Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-29, 12:27
  #205
Medlem
börsvalps avatar
"Två miljoner i svinn på ett år fick handlaren Michael Johansson att sätta ned foten. Sedan nio månader tillbaka kan man inte längre använda snabbkassor på Ica Maxi i Angered i Göteborg."
https://www.svd.se/a/wApMAP/fick-nog...-snabbkassorna

Där jag bor har ICA inte behövt stänga snabbkassorna, måste vara en ren slump att det fuskades så mycket i Angered. Någon som vet hur klientelet som bor i Angered är?
Citera
2023-07-30, 10:27
  #206
Medlem
dotslashs avatar
Fungerar bra i vår vita enklav också. Konstigt.
Citera
2023-08-08, 16:58
  #207
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och i området runt ICA Aptiten finns det ju bra mycket pundare skulle jag vilja säga.


Här är för övrigt en filmsnutt där det blir handgemäng.....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...le39210395.svt

...och blattar, zigenare, negrer, alkisar, flummare, flöddrare, barnfamiljer, skolungar, miljö/vänsterpack...och poliser, stationen ligger på samma gata som ICA aptiten.

I inslaget påstår butikschefen att de skulle sänka priserna om stölderna minskade, jag säger bara TRO HONOM INTE!! ICA aptiten är en av de absolut värsta rovdriftsbutikerna som finns i Stockholm, och har så varit sedan åtminstone 1980 då jag flyttade dit från Sofia församling. Lärde mig snabbt att inte handla där och har hållit det i 35 år.

Lämnade slödderghettoslummen och bor nu lugnt och långt ut på landet, här kan man kolla oxfilén utan att be personalen låsa upp frysen/ vända sig till manuella charken och vill man kan man pröjsa när man har råd: kassapersonalen behåller kvittot, antecknar namn+telnr på kvittot, så är krediten grejad och kunden behöver inte stjäla.

Skulle tro att det är en bättre väg att stoppa stölder än att göra som på ICA aptiten: från första steget i butiken tills man passerat kassan har man MINST en anställd hängandes i hasorna, gärna två, trots att man handlar åt en brukare i kvarteret flera gånger i veckan och är välkänd av personalen.

Kan tillägga att jag ALDRIG snott någonting i någon butik, aldrig någonsin, är välklädd och som sagt välkänd av personalen.

Envisa rykten gör gällande att personalen på ICA aptiten får lönepåslag/bonus om de tar en snattare, vilket en bekant anställd i en annan ICA-butik bekräftat. Jag vet dock inte om det stämmer men det skulle inte förvåna mig med tanke på beteendet.
Citera
2023-08-08, 17:04
  #208
Medlem
Det är väl billigare att anställa någon på heltid som övervakar 5 snabbkassor och en ordningsvakt om det nu fuskas så mycket? L*dl (nordstan) kör ju något liknande. C**P, I*A W*LLYS har i alla fall då jag besökt butikerna alltid haft övervakade kassor, då syftar jag personal som stått där. Sen att det sitter någon som glor på en TV skärm förutsätter jag är standard men det är definitivt mer avskräckande om en riktig människa står där.
__________________
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-08-08 kl. 17:09.
Citera
2023-08-08, 23:09
  #209
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är väl billigare att anställa någon på heltid som övervakar 5 snabbkassor och en ordningsvakt om det nu fuskas så mycket? L*dl (nordstan) kör ju något liknande. C**P, I*A W*LLYS har i alla fall då jag besökt butikerna alltid haft övervakade kassor, då syftar jag personal som stått där. Sen att det sitter någon som glor på en TV skärm förutsätter jag är standard men det är definitivt mer avskräckande om en riktig människa står där.

Du behöver inte maska COOP, ICA eller willys.
Lidl maskar du om du behöver, dvs av säkerhetsskäl...
Citera
2023-08-15, 10:28
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Vinst är ett måste.. Kommunism fungera inte, se på Kuba folket där åker runt i 50 tals bilar pga kommunismen.
Och kapitalism fungerar? Arbetarna i USA har det visst jättebra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback