Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-04-07, 12:38
  #97
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Krävs ju en viss kognitiv förmåga att använda ett internetforum och uttrycka sig i skrift, knappast något lågbegåvade/utvecklingsstörda klarar av.

Jag skulle tro att intelligensnivån var lite högre på internet förr innan smartphones fanns. Då krävdes det att vara lite teknisk för att kunna koppla upp sig. Internet var en plattform för nördar, idag är det en plattform för normies.
Citera
2023-04-07, 12:39
  #98
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det meddelades vänligt men bestämt att det nog inte var någon idé att försöka komma in i Mensa när jag gjorde ett enklare test hos dom för någon månad sedan.

Jag har också gjort deras eget provtest och även några andra och brukar alltid ligga på gränsen för att bli antagen eller inte.
Har aldrig gjort det riktiga testet ska tilläggas och har inga planer på att gå med i mensa heller om jag nu fick.
Ser mig i övrigt som medelintelligent men har väl alltid tyckt det varit lite kul med logiskt tänkande och sett samband på figurer som nu mensa kör med i deras test.

Fick i mellanstadiet och högstadiet göra någon test i skolan då vi hade ett tvåäggstvillingar i klassen och en professor eller något gjorde en undersökning. Fick aldrig veta resultatet av testet.

Under mönstringen så fick jag göra telegrafistprovet efter att man gjort iq-testet där och tror bara att de var de som hade ett bra resultat på det ena som fick göra det andra. Telegrafistprovet gick åt helvete men saknade också intresse för det så gjorde inget.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback