Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-30, 19:49
  #1
Medlem
Trollmias avatar
Witchblade 2001-2002

Lite snopet att det inte fanns en tråd om denna tv-serie. Det finns en i serietidnings-delen, men detta gäller TV-serien.

Yancy Butler är den kvinnliga tuffa snuten på en motorcykel som får den så kallade Witchblade på sin arm och den hjälper henne att bekämpa kriminalitet.


Nu är det ett par år sedan jag såg serien (jag ska se om den igen så det kan komma en ny recension om några dagar).. men kärringar gnäller om att det inte finns tillräckligt med starka kvinnofigurer där ute bland filmer o serier - har de missat denna?? För tuffare brud utan att vara superhjältinna, så är Sara Pezzini jäkligt tuff!!

Nu är det som sagt ett par år sedan jag såg serien, men om jag minns en del rätt så vill jag nog ge serien 3,8 av 5 trollhattar...

IMDB-rating: 6,4 av 10



Kommentarer om serien?
Citera
2023-03-30, 20:03
  #2
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Witchblade 2001-2002

Lite snopet att det inte fanns en tråd om denna tv-serie. Det finns en i serietidnings-delen, men detta gäller TV-serien.

Yancy Butler är den kvinnliga tuffa snuten på en motorcykel som får den så kallade Witchblade på sin arm och den hjälper henne att bekämpa kriminalitet.


Nu är det ett par år sedan jag såg serien (jag ska se om den igen så det kan komma en ny recension om några dagar).. men kärringar gnäller om att det inte finns tillräckligt med starka kvinnofigurer där ute bland filmer o serier - har de missat denna?? För tuffare brud utan att vara superhjältinna, så är Sara Pezzini jäkligt tuff!!

Nu är det som sagt ett par år sedan jag såg serien, men om jag minns en del rätt så vill jag nog ge serien 3,8 av 5 trollhattar...

IMDB-rating: 6,4 av 10



Kommentarer om serien?

Såg den för några år sen. Samma klass som Xena Warrior Princess ungefär. Alltså väldigt B men ändå underhållande
Citera
2023-03-30, 20:07
  #3
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Såg den för några år sen. Samma klass som Xena Warrior Princess ungefär. Alltså väldigt B men ändå underhållande

Jag håller med dig... och som tjej - så finns det massor av ögongodis för mig att vila ögonen på också... allt från polis-partners till Ian Nottingham och Kenneth Irons (vithåriga bad-guys är alltid en grej med mig...)
Citera
2023-03-31, 08:39
  #4
Medlem
Minns att jag gillade den när jag såg den första gången, det var länge sen så man kanske borde ta och se den igen då. Tack för påminnelsen!
Citera
2023-03-31, 22:29
  #5
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag såg den, var nog ett tag sedan. Den inte något vidare egentligen men ganska underhållande på sitt sätt och det var bara två säsonger så därför såg jag klart den.

Vill man se på liknande serier kan dessa två vara bra.

Nikita 2010 med Maggie Q (jag har inte tittat på den)
La Femme Nikita 1997 med Peta Wilson (såg en hel del avsnitt av denna serie)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback