsad svenska efter ungefär 5 år i landet.

13-åringen kan ju göra samma karriärsval som din flickvän.
Citera
2023-04-01, 04:11
  #3
Medlem
gravyyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockskapa
Din svenska är ju inte heller så bra, just saying.

Säger personen som blandar svenska och engelska i samma mening. Höjden av ironi.

TS: Jag hade inte blandat mig i det. Bete dig inte som en kärring.
Citera
2023-04-01, 04:59
  #4
Avstängd
Har din sambo bott här i fem är borde hon tala perfekt svenska. Men jag vet att thaikvinnor är svår integrerade och lär sig långsamt. När min filipinska fru för många år sedan läste SFI och på komvux så placerades alltid thaikvinnorna ihop med somalierna. Dom som lärde sig långsamast.

Problemet med thaikvinnor är att dom ofta har låg utbildning och jobbat inom sexindustrin. Dom värdesätter inte utbildning utan tänker enkom på pengar. Den 13 åriga tjejen kan nog lite svenska men väljer att tala thai eftersom du inte är viktig i hennes liv.

Thai exkluderar andra och håller sig till sitt eget folk och språk. Din sambo skulle talat svenska hela tiden med den andra thailändskan. Thai är väldigt rasistiska. Känner inga thai som är bra människor.
Citera
2023-04-01, 05:20
  #5
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har din sambo bott här i fem är borde hon tala perfekt svenska. Men jag vet att thaikvinnor är svår integrerade och lär sig långsamt. När min filipinska fru för många år sedan läste SFI och på komvux så placerades alltid thaikvinnorna ihop med somalierna. Dom som lärde sig långsamast.

Problemet med thaikvinnor är att dom ofta har låg utbildning och jobbat inom sexindustrin. Dom värdesätter inte utbildning utan tänker enkom på pengar. Den 13 åriga tjejen kan nog lite svenska men väljer att tala thai eftersom du inte är viktig i hennes liv.

Thai exkluderar andra och håller sig till sitt eget folk och språk. Din sambo skulle talat svenska hela tiden med den andra thailändskan. Thai är väldigt rasistiska. Känner inga thai som är bra människor.


Kvinnor från norra Thailand är inte bara bra människor men vackra och stolta också. Sällan från sexundustrin
Citera
2023-04-01, 07:02
  #6
Medlem
Firestarter123s avatar
Hon kanske inte ville prata med dig?
Citera
2023-04-01, 07:05
  #7
Medlem
Merwinnas avatar
Barn i den åldern lär sig fortfarande fort. Hon borde kunna svenska efter fyra år i svensk skola. Går hon i skolan alls? Detta borde du kanske kolla upp, så att det inte är ett sådant fall där föräldern låser in barnet hemma, och myndigheterna inte ens vet att det finns här.
Citera
2023-04-01, 07:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
... Hur ska hon kunna få slutbetyg från skolan?
...
Varför ska hon ha slutbetyg från skolan?

Socialbidrag, bostadsbidrag, pension, sjukvård och allt annat tillhandahålls oavsett språkkunskaper.

Faktum är att bidrag är mer motiverat utan svenskakunskaper och utan betyg från skolan.


"Antar att det är såhär det ser ut i våra förorter idag"
Ja, det är precis så här det ser ut i invandrarghetton i Sverige, och det blir snabbt värre.
Citera
2023-04-01, 07:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Hon kanske inte ville prata med dig?
Kanske båda delarna.

Kanske inte vill prata med någon svensk.

Kanske har denna syn på svenskar. Hade hon varit kille och haft med sina kosiner kanske du blivit rånad.
Citera
2023-04-01, 07:30
  #10
Medlem
Thailändare har ett genomsnittligt IQ lägre än 89.
Citera
2023-04-01, 07:31
  #11
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Kanske båda delarna.

Kanske inte vill prata med någon svensk.

Kanske har denna syn på svenskar. Hade hon varit kille och haft med sina kosiner kanske du blivit rånad.
Rätt creepy att TS vill prata med Thaitjej på 13 år, hon låtsades nog inte kunna för att hon kanske kände på sig varför TS ville prata med henne?
Citera
2023-04-01, 07:31
  #12
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik förtydligad.

//Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback